• C2 14a sessió

    life-864361_960_720

    Avui hem començat la classe corregint uns exercicis per acabar de dominar quan utilitzem que o què. Hem arribat a la conclusió:

    Què s’utilitza com a pronom interrogatiu i es pot substituir per quina cosa. Què t’ha semblat? Què s’utilitza també com a pronom relatiu, amb una preposició al davant i es pot substituir per el qual, la qual, els quals, les quals. L’escena aquella en què el protagonista...

    Que s’utilitza com a conjunció normalment davant d’un verb i fa de nexe. Que saps si vindràs d’excursió? 

    Que s’utilitza també com a pronom relatiu normalment davant del que va un nom o un article i fa de complement, no es pot substituir com en el pronom relatiu del què. La noia que porta un abric blau. El que potser no em va agradar.

    Una vegada resolts els dubtes, hem buscat les perles de l’acta anterior. Hi  hem corregit diversos errors, però sobretot hem fet èmfasi en què s’han d’evitar els usos abusius dels demostratius pronominals (aquests, aquestes…) ja que no cal fer referència com en el castellà. 19122016_revisio-acta-9-solucionari

    Tenim dues eines a Internet per  fer consultes d’ortografia, gramàtica i lèxic, són: Optimot i el Servei  Lingüístic de la UOC. L’últim es més directe i s’entén molt millor segons el Jaume.

    Tot seguit, per trencar tanta concentració gramatical hem fet el joc de “a mi m’agrada molt”. Consisteix a no quedar-se sense cadira, però qui se’n quedi sense, ha de dir quina cosa és la que li agrada fer,  a qui li agradi el mateix també s’aixeca i ha de canviar de lloc.

    Després de refrescar neurones, cadascú ha posat en un paper un accident geogràfic, un animal i un personatge històric. Hem barrejat els papers i hem agafat un paper d’un company de classe. A partir d’aquí,  havíem d’esbrinar de qui era el paper. Ha estat una manera molt divertida de poder conèixer més a cada company de classe.

    En Jaume ens ha dit que per a la propera classe corregiríem els resums del Llibre de les bèsties en què valoraríem: la fidelitat, els connectors (cohesió), l’ordre, la informació rellevant (síntesi) i la correcció ortogràfica. També ha comentat que el proper  dia han d’estar penjades al twitter les fotografies escollides de cadascú, de les persones del Parlament, Congrés o FCB relacionades amb un animal del consell.

    Finalment, en Jaume ha comentat que la setmana que ve es l’últim dia de classe abans de les festes de Nadal i farem un pica-pica on cadascú haurà de portar alguna cosa.

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes