Subscriu-te via RSS

  • V Jornada sobre Llengua i Societat als Territoris de Parla Catalana (07/07/2017)

    Escrit per el 26/7/2017 a les 9.39 h, a: General, Jornades i congressos

    El divendres 7 de juliol, a l’Ateneu Barcelonès, va tenir lloc la V Jornada sobre Llengua i Societat als Territoris de Parla Catalana. Aprendre català per usar-lo. Polítiques lingüístiques d’aprenentatge de la llengua

    En l’enllaç que més avall teniu al blog “Clica’t al nou” de Nou Barris, trobareu la notícia sobre la intervenció de Mireia Nebot (TNL de la Delegació de Nou Barris del CNL de Barcelona) a la Jornada. Nebot va participar en la taula interdisciplinària “Societat actual i tendències en l’aprenentatge de llengües” amb una ponència a partir de dues preguntes formulades amb motiu de l’estudi ÈLIA: quines són les tendències didàctiques en ensenyaments de llengua que caldria tenir en compte per renovar l’oferta formativa? Què és el que més «funciona» a l’aula?  

    Enllaç a la notícia sobre M. Nebot al blog “Clica’t al nou”

     Aquí teniu l’enllaç a les reflexions que va escriure la Mireia Nebot com a base de la seva ponència: Reflexions sobre tendències didàctiques en l’ensenyament de català per a adults al Consorci per a la Normalització Lingüística 

    Article complet

  • VIII Jornada d’Experiències del CNL de Barcelona

    Escrit per el 9/5/2017 a les 12.51 h, a: General, Jornades i congressos

    El divendres 5 de maig ha tingut lloc la VIII Jornada d’Intercanvi d’Experiències del CNL de Barcelona a l’Espai Avinyó – Llengua i Cultura.

    Aquest any la Jornada ha tingut un nou format: l’edcamp. Després d’una breu presentació d’aquesta nova manera de crear aprenentatge entre iguals per part del coordinador d’Ensenyament, Jordi Font, els professors han participat en els grups de treball proposats –no hi havia hagut inscripció prèvia als grups─ i han pogut compartir coneixements i inquietuds al voltant de les propostes presentades. Després d’una breu presentació del tema o proposta, el grup l’ha debatut i, finalment, ha recollit les conclusions en una cartolina.

    Aquí teniu el programa de la Jornada. Com podeu veure, hi ha hagut tres o quatre propostes simultànies cada hora.

    Sala Polivalent
    De 9.30 a 10 Benvinguda i presentació de la sessió (Sala Polivalent)

     

    Aula 5 Sala Polivalent Aula 3 Sala de reunions
    De 10 a 11 Grup de conversa

    Més recursos per a l’expressió oral

    . Les sessions Vols parlar? del SAFD (Elisenda Bolós)

    . Llegir per parlar… en el GC avançat (Amèlia Selva)

     

    Tots els nivells

    Any Bertrana i autors destacats de l’any literari.

    Com els podem treballar a l’aula?

    (Mercè Coma)

    Inicial

    Moure’s per la ciutat, una activitat per sortir de l’aula.

    (Anna Güell)

    . Quines altres sortides fem al nivell inicial?

    Bàsic i elemental

    Ludificació: el joc a l’aula. Exemples pràctics

    (Laia Mirabet)

     

    D’11.30 a 12.30 Bàsic

    Repassem aspectes del Bàsic 1 aplicant les intel·ligències múltiples

    (Margaret Rovira)

    .  Activitat per aplicar a les primeres sessions del B2

    Inicial

    Activitats i recursos

    . Quines activitats volem compartir al marge del dossier?

    . Com han de ser les activitats de nivell inicial?

    .Quins recursos necessitem? (Mercè Solé)

      Superior

    Valoració i propostes

    . Quines activitats fem alternatives al dossier?

    . Com utilitzem l’aula virtual i com ha de ser?

    . Quines lectures proposem per al curs que ve?

    (Jordi Font)

    De 12.30 a àlbum de fotos de la Jornada Tots els nivells

    Ludificació i TIC. Aplicacions per treballar aspectes de llengua a l’aula amb el mòbil

    (Àngels Orduña)

     

    Activitats

    Objectius, valoració i propostes de noves activitats

    (Cristina Morató)

    Bàsic

    Ús del còmic mut a l’aula a l’hora d’explicar les nostres tradicions. Una imatge val més que mil paraules

    (Eva Calafell)

     

    Suficiència

    Tres activitats:

    . Lletreig, separació sil·làbica, ortografia, lèxic i  entrades DIEC

    . Interferències lèxiques

    . Correlació de temps verbals en oracions condicionals

    (Montserrat Puig)

    Les propostes han estat variades: des d’activitats didàctiques concretes fins a reflexions i propostes sobre l’any literari i l’Any Bertrana. També, hi ha hagut propostes de ludificació a l’aula o de treball a partir del còmic. Si algú volia proposar noves activitats a l’Àrea d’Activitats i valorar les que s’han fet, ha tingut el grup per fer-ho. I, finalment, hi ha hagut un grup de reflexió per al nivell inicial i un altre, per al nivell superior.

    Podeu veure les conclusions d’alguns grups:

    Conclusions del grup Moure’s per la ciutat

    Conclusions del grup d’Activitats

    Conclusions del grup d’Inicial

     

    A tall d’exemple:

    Àngels Orduña ens ha parlat d’aplicacions per treballar aspectes de llengua a l’aula amb el mòbil. Podeu veure el treball del grup en aquest enllaç: ludificació i TIC.

    Eva Calafell, amb l’activitat “Ús del còmic mut a l’aula a l’hora d’explicar les nostres tradicions. Una imatge val més que mil paraules”, vol fomentar la participació activa de l’alumnat en activitats d’expressió oral, que és sovint un repte per al professorat. L’ús del còmic mut a l’hora de narrar una seqüència de fets, com per exemple la llegenda de Sant Jordi, a banda d’estimular la producció oral, passa per una ampliació del vocabulari (draccavallerescut…) i un reforç dels connectors que permeten enllaçar una idea amb la següent (a continuaciódesprés…). A més, aquesta activitat de descoberta de les tradicions es pot complementar amb diverses opcions, com ara alterar el final de la trama i el rol dels personatges principals, o encetar un debat posterior sobre la vigència de determinats comportaments a l’actualitat: fitxa “Ús còmic mut a l’aula” (Eva Calafell) .

     

    Aquí podeu veure l’àlbum de fotos de la Jornada

    Presentació de la Jornada

    Explicació de l’edcamp

    Grup de treball sobre l’Any literari l’Any Bertrana

    Grup de treball sobre el Grup de conversa

    Grup de treball sobre l’activitat Moure’s per la ciutat

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Article complet

  • Avaluació i altres temes a la reunió del 25.11.16 amb els professors del Centre

    Escrit per el 19/12/2016 a les 13.12 h, a: Avaluació, General

    El 25 de novembre, el coordinador d’Ensenyament, Jordi Font, va conduir una sessió sobre les novetats en avaluació del curs 2016-2017 pel que fa a l’assistència, l’assoliment i les eines d’avaluació. Tot seguit, la delegada de Nou Barris, Roser Garcia, va fer una presentació sobre les bases d’orientació com a eina d’avaluació formativa, i per acabar aquest bloc, Mercè Coma, adjunta a la Coord. d’Ensenyament, va presentar les noves graelles d’avaluació dels cursos.

    D’altra banda, Cristina Morató, coordinadora d’Acolliment Lingüístic i Activitats, va presentar l’àrea d’Activitats del CNL de Barcelona i va animar els professors a continuar fent difusió de les propostes de l’àrea entre els alumnes.

    Al seu torn, Marifé Calderón, tècnica referent del Programa BCN Interculturalitat, va presentar aquest Programa impulsat per l’Ajuntament de Barcelona. Del Programa BCN Interculturalitat depèn l’Espai Avinyó – Llengua i Cultura, les tècniques del qual, Alba Tarroc i Ariadna Casas, van explicar quin tipus d’activitats ofereixen adreçades a l’alumnat dels cursos i a la ciutadania en general, com inscriure-s’hi i van respondre a consultes dels professors.

    Finalment, l’especialista en retòrica i discurs oral, i docent investigadora en el camp de la didàctica de la llengua a la UAB, Montserrat Vilà Santasusana, va fer reflexionar els assistents sobre la competència oral i va presentar el llibre Els secrets de parlar en públic. Guia pràctica per a professionals (Eumo Editorial, 2016), que ha escrit conjuntament amb Mariona Casas (UVic-UCC) i Josep M. Castellà (UPF). Més informació a: http://www.cpnl.cat/xarxa/cnlbarcelona/noticies.html?ID=17365

    Jordi Font explica les novetats d'Ensenyament per al curs 2016-17

    Presentació de les novetats en avaluació 2016-2017

    Presentació del Programa BCN Interculturalitat i de les Activitats de l’Espai Avinyó – Llengua i Cultura

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    Montserrat Vilà fent el Taller sobre competència oral

    Article complet

  • VII Jornada d’Intercanvi d’Experiències del CNL del Barcelona

    Escrit per el 30/5/2016 a les 15.58 h, a: Jornades i congressos

    fotjoamReunió de TNL d’ensenyament i VII Jornada d’Intercanvi d’Experiències del CNL de Barcelona

    Data: 20 de maig de 2016

    Lloc: Espai Avinyó – Llengua i Cultura

     

    Treball en grups

    9.30 h           Micropresentacions per nivells (Aules 1, 3, 5 i Sala de reunions: consulteu el grup i l’aula i aneu directament la reunió per grups)

    Sala polivalent

    10.30 h          Informacions d’ensenyament

    11 h                Presentació del projecte i 1r Concurs d’Autobiografies i Biografies Lingüístiques del CNL de Barcelona (Sílvia Aregall, Mercè Solé

    i la col·laboració de Puri Pinto, autora del llibre Amb Q de formatge i Joao Lin Yun, alumne del CNL)

    11.40 h          Pausa

    Intercanvi d’Experiències

    12 h                La lectura en els cursos de nivell bàsic (Jordi Palomar, Digna Rodríguez, Acolliment)

    12.15 h          Propostes per al nivell inicial (Anna Solé, Ciutat Vella i Xavier Marquès, Acolliment)

    12.30 h          El projecte “Contes del món” a l’aula (Laia Perpiñà, Sant Martí)

    12.45 h          Jam de pintura. Taller de creació de personatges i de microcontes (Mireia Nebot, Nou Barris)

    13 h                Àudios i vídeos per a l’aprenentatge del català (Joan Pla, Horta – Guinardó)

    13.15 h          Didàctica de El llibre de les bèsties de Ramon Llull al nivell elemental (Eulàlia Panyella, Ciutat Vella)

    13.30 h          Fi de jornada

    El grup de professors que es va trobar el passat divendres 20 de maig va poder compartir activitats dutes a terme a l’aula. A més, els TNL van conèixer més detalls del concurs de biografies lingüístiques que el CNL de Barcelona farà properament.

    Divendres 20 de maig va tenir lloc a l’Espai Avinyó-Llengua i Cultura la VII Jornada d’Intercanvi d’Experiències del Professorat organitzat per la Coordinació d’Ensenyament del CNL de Barcelona. La primera part de la trobada va servir perquè els professors s’agrupessin per nivells i presentessin activitats que fan a l’aula (micropresentacions).  També es va presentar un material de la DGPL.

    Un altre dels punts de la jornada va ser la presentació del 1r Concurs d’Autobiografies i Biografies Lingüístiques que el CNLB està preparant i que es durà a terme durant els propers mesos. Per conèixer una mica millor què és una biografia lingüística, els professors van poder escoltar Puri Pinto, autora del llibre Amb Q de formatge i Joao Lin Yun, alumne de la Delegació de Sants-Montjuïc. Tot seguit, la Mercè Solé va explicar més detalls sobre el concurs i sobre la importància de les biografies lingüístiques per a l’aprenentatge de llengües.

    Per acabar, alguns professors van fer presentacions més extenses de materials i activitats per als cursos:

    • La lectura en els cursos de nivell bàsic, a càrrec de Jordi Palomar i Digna Rodríguez, del CALB, que van explicar la importància que té que els alumnes de nivells més baixos també treballin la llengua a partir de la lectura.

     

    • Propostes per al nivell inicial, a càrrec d’Anna Solé, de la Delegació de Ciutat Vella, i Xavier Marquès, del CALB, per fer conèixer, al professorat de nivells inicials, les activitats que estan preparant en un grup de treball i que van compartint a la carpeta Material didàctic del OneDrive.

     

    • El projecte “Contes del món” a l’aula, a càrrec de Laia Perpiñà, de la Delegació de Sant Martí. La professora va parlar acompanyada de dos alumnes que van llegir algun dels contes que havien creat a l’aula per participar al Concurs Contes del Món que organitza COMSOC. També, van explicar el procés de creació dels cinc contes que van presentar al Concurs i que han quedat semifinalistes. Enhorabona! To seguit, teniu l’enllaç a un vídeo que va fer un alumne, que va participar  al  Concurs i que va venir a la Jornada, sobre un dels contes.

     

    • Jam de pintura. Taller de creació de personatges i de microcontes, a càrrec de Mireia Nebot, de la Delegació de Nou Barris. La professora va mostrar com es pot treballar el text narratiu en cursos de suficiència a partir d’aquesta activitat de creació pictòrica i literària.

      Enllaç al Llibre digital de microrelats

      Enllaç a l’entrada del blog de Nou Barris sobre aquesta activitat

       Àudios i vídeos per a l’aprenentatge del català, de Joan Pla, de la Delegació d’Horta–Guinardó. Va presentar àudios per al B1, que amplien l’oferta que tenim. També, va explicar el procés de creació de vídeos al youtube. Són vídeos de teoria gramatical amb àudio i, mentre sentim les explicacions, veiem com la teoria es va escrivint en una pissarra de manera molt entenedora.  Aquí  teniu l’enllaç  als   àudios de B1  i als vídeos de youtube

     

    • Didàctica de El llibre de les bèsties de Ramon Llull al nivell elemental, a càrrec d’Eulàlia Panyella, de la Delegació de Ciutat Vella. La professora va explicar l’activitat feta a l’aula després de la lectura d’aquesta obra, que encara avui ens resulta tan actual, per part dels alumnes en format lectura fàcil.  En una entrada anterior d’aquest blog teniu l’explicació de l’activitat i, també, teniu en PDF  la presentació 

     

     

    fotointermedi

    Posada en comú grup de treball intermedi

    imatgepúblic

    El públic, ben atent

    fotogrupinicial

    L’Anna Solé i el Xavier Marquès presentant el material d’inicial

     

     

     

     

     

     

     

     

    lecturabasic

    La Digna Rodríguez i el Jordi Palomar parlant de la lectura en els cursos de nivell bàsic

     

     

     

    I, finalment, adjuntem el PDF de la presentació que va fer la Mercè Solé sobre biografies lingüístiques.

    Article complet

  • Dossier didàctic sobre el Dia Internacional de la Llengua Materna

    Escrit per el 21/4/2016 a les 13.21 h, a: General

    La Coordinació d’Ensenyament del CNLB, juntament amb la Laia Tutusaus, de la Coordinació d’Activitats, i la Mercè Solé hem elaborat un dossier didàctic sobre el Dia Internacional de la llengua Materna. Aquest dossier conté explicació i propostes d’activitats didàctiques per nivells.

    docdelegDILM16_safe creative

    Article complet

  • Destaquem activitats didàctiques dels nostres cursos de català des de gener de 2016

    Escrit per el 7/4/2016 a les 14.49 h, a: General

    . A Sant Martí

    Alumnes del B3 de la Laia Perpiñá han participat al Concurs Contes del Món amb cinc contes que els alumnes van anar a gravar a Ràdio 4.

    •  “L’autoestopista”
    •  “Les sirenes i la seva amiga Sumitra”
    •  “El pagès i els pollastres”
    •  “La reina Bamo”
    •  “El ratolí Pérez”

     

    . A Ciutat Vella

    “Llegim Ramon Llull amb ulls del segle XXI “. Activitat del març que hem comentat en l’entrada anterior del blog.

    La llengua a Ciutat Vella

     

    . A Sants-Montjuïc i les Corts

    “Homenatge a Montserrat Roig”. Al blog de la Delegació hi ha un text de la Montserrat Roig en què parla de la seva infantesa. Alumnes de la Rosa Morte escriuen al blog records de la seva pròpia infantesa.

    Connectats a Sants-Montjuïc i a les Corts

     

    . A l’Eixample:

    Sessió de jocs a l’aula (Ikonikus, Letter Roll, Story Cubes…), el dia 11 de febrer, en un curs de B2

    “Les onomatopeies en el Dia Internacional de la Llengua Materna”. La Delegació de l’Eixample ha convidat els seus alumnes a penjar onomatopeies d’animals escrites en la seva llengua. El resultat ha estat un mosaic ple de sons divertits i curiosos com el kukurrukuru del gall en eusquera.

    Connectats a l’Eixample

     

    . A Sant Andreu

    Alumnes del Bàsic 1 han fet un concurs de receptes fàcils i saboroses. La recepta guanyadora ha estat “Mousse de llimona”. També, podeu saber com es prepara un pollastre amb prunes i pinyons, un púding del Brasil…

    Connectats a Sant Andreu

    . A Nou Barris

    Per treballar el text narratiu, els alumnes de Suficiència 1 de la Mireia Nebot, van participar en una jam de pintura, taller de creació de personatges i de microcontes, Per tal taller, van comptar amb la presència de l’escriptora Anna Folch. És una activitat inspirada en el taller “Jam de ilustración. Creación de personajes”.

    Clica’t al Nou

     

    . A Gràcia

    Els grups del David, la Gemma i la Rosabel de l’Escola Rius i Taulet , van celebrar el Dia Mundial de la Poesia llegint poemes!

    Sarrià amb Gràcia

    . A Horta-Guinardó 

    Vicenç Villatoro, amb els alumnes d’I2 Aprèn català sense presses i amb altres grups classe

    La conferència de V. Villatoro del 13 d’abril va ser sobre el procés d’escriure una novel·la i de per què s’escriu. Es va triar el mes d’abril per la proximitat amb Sant Jordi. A la Fina Prats, la professora, li va semblar interessant que poguessin escoltar de l’autor aquest procés en un mes dedicat als llibres. Cada trimestre els alumnes llegeixen un llibre i al final parlen amb l’autor; en aquest cas, era una mica diferent ja que no havien llegit res d’ell. Ara, però, segurament ho faran… i veuran la intenció de l’escriptor.

    La conferència va ser molt amena, hi va posar anècdotes personals i va parlar de dos dels seus llibres Moon river, que va escriure quan la seva dona estava malalta i L’home que se’n va que explica la història del seu avi, que va emigrar de Castro del Rio (Còrdova) quan tenia 60 anys.

    Article complet

  • Activitat “Llegim Ramon Llull amb ulls del segle XXI” a Ciutat Vella

    Escrit per el 3/3/2016 a les 16.07 h, a: Foment de la lectura

    Del 14 de gener al 19 de febrer, a Ciutat Vella, els alumnes d’Elemental 1 de la Lali Panyella han fet aquesta activitat sobre Ramon Llull en el  marc de l’Any Llull.

    “Llegim Ramon Llull” és una activitat creada per la Lali Panyella en què es treballa l’expressió oral, l’expressió escrita i la comprensió lectora. Té una durada de quatre hores. L’activitat pretén motivar l’alumne a llegir obres en català de lectura fàcil i conèixer Ramon Llull.

    En primer lloc, els alumnes llegeixen a casa el llibre de LF Tant de gust… senyor Llull  de M. Carme Bernal i Carme Rubio. El llibre conté un resum de la vida de Llull i la faula El llibre de les bèsties, protagonitzada per animals amb característiques humanes, que critiquen els defectes humans i socials dels homes. En segon lloc, també, a casa, els alumnes cerquen més informació de la vida de Llull. A classe es comenta la biografia de l’escriptor.  A partir de la lectura del llibre, els alumnes treballen el caràcter dels protagonistes (pantera, lleó, serp…)  i , després, es fa una posada en comú. Finalment, es fa un debat sobre la vigència d’aquesta faula.

    20160222_14223620160222_14224020160222_142259

     

     

     

     

     

     

     

     

    Fotos del mural fet pels alumnes

    Article complet

  • Recull de recursos lingüístics al blog del SAFD

    Escrit per el 15/2/2016 a les 11.17 h, a: General

    Al blog del Servei d’Autoaprenentatge i Formació a Distància del CNL de Barcelona hi ha petits articles o reculls de piulades sobre aprenentatge, amb la intenció de donar idees i autonomia als alumnes, i un recull exhaustiu de recursos lingüístics a la xarxa.
    Aquí hi ha una tria del que pot ser més interessant per als alumnes dels cursos presencials.

    Articles sobre aprenentatge

    1. Com començar a parlar en català

    2. Com millorar l’oral

    3. Una activitat d’escriptura extensiva. Ajuda molt a guanyar confiança, a més de vocabulari i fluïdesa

    4. Com aprofitar les correccions de les EE per aprendre

    5. Una activitat per millorar l’ortografia

    6.10 errors que cal evitar quan s’aprèn una llengua

    7. 7 maneres de desenvolupar bons hàbits

    8. Un exercici per començar a parlar una llengua

    9. Trucs per memoritzar vocabulari

    Recursos lingüístics a la xarxa

    1. Eines de consulta: diccionaris i terminologia, gramàtiques, conjugadors de verbs, dubtes lingüístics, altres eines.
    2. Exercicis d’ortografia, gramàtica i elaboració de textos :exercicis de nivells Bàsic i Elemental, exercicis de nivell Intermedi i Suficiència, exercicis de nivell Superior, redacció de textos, dictats en línia, jocs.
    3. Pronunciació i conversa per als nivells Bàsic i Elemental; per als nivells Intermedi, Suficiència i Superior; música, grups de    conversa i intercanvis.
    4. Vocabulari per als nivells Bàsic i Elemental; per als nivells Intermedi, Suficiència i Superior.
    5. Comptes de twitter per aprendre català
    6. Aplicacions mòbils: eines de consulta, traductors, conjugadors, conversa, pronunciació, llegir, vocabulari, gramàtica, jocs.

    Article complet

  • Fent de viquipedistes per al Viquiprojecte #ViquiAulaCAT

    Escrit per el 16/12/2015 a les 14.44 h, a: General

    El divendres 11 desembre, personal del CNL de Barcelona va fer l’entrada d’articles enciclopèdics que han elaborat alumnes dels nostres cursos a la Viquipèdia. Aquesta activitat es va dur a terme simultàniament amb altres CNL del CPNL en el marc del projecte ViquiAulaCAT, fet en col•laboració entre el CPNL i Amical Wikimedia, l’Associació d’Amics de la Viquipèdia en Català. Tal com es diu en l’article de la Viquipèdia sobre aquest Viquiprojecte, “tot plegat forma part d’una seqüència didàctica completa, que comprèn la cerca de la informació, la planificació i revisió d’un text, el treball en equip, el projecte per mostrar allò escrit a una comunitat ben àmplia, l’ús d’eines digitals, la situació comunicativa real…”
    En la majoria dels casos, durant aquesta jornada, es van entrar articles de nova creació que s’hauran d’anar completant. Per exemple, podeu llegir el d’Oskotz, un municipi de Navarra, elaborat per una alumna del C2 de Gràcia, o el de la Minga, una festa de Xile, a partir de la proposta d’una alumna de Nou Barris i fet en col•laboració amb altres alumnes de la classe.

    Al C2 de Gràcia, l’activitat és una de les tasques del curs. A Nou Barris, els textos els van fer en grup els alumnes d’I2 a la classe. Es van fer cinc grups. Cada alumne va explicar una festa de la seva terra al seu grup i en van escollir una. Es van repartir la feina de buscar més informació i a la classe següent van tornar a reunir-se en grup i van posar en comú la informació que havien trobat. La redacció del text la van fer en grup en dues sessions diferents. Els alumnes de B3 van col•laborar en la recerca de la informació sobre alguns dels textos i van passar la informació a la classe de l’I2. Un cop fets els textos, es van passar a la classe del B3 perquè els llegissin.
    Volem agrair a tots els alumnes implicats en el projecte la seva participació. També donem les gràcies  al personal del CNL de Barcelona que el dia 11 de desembre va introduir els articles.

    A continuació, teniu les fotos d’aquesta jornada a l’Espai Avinyó.

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    La Mercè Coma i l’Eva Calafell

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    L’Imma Tenorio i la Pilar Carulla

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    La Núria Pujol, la Núria Vidal i el Jordi Font

    Article complet

  • Projecte Google Maps per al nivell de suficiència

    Escrit per el 19/10/2015 a les 15.21 h, a: Fora de l'aula, Ús de les TIC

    T’interessa conèixer un projecte que treballa la descripció, les TIC, la recerca d’informació i la interacció?

    Projecte intercentres Google Maps ideat per l’Anna Valls, la Lourdes Subirà i l’Àngels Orduña

    Projecte Google Maps2015 (Explicació)

    Vídeo alumnes Castelldefels

    Fotos sortida les Corts

    Google Maps les Corts

     

    Article complet