Espai comunicatiu de llengua per a l’alumnat de nivell de Suficiència

Subscriu-te via RSS

  • S3. Quin llibre llegiràs? El desenllaç

    Escrit per el 27/2/2015 a les 11.43 h, a: General

    Aquí teniu el desenllaç del vídeo anterior. Mireu-lo, a veure què us sembla. IMPORTANT: No el mireu fins que no hàgiu vist el primer vídeo, si no perd tota la gràcia! El primer vídeo és a l’entrada anterior titulada Quin llibre llegiràs?

    A veure si mireu els 2 vídeos i deixeu un comentari explicant què us han semblat! Després comenceu a pensar quin llibre llegireu.

     

     

    Article complet

  • S3 Quin llibre llegiràs?

    Escrit per el 25/2/2015 a les 11.00 h, a: General

    La pell

    Un dels objectius del curs és llegir un llibre en català. A més de ser un mètode excel·lent per gaudir d’una bona estona (si trieu un llibre adequat per a vosaltres)  i per treballar la llengua, us servirà per a una activitat que farem a la unitat 2.

    Feu un comentari explicant quin llibre llegireu o recomaneu-ne algun que us hagi agradat.  Jo llegiré La pell de la frontera de Francesc Serés. Si no teniu idees, podeu consultar el blog Parlem de llegir.

    Però, vigileu!:  Llegir en excés us por crear una addicció amb conseqüències insospitades…  Si no em creieu, mireu aquest vídeo.

     

     

     

    Article complet

  • S3. U1. Temes per a un fòrum de salut

    Escrit per el 16/2/2015 a les 14.15 h, a: General

    En aquesta uncapcalera_salut_publicaitat acabarem escrivint un article per a un fòrum de salut. Ara es tracta de fer una pluja de diferents temes dels quals es pot parlar perquè cadascú triï el que més li agradi. En el llibre  en teniu uns quants: la vacunació infantil, els aliments transgènics, la donació d’òrgans, les dietes per aprimar-se…

    Ara es tracta que n’hi puguem afegir més. Va, feu el vostre comentari.

    Article complet

  • S3 Ja hem arribat a l’últim curs!

    Escrit per l'11/2/2015 a les 11.11 h, a: General

    5723897-un-adolescente-estudiar-duro-para-el-examen

    Ja sou a la recta final del nivell de suficiència!

    En aquest curs centrarem l’atenció en els textos argumentatius i d’opinió i en les diverses formes de cohesió d’un text. Espero que aprengueu i que a la vegada passeu una bona estona a les classes. Us recomano que feu tots un esforç per poder aprofitar al màxim el curs i que aquests mesos us “submergiu” en el català al màxim: Llegiu, escriviu, parleu i somnieu en català! Convertiu-vos en detectius a la recerca d’errors al carrer, a la botiga i, naturalment, en els vostres textos!

    També us anirem informant d’activitats preparades per a aquest quadrimestre: Voluntariat per la llengua, xerrada amb  l’escriptora Núria Esponellà  i un munt de coses més. Espero que us agradin i que hi participeu.

    Mireu-vos els enllaços que teniu a la banda dreta del blog, perquè us serviran per treballar aspectes que no tingueu clars de cursos anteriors.

    L’examen del curs serà el dia 2 de juny de  18 h a 21 h a l’aula. Podeu consultar un model d’examen al web Materials d’aprenentatge del CPNL.

    Vinga, que ens espera molta feina!

    Article complet

  • S3. No badem! Què hem de revisar sempre?

    Escrit per el 17/11/2014 a les 14.18 h, a: General

     

    cc

    Aquest curs hem de fer un esforç per millorar el control ortogràfic dels textos. Per això us faig una llista dels errors més freqüents, aquells que heu de verificar sempre que escriviu qualsevol  text:  un comentari al blog, un whatsapp a la cosina, la llista de la compra, un text que avaluï…  Naturalment, us convido que hi afegiu els vostres “errors preferits”.

     

     No badem!

    • Apòstrof: el/la +so vocàlic L’ excepció: la + i/u àtones     de + so vocàlic D
    • a/de/per +el/els AL/ALS, DEL/DELS, PEL/PELS   (la contracció es trenca si hem d’apostrofar el).
    • Recordeu:  per els/per els
    • B/V: imperfet amb ve baixa: saltava, saltàvem, saltàveu-ble, -bre
    • Alerta: perquè, però, això, allò, després, bé, també, molt, haver, des de, més, dóna (verb donar) té (tenir)…
    • QUÈ / QUE
    • TENIR QUE HAVER DE/ CAL / CAL QUE…
    • EM (a mi), HEM (haver), AMB (companyia, instrument), EN (lloc).
    • Accents: à, è, é, í, ò, ó, ú.
    • Verb ser: sóc, és, són.
    •  Plurals:-ES
    • Terminacions verbals amb vocal neutra: vocal neutra final a (saltava, llegia, dóna… menys corre, vine, obre omple i infinitius –er/-re), vocal neutra + consonant e (menjaven, sabíeu, deies…).
    • Infinitius: acaben en –ar, -er, -re, -ir (vam anar, vau llegir…).

     

     

     

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Rosa Maria Vert: Proposo “una altra alimentació és millor per a la nostra salut”?
  • Rosa Maria Vert: El primer video sembla que sigui veritat que entran a robar, si no fos perqué es veu la matricula...
  • Fabiola: Bona nit, companys, He vist els vídeos dues vegades, sembla que aquests nois no tenen clar que llibre volen...
  • sgassiot: En Josep Martín ha proposat parlar de la diabetis.
  • lourdes: LES CONSEQÜÈNCIES DEL TABAQUISME

Núvol d'etiquetes