RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Sessió 13 de maig

    IMG_9375

    Els assistents a la reunió, quan entren a l’aula, troben repartits a les cadires un paper amb el seu nom i un fragment d’una imatge. Griselda Encinas i Lourdes Subirà demanen als assistents que busquin els altres fragments que completen la imatge per constituir els grups. Un cop formats els grups, expliquen que s’ha de relacionar la imatge que tenen amb un perfil problemàtic. Els grups agafen el sobre amb aquest perfil i reben una missió: obtenir el títol d’estrategues. A més, també reben un premi per haver superat la primera fase: caramels i adhesiu.

    20160513_103741
    A continuació, cada grup rep un sobre que conté una descripció de com és la persona problemàtica, de quina actitud manifesta a classe i de què comporta això. Es demana que proposin una estratègia per resoldre aquest conflicte. El temps està limitat. Un cop proposada l’estratègia, es passa el problema a un altre grup (tècnica passaproblema) i així successivament. Tots els grups proposen estratègies per a totes les situacions.
    Finalment, cada grup rep el sobre corresponent al seu perfil i llegeix les estratègies proposades per la resta de grups i en fa una valoració.

    Pausa

    Es comença la segona part de la reunió amb el joc de les ovelles i el llop. Un cop finalitzat Núria Comas planteja als assistents per què creuen que s’ha fet aquesta activitat. Maria Miret comenta que segurament és per trencar el gel i evidenciar la importància del treball en equip. Núria Comas pregunta si creuen que és una activitat adequada per fer a classe. El no és majoritari. Algun assistent manifesta que és una activitat que està fora de lloc i que no és adequada.
    A continuació, s’explica que aquesta activitat és una excusa per buscar maneres de trobar solucions als possibles conflictes que tinguem a classe. Es reparteixen nou propostes d’activitats a cada grup. Cada membre del grup en llegeix tres i n’escull una. Seguidament, l’exposa als seus companys de grup i, finalment, entre els tres trien la proposta final que creuen que és la més adient per aplicar al seu perfil d’alumne problemàtic. Es comenta amb tots els assistents a la reunió quina és l’estratègia triada.

    IMG_9355
    Un cop arribats a aquest punt s’obre un debat sobre si cal seguir treballant aquest tema i si creuen que els ha estat útil.
    Es parla de temes concrets. Neus Andreu expressa les dificultats que té amb una alumna. Alguns assistents li fan propostes.

    IMG_9365

Cap comentari

  1. Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip