• Intermedi 1 (12 i 14 de juny)

    -La setmana vinent és la recta final del curs.

    -Aquesta setmana hem repassat alguns continguts (verbs, accents…) , hem après a escriure números…

    -Us recordo que dilluns farem una petita prova de NOTA DE CURS de gramàtic i lèxic  (hi haurà verbs, articles i apòstrofs, i accents). Dimecres farem un escrit a classe.

    -Recordeu de portar-me un escrit anunciant-me / convidant-me al casament del vostre fill (la salsa li poseu vosaltres).

    -Ja us ho recordaré a classe, però començo per dir-ho ara: En el post anterior trobareu un enllaç al QÜESTIONARI D’AVALUACIÓ que passem cada final de curs. Us agrairia que el responguéssiu. És curt, anònim, i a nosaltres ens ajuda a millorar la nostra feina.

    Si voleu repassar la qüestió dels verbs, us passo un enllaç als Itineraris d’aprenentatge. Fixeu-vos que al menú de l’esquerra podeu triar “Verbs de la primera conjugació”

     

    CLIQUEU AQUÍ

    photo credit: JJ Vico http://www.flickr.com/photos/39329780@N07/24399878915

    Costa, oi? Però al final s’arriba a la meta!

    Article complet

  • Qüestionari de valoració del curs

    Ara que s’acaba el trimestre, us volem demanar que completeu el qüestionari de valoració dels cursos Intermedi 1 i Intermedi 3. És anònim i només trigareu uns minuts… Gràcies d’avançada!

    Cliqueu en aquest enllaç.

    questionari

    Article complet

  • Intermedi 3 (30 de maig i 1 de juny)

    El mes de maig ha passat volant…

    qhf3_transparent

    A CLASSE…

    1. Verbs velars: p. 39-42 del DOSSIER.
    2. La X i la IX: p. 72-73 del LLIBRE.
    3. La H: p. 88-89 del LLIBRE.
    4. Exercici de comprensió oral.
    5. Més expressions orals dels companys.
    6. Exercici d’expressió escrita: la carta formal.

    DEURES…

    1. Ex. 2 (p. 42-43) del DOSSIER.
    2. Llegir de la p. 25 a la p. 29 del DOSSIER.
    3. Recordeu que el pròxim dijous farem a l’aula un exercici de nota de curs de gramàtica: ortografia, pronoms febles i verbs.

    I COM A REFORÇ…

      1. Entreu en aquest enllaç, remeneu i repasseu el que vulgueu.

    Disfruteu d’aquest dilluns festiu!

    Verb velar o no, aquesta és la qüestió.

    (photo credit: Dread Pirate Jeff via photopin cc)

    Article complet

  • Intermedi 3 (23 i 25 de maig)

    La setmana ha vingut plena de notícies, explicades pels nostres companys!

    qhf3_transparent

    A CLASSE…

    1. Pronoms febles: complement preposicional o de règim verbal: p. 158-160 del LLIBRE, p. 37 del DOSSIER.
    2. Mots compostos i derivats: p. 52-55 del DOSSIER.

    DEURES…

    1. Escolliu entre les opcions 3 i 4 de la p. 23 del DOSSIER i escriviu una carta formal (120-150 paraules aprox.)
    2. Mots compostos i derivats: p. 56 del DOSSIER.
    3. Exercici de comprensió lectora repartit a l’aula.
    4. Recordeu que el pròxim dijous farem un exercici de nota de curs a l’aula: la carta formal.

    I COM A REFORÇ…

      1. La carta formal: en trobareu més informació aquí.
      2. Pronoms febles: cliqueu aquí i, a la part esquerra de la pantalla, aneu a “Pronoms febles”
      3. Animeu-vos a repassar una mica l’ortografia de les consonants aquí.

    No us acaloreu gaire!

    Ai, que s'escriu amb G i no amb J!

    Ai, que això no porta guionet! 

    (photo credit: Dread Pirate Jeff via photopin cc)

    Article complet

  • Intermedi 1 (7a setmana: 22 i 24 de maig)

    Aquesta setmana ha vingut la Cèlia a presentar-vos el programa del  Voluntariat lingüístic. A veure si algú de la classe s’anima a participar-hi, ja sigui per aprendre o bé per ajudar una altra persona a millorar.

     

    A CLASSE

    -Hen treballat qüestions de lèxic.

    -Hem continuat treballant els accents.

    -Hen treballat l’ortografia de les O / U àtones.

    -Hem treballat una mica l’expressió oral i escrita (anuncis de feina).

    A CASA

    -Accentuació: aneu treballant els exercicis manats de la pàgina 31 del QUADERN

    -Expressió escrita: un anunci de feina d’acord amb l’ofici que us ha tocat, o qualsevol altre que us agradi.

     A MÉS

    Com que aquest cap de setmana no sabreu què fer…

    Si voleu anar practicant més i més el tema de l’accentuació, aquí teniu l’enllaç als Itineraris d’aprenentatge, que ja coneixeu:

    ACCENTUACIÓ

    Si voleu practicar l’ortografia de les vocals àtones, cliqueu els enllaços següents:

    VOCALS ÀTONES

     Podeu provar de fer algun d’aquests dictats (trieu el tema que us interessi):

    DICTATS

    Bon cap de setmana!

     

     

    Article complet

  • Intermedi 3 (16 i 18 de maig)

     Pluja de cartes aquest mes de maig!

    qhf3_transparent

    A CLASSE…

    1. Repàs de pronoms febles (complement indirecte i circumstancial), p. 36-37 del DOSSIER.
    2. La G i la J, p. 70-71 del LLIBRE.
    3. La carta formal, p. 9-22 del DOSSIER.

    DEURES…

    1. Escolliu entre les opcions 1 i 2 de la p. 23 del DOSSIER i escriviu una carta formal (120-150 paraules aprox.)
    2. Ex. 4, p. 49-50 del DOSSIER.
    3. Recordeu que el pròxim dimarts comencen les expressions orals a l’aula!

    I COM A REFORÇ…

      1. La carta formal: en trobareu més informació aquí.
      2. Pronoms febles: cliqueu aquí i, a la part esquerra de la pantalla, aneu a “Pronoms febles”
      3. Animeu-vos a repassar una mica l’ortografia de les consonants aquí.

    Bon cap de setmana!

    -Tinc una carta per a tu!                                                                                    -Una altra factura, segur.                                                                                 -O una multa, una citació judicial, una ordre de cerca i captura…  -Deixa-ho córrer.

    (photo credit: ♥ Xanda ♥  via photopin cc )

    Article complet

  • Intermedi 1 (6a setmana: 15 i 17 de maig)

    A CLASSE

    -Aquesta setmana hem treballat algunes qüestions de lèxic (polisèmia, pàgina 88 del LLIBRE).

    -També hem fet i llegit a classe un anunci per vendre alguna andròmina que tenim per casa fent nosa.

    -El plat fort d’aquesta setmana han estat els accents. Repasseu la teoria a la pàgina 94 del LLIBRE.

    A CASA

    -Repasseu les explicacions sobre l’accentuació i feu els exercicis 4, 5 i 6 de les pàgines 30 i 31, del QUADERN

    -Si teniu ganes de treballar, que segur que sí, podeu completar amb A i E el text de l’exercici 6, página 28, del QUADERN

     -Dilluns farem a classe el text per a la nota de curs, que  avui ens ha quedat pendent

    BON CAP DE SETMANA!

    Article complet

  • Intermedi 3 (9 i 11 de maig)

    Per què? Per a què? Vés a saber…

    qhf3_transparent

    A CLASSE…

    1. Diferenciar per què, per a què, perquè.
    2. Diferenciar què, que.
    3. Repàs de pronoms febles (p. 36 i 37) del DOSSIER.
    4. Primer exercici de nota de curs: expressió escrita (article d’opinió).

    DEURES…

    1. Exercici de comprensió lectora a casa.

    I COM A REFORÇ…

      1. Diferenciar per què, per a què i perquè: cliqueu aquí i, a la part esquerra de la pantalla, aneu a “Remarques en l’ús de perquè, per què i per a què“.
      2. Pronoms febles: cliqueu aquí i, a la part esquerra de la pantalla, aneu a “Pronoms febles”

      Fins dimarts!

      - Aneu a una festa de Halloween? - No, sortim de classe de català. Hem escrit un article d'opinió i se'ns ha quedat aquesta cara...

      – Aneu a una festa de disfresses?
      – No, sortim de classe de català. Els pronoms febles ens han deixat aquesta cara…

      (photo credit: Eyesplash – let’s feel the heat via photopin cc)

    Article complet

  • Intermedi 1 (5a setmana: 8 i 10 de maig)

    Setmana de calor. Ja tenim l’estiu al damunt.

     A CLASSE

    -Us he repartit les invitacions que vau escriure i les hem comentat.

    -Hem fet algun minidictat per anar controlant tot el que anem aprenent.

    -Hem corregit exercicis del tema de l’apòstrof i les contraccions de preposició mes article. (pàgines  67 i 68 del LLIBRE).

    -Hem iniciat l’estudi del sistema vocàlic català i, concretament, hem començat a veure la qüestió de l’ortografia de la vocal neutra (A/E àtones) (pàgina  92 del LLIBRE) 

    -Hem parlat de trastos vells, andròmines, rampoines i altra faramalla i hem quedat que escriuríem un fullet publicitari per vendre un objecte.

    A CASA

    EXPRESSIÓ ESCRITA: Escriviu un fullet publicitari a partir de l’article que heu decidit posar a la venda. 

    L’ARTICLE / L’US DE l’APÒSTROF:

    -Podeu anar fent els exercicis de la fotocòpia que us vaig donar.

    -Si en voleu saber encara més, podeu accedir a més exercicis clicant AQUÍ.

    Això és tot. La setmana vinent, més i millor

    Article complet

  • Intermedi 3 (2 i 4 de maig)

    Una setmana més al sac!

    qhf3_transparent

    A CLASSE…

    1. La O àtona (p. 19-23) del LLIBRE.
    2. La coma (p. 62) del DOSSIER.
    3. Diferenciem A, AMB, EN, EM, HEM.
    4. Comentari en grup de les expressions escrites.

    DEURES…

    1. L’article d’opinió: opció 5 (o alguna de les anteriors que no hàgiu escrit) de la p. 7 del DOSSIER. Escriviu 150 paraules aproximadament.
    2. Recordeu que el proper dijous, 11 de maig, farem un primer exercici de nota de curs a l’aula: escriure un article d’opinió.

    I COM A REFORÇ…

    1. Graelles de verbs (2): completeu aquestes graelles. Trobareu les solucions al final de document.
    2. Repasseu l’ortografia de les vocals àtones aquí.
    3. Si encara no heu fet, proveu amb algun d’aquests dictats.
    4. La coma: cliqueu aquí i, a la part esquerra de la pantalla, aneu a “La coma”.

     

    Així no hi ha manera d'anar EN / AMB bici!

    Així no hi ha manera d’anar EN bici… Ni tampoc AMB bici!

    (photo credit: Velo abzug via photopin cc)

     

    Article complet

Sobre aquest blog

Aquest blog ens permetrà mantenir-nos connectats fora de l'aula: serà una eina perquè escriviu textos en català en un entorn que, potser, no feu servir habitualment.

Veureu que és més fàcil del que sembla!


Segueix-nos!


NOUS CURSOS!

Coneixes algú que vulgui aprendre català?


Si ja estàs fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la faràs a l'aula.


ACTIVITATS LECTORES

postimage


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE


TROBA EL TEU GRUP!

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

INTERMEDI 1

INTERMEDI 2

INTERMEDI 3


Històric


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Darrers comentaris

  • Mª Carmen: Hola Esteve, Com que no tenim suficients dubtes amb “els em i els hem” que ara ens poses un de...
  • Janine Cunillera: Bona tarda. Estic dubtosa, pero si acompanya a un verb, no hauria de portar accent. (Crec que el...
  • Jordi Rivas: He vist el següent lletrero en un supermercat : “Pensar en la meva familia és saber que puc...
  • Jordi Rivas: M’he trobat amb un problema quan he volgut fer servir el punt volat de la l geminada. El teclat...
  • jordi: Fantàstica la foto de les dues roses , el drac i el llibre. Visca, Sant Jordi!!!

Accés


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL