Subscriu-te via RSS

  • I2. Punt i seguit. Solucionari

    Escrit per el 5/6/2017 a les 9.49 h, a General

    Us penjo el solucionari dels exercicis de l’últim capítol del llibre, Punt i seguit.

    I2. Solucions Punt i seguit

    Article complet

  • I2 – I3. Parlem d’art!

    Escrit per el 26/5/2017 a les 12.34 h, a General

    Per acabar el curs farem una activitat d’expressió oral tots els alumnes d’I2 i I3 i parlarem d’alguna obra d’art el dia 1 de juny.

    L’art. Exercici d’avaluació de l’expressió oral

    Tria una obra artística que t’agradi (una pintura, una escultura o un edifici). Hauràs d’explicar davant dels teus companys com és i per què t’agrada. Porta’n una foto a classe perquè tothom la pugui veure o la buscarem per internet i la projectarem.

    Es tracta d’explicar-ho a la teva manera. No cal fer servir un vocabulari tècnic ni demostrar els coneixements artístics. Has d’explicar el que et suggereix a tu.

    La intervenció ha de durar uns tres minuts. Fes-te un esquema del que vols dir i explica-ho. No ho llegeixis!

     Pots seguir aquest guió.

    Salutació

    Títol:

    Pintor / escultor / arquitecte:

    Descripció breu (Com és, que hi ha?):

    Per què l’has triat i per què t’agrada? Et porta algun record? Què et suggereix?:

    Comiat

    Fixa’t en alguns exemples. Tens l’esquema de la intervenció oral.

    UNA PINTURA

    Salutació: Vull presentar-vos un quadre…

    Títol: Viatger davant d’un mar de boira

    Pintor: Caspar David Friedrich (pintor alemany del segle XIX)

    Descripció:

    Es veu un home d’esquenes a dalt d’una muntanya

    Contempla un mar de boira que no s’acaba als seus peus

    Per què l’he triat?

    M’agrada la sensació d’immensitat i de silenci  que transmet.

    La força de la natura i la insignificança de l’ésser humà.

    Comiat: Espero que us hagi agradat. Sempre que vaig a la muntanya i hi haboira penso en aquest quadre.

    UNA ESCULTURA

    Salutació: Vull presentar-vos una escultura d’Olot.

    Títol: Sense lluna

    Pintor: Anna Manel·la (escultora olotina actual)

    Descripció:

    Escultura de bronze

    Figura d’un nen vestit i amb uniforme escolar

    Mira al cel sembla que hi busca alguna cosa

    Per què l’he triat?

    És una escultura senzilla i austera i m’agrada. No m’agraden les obres gaire carregades.

    M’agrada com està treballat el rostre del nen.

    M’agrada molt la situació de l’escultura. Gairebé sempre que passo pel carrer de Sant Tomàs no puc evitar de mirar amunt.

    Comiat: Espero que us hagi agradat. Us convido a veure-la.

    UN EDIFICI

    Salutació: Vull presentar-vos un edifici polèmic però que a mi m’agrada.

    Títol: Torre Agbar (Barcelona)

    Pintor: Jean Nouvel (arquitecte francès actual)

    Descripció:

    Gratacel de vidre que s’erigeix sola a Barcelona. Fa 145 m d’alçada.

    Està inspirada en les formes de les torres de la Sagrada Família i de la muntanya de Montserrat

    A la nit s’il·lumina amb més de 4.500 llums

    És un exemple d’arquitectura sostenible i de control de consum energètic (els llums gasten poc, hi ha plaques solars i control intel·ligent de la temperatura)

    Per què l’he triat?

    Tot i que pot ser un edifici polèmic, és una obra d’art que perdurarà en el futur i un exemple de modernitat.

    És molt original pel joc de colors de la façana.

    És un emblema de Barcelona i ja forma part de la seva silueta.

    Comiat: espero que us hagi agradat. Algun dia potser treballaré a Agbar. M’ha agradat saber que l’arquitecte es va inspirar en símbols catalans.

    Article complet

  • I3. Repàs del curs

    Escrit per el 23/5/2017 a les 13.43 h, a General

    Per repassar el curs podeu anar fent els exercicis de l’últim capítol del llibre Punt i seguit.

    Aquí us penjo les solucions. I3. Solucions Punt i seguit

    Article complet

  • I3. Model de prova

    Escrit per el 4/5/2017 a les 18.39 h, a General

    Aquí teniu l’enllaç per veure el model de prova d’I3.

    Feu l’exercici de comprensió oral (exercici 1, pàgina 2). http://www.cpnl.cat/cursos-catala/material_aprenentatge/Model_de_prova_I3.pdf

    Aquí teniu el model de correcció  http://www.cpnl.cat/cursos-catala/manuals.html

    Per descarregar els àudios cliqueu aquí.

     

     

    Article complet

  • I3. U3. Riquesa lèxica

    Escrit per el 26/4/2017 a les 12.26 h, a General

    Ahir parlàvem dels eufemismes i també dels registres més informals. Aquí teniu un vídeo sobre diferents significats d’una mateixa paraula, prova de la riquesa de la llengua també en nivells col·loquials o informals  … A veure si teniu collons de mirar-lo fins al final!

     

    Article complet

  • I2. Us preocupen els selfies?

    Escrit per el 26/4/2017 a les 12.23 h, a General

    Recordeu que quan parlàvem de tremes que ens preocupen va sortir el tema dels selfies? Doncs aquí teniu un vídeo d’un home tip de la gent que fa selfies pel carrer!

     

    Article complet

  • I3. U3. Anècdotes de transports

    Escrit per el 28/3/2017 a les 13.14 h, a General

    Segurament, en algun moment o altre de la vostra vida, heu viscut una anècdota relacionada amb el transport: retards en un vol, embussos a la carretera, perdre algun tren, una avaria, etc.

    A continuació en teniu dos exemples.

    “Aquesta història em va passar 10 anys,aproximadament, quan vaig viatjar en avió des de Moscou fins a Buenos Aires, amb escala a l’illa Sal (Àfrica). Una de les turbines de l’avió estava trencada (això és el que crec fins avui) i sortia fum que es veia constantment per la finestreta. Després de  queixes i preguntes contínues durant el trajecte, la solució que van trobar l’hostessa i algun dels tripulants de la cabina de comandament de l’avió va ser tancar la finestreta. Per descomptat, vaig arribar tard a Buenos Aires, molt per sobre de l’hora d’arribada prevista.”

    “Un bon dia, ja anava a treballar a peu com faig sempre. Quan vaig anar per travessar en un pas de vianants, els cotxes no s’aturaven per deixar-me passar. De cop, una moto es va parar al meu costat, era un mosso d’esquadra que va baixar i va fer parar els cotxes i em va deixar que jo passés. Vaig sentir tanta vergonya que sempre més més m’he esperat en algun lloc on hi hagi semàfors per travessar quan estigui de color verd per als vianants.”

    Expliqueu les vostres anècdotes fent un comentari. IMPORTANT! Un cop l’hagueu escrita, reviseu l’ortografia!

    Article complet

  • I2. U2. Què ens preocupa?

    Escrit per el 28/3/2017 a les 13.11 h, a General

    Segurament creus que en la nostra societat hi ha coses que es podrien millorar i que preocupen un nombre important de ciutadans.

    Pensa en un tema i escriu la teva opinió en el blog. arton4176-eb97c

    • Posa-hi un títol
    • Explica quina és la teva opinió respecte d’aquest tema
    • Intenta fer alguna proposta que pugui solucionar una mica el problema

    En la pròxima classe, farem comentaris a partir dels vostres temes.

    A continuació, teniu un exemple.

    L’atur

    “En els últims anys hem vist com en el nostre país la xifra d’atur es disparava. Ara els governs diuen que ja es comença a generar ocupació, però la veritat és que els ciutadans no ho notem gaire. Crec que és vergonyós que els joves qualificats hagin de marxar a altres països per poder treballar. Potser si s’administressin millor els diners i els governs tinguessin com a prioritat absoluta aquesta qüestió, les coses millorarien”.

    Article complet

  • I2. Què en penses de la reforma horària?

    Escrit per el 21/3/2017 a les 14.29 h, a General

    tempus fugit

    Després de llegir el text sobre  la reforma horària,  fes un comentari amb la teva opinió sobre el tema dels horaris.   No oblidis de revisar el teu text!

    Article complet

  • I2/I3. L’accentuació en una foto!

    Escrit per el 21/3/2017 a les 14.23 h, a General

    Foto accentuació

    Si voleu practicar l’accentuació podeu fer els exercicis 31, 32, 35 i 36 dels itineraris d’autoaprenentatge. Cliqueu aquí http://aplicacions.llengua.gencat.cat/itineraris-aprenentatge/intermedi/icl/icl5/icl52b/icl52.htm

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • César: És un gran video explicatiu que ens ajuda a saber tots els significats peculiars de la paraula collons....
  • lluisahidalgo: la injusticia de la justicia Actualment els governants senblem estar molt més interessats a trovar els...
  • pep planella: L´extres Personalment el que amb preocupa es el ritma de vida que portem, el dia a dia . No tenim tems...
  • judith casnova: A mi amb preocupa l’agressivitat que hi ha els camps de fútbol de nens i joves, per part dels...
  • Fina: A mi personalment amb preocupa el futur ,a i han moltes despeses per pagar i pocs cèntims .La gen gran...

Núvol d'etiquetes