• C2 10a sessió

     

    Com cada dia de classe de català, comencem la sessió corregint les “perles” de l’acta del dia anterior entre tots. 28112016_revisio-acta-5-solucionari

    D’aquesta manera hem vist les següents errades:

    • El mot Ramon no portarà accent.
    • Els verbs PREGUNTARÉ, TINGUÉS i HAGUÉS porten accent tancat.
    • Després de conjuncions, com per exemple la conjunció o bé, no posarem comes perquè les conjuncions uneixen.
    • Els pronoms ALGÚ i CADASCÚ es refereixen a persones i no van acompanyats de cap nom.
    • Els determinants CADASCUN/A i ALGUN/A sempre acompanyen un nom.

    Hem continuat la sessió agrupant-nos segons la temàtica del nostre vídeo.

    Cada grup hem llegit uns textos que en Jaume ens ha passat (els quals estaven relacionats amb la nostra paraula triada) i n’hem hagut d’extreure tres idees principals i una conclusió.

    En el meu cas i amb la paraula PERQUÈ hem extret les idees següents:

    • PERQUÈ utilitzat com a conjunció CAUSAL
    • PERQUÈ utilitzat com a conjunció de FINALITAT
    • PERQUÈ utilitzat com a SUBSTANTIU

    La nostra conclusió ha estat fer tres frases amb la paraula PERQUÈ on es reflectissin els tres exemples diferents, que són:

    Va cridar perquè no l’escoltaven  , Va agafar una cadira perquè hi seiés, No entenc el perquè de la seva reacció.

    A continuació i per donar-li dinamisme a la sessió, en Jaume ens ha agrupat ens dos equips segons el criteri “esquerra o dreta” i ens ha donat un globus a cada grup. La nostra tasca ha consistit a agafar-nos de les mans formant un cercle i intentar que el globus no caigués a terra, tot això sense deixar-nos d’agafar les mans!

    La següent part de la sessió ha estat mirar el vídeo que el Jaume ha creat amb tots els candidats a ser rei o reina del nostre regne, candidats que durant sessions anteriors havíem pensat nosaltres com a bons governants i havíem fet una piulada amb la seva fotografia a Twitter.

    D’entre tots els candidats proposats, hi ha hagut tres d’ells que s’han endut el major nombre de vots però finalment el guanyador ha estat Gandhi, amb onze vots.

    Ara bé, ser un bon governant comporta decisions difícils i Gandhi té el seu primer dilema com a tal; ha d’aplicar al seu govern una retallada de pressupostos greu, la qual implica que només un dels àmbits que sostenen el nostre estat de benestar podrà ser finançat.

    Els àmbits que els alumnes de la classe hem triat com a essencials per poder mantenir un bon estat de benestar han estat educació, sanitat o seguretat.

    D’entre aquests tres àmbits, cadascú de nosaltres hem de triar un sol àmbit i defensar-lo. La nostra defensa ha de consistir a escriure dues piulades a Twitter. en la primera hem d’escriure només la paraula de l’àmbit que defensarem; en la segona hem de defensar l’àmbit argumentant els motius pels quals s’ha de finançar el nostre àmbit i no un altre.

    Finalment, en Jaume ens ha informat que dimarts vinent gravarem els nostres vídeos durant la sessió, així que ens toca alliberar la nostra imaginació i recordar tots els ítems perquè el vídeo sigui dinàmic i tingui una bona estructura.

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share