RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

#cnleramprunya

És la nostra etiqueta per a Twitter o Google+. Així estareu al cas de les novetats de l'Àrea d'Ensenyament del CNL Eramprunyà

  • Sessió 3 de novembre

    Enguany hem apostat per un nou plantejament d’autoformació: edcamp intern. Aquest és el mapa de sessió, acordat en l’anterior.

    Vam recollir les conclusions dels diferents grups.

    Article complet

  • Sessió 6 d’ocubre

    Un nou curs s’ha escolat i una festa hem muntat…

    Vam inaugurar el nou any acadèmic amb la projecció del vídeo que vam presentar per explicar com eren les nostres reunions a la reunió de coordinadores i coordinadores del dia 14 de juny de 2017. Ens va servir també per recordar tot el que havíem treballat el curs passat. Es va aprovar el calendari de reunions. CALENDARI DE REUNIONS 2017_2018

    Es va informar de la iniciativa per part del VxL que els alumnes duguni a terme una bona pràctica fora de l’aula. Es va acordar que si hi havia alguna professora que ho vulgui dur a la pràctica, es posi en contacte amb el coordinador per planificar l’activitat.

    Es van presentar les primeres activitats que vam validar el curs passat. Es va acordar aprofitar la reunió del 20 de desembre per presentar-ne de noves per tal que les companyes les experimentin. També es va considerar oportú afegir al registre de l’activitat, dins de l’apartat de Continguts, el de Repàs.

    Quant a la nostra participació en les properes jornades, s’estudiarà quina iniciativa comuna hi podrem aportar.

    Finalment, vam debatre sobre un nou model de formació. Va agradar la nova proposta i vam acordar el mapa de les properes sessions.

    mapa de les sessions

     

     

     

     

    Article complet

  • Festa de cloenda cursos juny 2017

     

    Més de 80 persones van assistir a la festa de cloenda del curs 2016-2017, que va tenir lloc al Museu de Sant Boi i als jardins de Can Torrents el dia 15 de juny.

    Així que vam arribar, ens va donar la benvinguda la M. Lluïsa Casanova, besneta del darrer conseller en cap de la Generalitat de Catalunya l’any 1714, Rafael Casanova. Ens va explicar històries i anècdotes del seu temps i ens va guiar pels voltants del Museu de Sant Boi, de l’Església de Sant Baldiri, on van visitar la tomba del seu besavi,  i de Can Torrents.

     

     

     

    Després, en dos torns, els alumnes van poder visitar l’interior del Museu, també acompanyats per la M. Lluïsa.

    Un cop enllestida aquesta part  més cultural de l’acte, en el marc incomparable dels jardins de Can Torrents, vam poder gaudir d’un magnífic pica-pica gràcies a la col·laboració dels alumnes i del Servei Local de Català.

    Volem agrair la col·laboració del personal del Museu i del Departament de Cultura de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, per haver-nos cedit les instal·lacions i ofert la visita guiada.

    Us agraïm la vostra assistència i us desitgem que passeu un molt bon estiu!

    Fins al setembre!

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Recull de fotografies

    Article complet

  • Sessió 2 de juny

    En aquesta darrera sessió del curs, vam seguir l’esquema que proposa María Acaso en el seu llibre La Eduación Artística no son manualidades per dur a terme una reunió més horitzontal:

    1. El detonant
    2. El debat per preguntes
    3. Activitat de pràctica (d’anàlisi i de construcció en grups)
    4. Posada en comú

    Vam experimentar si un comiat de soltera pot servir com a metàfora del tancament d’un curs. Primer, vam formar petits grups per recordar que havíem tractat en la darrera sessió. El detonant que vam dur a terme va ser que Mireia Mestres triés un dels jocs per a un comiat de soltera. Ens va tocar jugar a dues veritats i una mentida. Els components de cada grup havien d’explicar una anècdota del urs. La resta havíem de descobrir quin relat era fals.

    Vam pensar quins altres jocs podríem aplicar a l’aula. Tant l’equip vermell com el plata van idear l’adaptació del joc de les paraules prohibides. Les primeres el van pensar per a un grup de conversa o bé per a qualsevol grau del nivell elemental;  les segones, en canvi, el van trobar més adequat per  treballar barbarismes o algun contingut gramatical. L’equip verd va optar per vestir la núvia per a qualsevol curs. El grup blau va proposar que el joc de la memòria era idoni per al vocabulari. Va suggerir que el material tant podrien ser objectes com paraules.

     

    Vam aprofitar el joc del cogombre com a descans cerebral. Cada tècnica havia de passar el cogombre a la companya del costat, formulant en veu alta algun repte, obstacle o aprenentatge d’aquest curs, mentre sonava la música. Quedava eliminada qui el tenia quan es parava la música.

    Com que el temps se’ns va tirar a sobre. Vam haver de dividir-nos per dur a terme l’activitat de pràctica. Un grup es va encarregar d’adaptar la lletra d’una cançó per muntar un karaoke. L’altre grup es va proposar de pensar en quins artefactes digitals podríem crear per recordar aquesta sessió. Es va acordar aprendre a editar vídeos, crear murals i línies de temps.

    Es va acordar: 12 de setembre tenir enllestides les activitats per presentar a Serveis Centrals. Es crearà un document amb els criteris d’estil.

    Article complet

  • Sessió 5 de maig

    La finalitat d’aquesta sessió va ser valorar com anava el document Excel que va crear Griselda Encinas per classificar les activitats que compartim. D’entrada, per recordar la sessió anterior, vam haver de resoldre un enigma, el de la pedra Rosetta d’Eramprunyà.

     

    La pedra Rosetta d'Eramprunyà

    La pedra Rosetta d’Eramprunyà

     

     

    Ens vam organitzar en petits grups per explicar com anava el registre i com podíem compartir més les activitats. Vam aplicar la rutina de la brúixola per apuntar les conclusions de l’experiència. Es va valorar molt positivament que disposéssim d’un fons d’activitats. Ara bé, caldria introduir-hi alguns canvis. Les activitats haurien de ser més detallades amb una valoració i els continguts que s’hi treballen. També s’haurien d’enllaçar les fitxes de les activitats amb el corresponent registre. Preocupa a l’equip que l’Excel sigui més àgil i consolidar tant l’hàbit de compartir les activitats com el de consultar el fons d’activitats.

    Després de la pausa, vam mantenir els grups perquè cadascú reflexionés si calia incorporar alguna habilitat més, com detallàvem els continguts, com incloíem la valoració de les activitats i si només compartíem activitats lingüístiques o bé d’altres tipus.  Pel que fa les habilitats, el grup va suggerir d’incorporar dues etiquetes més GL (gramàtica i lèxic)  i DG (dinàmiques grupals). Quant als continguts, es guiaríem amb els que apareixen en les programacions de la DGPL. Es va descartar la valoració ja que complicava el registre de l’activitat. En  canvi, es va proposar numerar les activitats (1, 2, 3…)  i subnumerar-ne les adaptacions (1.1, 1.2, 1.3…).

    Article complet

  • Sessió 3 de març

    Fitxes a punt per ser validades

    L’objectiu de la sessió era validar les activitats que ens havíem compromès a experimentar per tal de validar-les i que puguin formar part d’un futur dossier.

    Acords:

    • Ajornem la sessió d’abril i canviem de data de la del maig. Ara serà el 5 de maig.
    • En aquesta sessió cal haver penjat a la carpeta d’OneDrive les activitats que s’han experimentat i també cal registrar-les a l’Excel. També hem de provar aquest document per si cal crear més camps que ens ajudin a l’hora de cercar alguna activitat.

    Article complet

  • Com hem treballat la morfologia del substantiu i de l’adjectiu a l’S1

    Arran d’un curs d’innovació educativa que hem fet les professores del SLC de Sant Boi i del fet que el curs requeria que havíem de posar en pràctica algunes de les ensenyances rebudes, vaig decidir d’intentar treballar de manera diferent a com ho havia fet fins ara la morfologia del substantiu i de l’adjectiu. Us […]

    Source: Com hem treballat la morfologia del substantiu i de l’adjectiu a l’S1

    Article complet

  • Gamificant (2a part)

    globus-1

    Bon dia,

    A finals de desembre vam acabar l’Intermedi 3 que he provat de gamificar i de què ja havia parlat en l’entrada anterior. Així, doncs, el propòsit d’aquesta entrada és resumir la 2a part del curs. Som-hi!

    Si ho recordeu, uns segrestadors van segrestar els 20 punts de nota de curs de tot l’alumnat. Per això vam haver de seguir totes les indicacions que anàvem rebent per tal de recuperar-los. Un cop elaborats els jocs dedicats a l’accentuació, cada grup els va enviar una carta explicant-los què havien fet i també hi adjuntaven el joc.

    Com van reaccionar els segrestadors? Ens van enviar una carta en què ens felicitaven per la feina feta i ens explicaven l’últim repte: participar en la final d’El gran dictat que tindria lloc el 14 de novembre a classe. A més, ens explicaven també les categories del concurs (la paraula mal dita, la frase desfeta,  lletra a lletra i dictat final) i ens en van adjuntar un exemple perquè poguéssim practicar. Finalment, per tal d’obtenir la puntuació mínima per superar aquesta final, ens aconsellaven treballar aquests temes: a/e, o/u, dièresi, palatals, africades, laterals i la h.

    Per començar, vam fer grups d’experts de la vocal neutra. Vaig voler incorporar activitats que feia amb d’altres gamificades i alguna proposta extreta del curs d’Innovació educativa impartit per la Laia Casas. Per tant, un cop els grups d’experts van posar en comú la teoria vam acabar la classe jugant a la bomba. L’endemà vam començar amb un dictat a la paret específic de la vocal neutra. Com que ens vam allargar una mica, els vaig dir que demanaria una pròrroga als segrestadors per tal d’endarrerir la final.

    Els segrestadors van contestar amb una carta amb alguns espais buits que ens va servir per introduir el tema o/u. Vam tancar aquests temes (a/e i o/u) amb el rellotge de cites.

    Finalment, vam fer grups d’experts dels temes que ens faltaven per participar en la final. Com que els ritmes eren diferents, quan van anar acabant utilitzàvem la tècnica dels fulls de colors (1/2/4).

     

    I ara ja sí va arribar el dia de la final. Vam formar equips a partir de la data de naixement (no de l’any) i va començar el joc. La primera fase era individual. A la segona fase havien de consensuar amb els companys de grup les respostes i podien utilitzar els recursos que havíem vist si tenien algun dubte (diccionari, Optimot…). Això sí, el temps era limitat. Tots els grups van obtenir la puntuació necessària per superar la final. Així, doncs, l’endemà (l’últim dia de classe abans de la prova), l’alumnat va trobar a l’aula una bossa gegant d’escombraries que contenia globus amb els seus noms. Dins hi havia una nota dels segrestadors en què els felicitaven per la feina feta i els retornaven els 20 punts.

    globus-3

    Després de la prova, vaig demanar que valoressin el curs (tècnica post-its). Aquest n’és el resultat: valoracio-i3

    La meva valoració és molt positiva ja que la gamificació ens ha permès gaudir i aprendre alhora que ha estat clau en la motivació i implicació de l’alumnat i, per què no dir-ho, de la professora. 🙂

     

    Article complet

  • Sessió 16 de desembre

    Tal com vam acordar en la passada reunió, l’objectiu d’aquesta sessió era aconseguir 130 punts per continuar el projecte.  Per guanyar-los vam haver de jugar al joc de l’ascensor.

    lascensor

    El resultat i els compromisos es concreten de la manera següent:

    Finalment, es va acordar que en la propera reunió ens centrarem en l’ús de la tecnologia.

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Lourdes: Maria i Carme, Gràcies!
  • Maria: M’encanta, Lourdes! 😀
  • Carme Bové: Enhorabona, Lourdes!
  • lsubira: Gràcies, Griselda! Jaume, no ho sé. A veure què n’opinen les assessores… 😉
  • jsans: Al final, com n’hem de dir: ludificació o gamificació?

Núvol d'etiquetes

ABP activitats d'aula aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes autonomia avaluació avaluació inicial avaluació qualificadora avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge creixement professional criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora enfocament comunicatiu equip de treball Fernando Trujillo fixar objectius grup individualitat ludificació María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli projectes pràctica reflexiva reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca tasques treball en equip