• 7a sessió (21 de novembre de 2017)

    Què hem fet? 

    En aquesta sessió hem fet el dictat creatiu que l’Imma ens havia preparat i hem assistit a l’exposició que la Marta ha dedicat a les energies cromàtiques.

    També hem corregit els exercicis de la pàgina 29 dedicats als connectors a nivell de, en relació amb, quant a i doncs.

    El gruix de la classe l’hem destinat a l’article d’opinió. N’hem treballat la teoria i hem organitzat grups de tres persones per tal de respectar les fases d’elaboració d’un text -planificació, textualització i revisió- i redactar-ne un de manera col·laborativa a partir d’un vídeo de Quim Monzó

    Què heu de fer? 

    Heu d’acabar l’article d’opinió que heu iniciat a classe. Recordeu que cal argumentar si esteu d’acord o no amb el que exposa. Val la pena anar al teatre o, tal com diu en Monzó, és millor no anar-hi? El text ha de tenir una extensió d’entre 200-300 paraules. 

    I atenció! Tot i haver comprat dues entrades per anar al teatre, finalment en Diego no podrà assistir-hi. Si algú hi està interessat, poseu-vos en contacte amb ell -o amb mi mateix- per mirar que no quedin desaprofitades. Penseu que l’obra s’ho val!

    Bona feina!

    Article complet

  • 4a sessió: 15 de novembre de 2017

    Què hem fet?

    ·Hem comentat les rúbriques de l’expressió escrita i l’expressió oral.

    ·Hem comentat la teoria de perquè/per què/per a què i hem corregit els exercicis que teníeu de deures.

    ·També hem vist la teoria sobre l’ús de que/què i hem fet l’exercici que hi ha al dossier del curs.

    ·En Ferran ha llegit la seva part del dictat.

    Què heu de fer?

    ·Heu de fer els dos exercicis de la fotocòpia que us he passat.

    Bon cap de setmana!

     

    Article complet

  • 6a sessió (14 de novembre de 2017)

    Què hem fet? 

    • Avui hem vist la rúbrica amb què s’avaluen els textos escrits, que pot complementar la que teniu a la pàgina 22 del vostre llibre. Penseu que us poden ser útils per autoavaluar la vostra feina abans de fer-ne el lliurament. 
    • Hem retornat la notícia de la Vespa i n’hem comentat les errades i els encerts. 
    • Hem fet el dictat preparat per la Mònica i l’exposició de la Rosa. 
    • Hem treballat el resum a través de la teoria que havíeu de revisar durant la setmana. Després hem posat en comú les nostres produccions escrites per reflexionar-hi i extreure’n possibilitats de millora.
    • Hem fet l’exercici de la pàgina 27 dedicat als connectors. 
    • I finalment, hem homenatjat Josep Pla tot fent una activitat intensa i molt participada dedicada als adjectius. 

    Què heu de fer? 

    • Cal fer l’activitat 3 de la pàgina 29 destinada als connectors a nivell de, en relació amb, quant a i doncs.  
    • Qui hagi tingut una qualificació de la notícia inferior al criteri d’èxit (C+), pot refer-la i entregar-la el proper dimarts. 

    Endavant! 

    Article complet

  • 5a sessió (7 de novembre de 2017)

    Què hem fet avui?    

    • Hem fet el dictat creatiu que ens ha preparat la Rosa
    • Hem assistit a l’exposició oral del Diego dedicada a la “Teràpia neural”
    • Hem corregit l’exercici de la pàgina 15 del llibre on treballàvem el perquè, per què i per a què 
    • Hem aclarit com calia escriure les hores, els mesos i els anys
    • Hem fet una activitat per treballar els connectors causals, finals, consecutius, adversatius, concessius i condicionals
    • Hem començat el tema 2 dedicat a l’opinió argumentada
    • Hem introduït un tipus d’article d’opinió: la carta al director

    Què hem de fer?

    Recordeu també que aquesta setmana caldrà fer el pagament de les entrades de teatre que vau reservar.

    Bona feina!

    Article complet

  • Benvinguda

    Benvolgudes i benvolguts,  

    Em plau donar-vos la benvinguda al blog del curs de C2. Aquí recopilarem allò que anem treballant a classe, anotarem la feina a fer i compartirem informació que pugui ser del vostre interès.  

    Què hem fet?  

    Al llarg de les tres sessions dutes a terme hem treballat:  

    • Les etapes d’elaboració d’un text: planificació, textualització i revisió 
    • La presentació oral d’un company seguint la planificació d’un mapa mental 
    • La nostra biografia lingüística 
    • Les varietats lingüístiques, registres i dialectes 
    • Que i què
    • Per què, perquè i per a què 
    • L’exposició oral: consells per a una comunicació eficaç 
    • La rúbrica per a exposicions orals 
    • La notícia: la Vespa 
    • Fonètica: el so de la /s/ i /z/ a partir de logàtoms, paraules, sintagmes i embarbussaments. 

     

    Confio que, a partir d’ara, aquest blog esdevingui una eina útil per a tots vosaltres.  

    Bona feina!  

    Article complet

  • 3a sessió: 25 d’octubre de 2017

    Què hem fet avui?

    Què heu de fer?

    • Heu de redactar una notícia relacionada amb la Vespa.
    • Heu de llegir la Proposta per a un estàndard oral de la llengua catalana.

    En aquest enllaç podeu accedir al document on podeu triar la data de l’exposició oral. He endarrerit una setmana la primera intervenció perquè tingueu més marge per decidir-vos.

    Ens tornem a veure el 8 de novembre!

    Article complet

  • Sortida al Teatre Joventut

    Com cada trimestre, hi ha prevista una sortida al teatre. L’obra triada aquesta vegada és Art. La fan al Teatre Joventut, divendres 24 de novembre, a les 20.30 h.

    El preu de l’entrada són 12 euros i se’n poden demanar per a acompanyants.

    Si hi esteu interessats, teniu fins al dia 1 de novembre per apuntar-vos-hi!

    Article complet

  • 1 sessió: dimecres, 11 d’octubre de 2017

    Què hem fet?

    ·Hem parlat sobre el calendari i l’avaluació del curs.

    ·Hem treballat els barems sobre l’avaluació de les intervencions orals.

    ·Hem jugat al Kahoot.

    ·Hem fet el repartiment dels dies de lectura del dictat creatiu. En Ferran n’ha llegit el primer fragment.

    Recordeu que el proper dia de classe anirem a la lliçó inaugural del curs 2017-2018 a càrrec de Neus Nogué, professora de Filologia Catalana de la UB.

    Començarem la classe a les 17.45 h i al cap d’una estona anirem junts al Centre Cultural Tecla Sala per assistir a la xerrada, que comença a les 18.30 h.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Ens hi tornem a posar!

    Recordeu que el dia 6 i 7 obrim matrícules per als nous cursos per a tots els antics alumnes.

    El dia 12 obrim la inscripció general.

    Consulteu aquí la nostra oferta.

    Afanyeu-vos que comencem cursos 26 i 27 de setembre!

    photo credit: _Zahira_ <a href=”http://www.flickr.com/photos/60972104@N00/5470998035″>Coloréame</a> via <a href=”http://photopin.com”>photopin</a> <a href=”https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/”>(license)</a>

    Article complet

  • 29a sessió: dimarts, 6 de juny

    Bé… avui ha estat el nostre últim dia de classe. Després de tots aquests mesos junts, arribem al final.

    Dimarts i dimecres vinent farem la prova.

    Recordeu:

    Dimarts, 13 de juny

    18.00 h a 19.45 h  Llegir per escriure

    19.45 h a 20.15 h  Competència lingüística

    Dimecres, 14 de juny

    15.00 h a 17.00 h Llegir per parlar

    15.00–Cristina, Isabel, Francesc

    15.30—Laura, Lídia, Carolina

    16.00– Txell, Vicky, Soraya

    17.00 h a 18.30 h Escoltar per escriure

    18.30 h a 20.15 h Llegir per parlar

    18.30– Maria, Anna, Víctor

    19.00–Antonio, David S., Marisa

    19.30– Roser, David M., Paula

    20.00– Rosa

    Ànims que ja falta molt poquet!

    Per cert, rebreu un correu en què us envio un enllaç per contestar una enquesta. No patiu que es fa en un momentet.

    Bon cap de setmana!

     

     

    Article complet

Segueix-nos!


Enllaços unitats actualitzats


ACTIVITATS LECTORES

postimage

TROBA EL TEU GRUP!

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

C2 dimarts

C2 dimecres


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE


Històric


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Darrers comentaris

  • Susana Álvarez: Jo vaig anar fa un parell d’anys amb els meus fills i la veritat és que a Amsterdam no cal...
  • Ana Maria Ruiz Ruiz: Hola a tots! Aquest estiu m’agradaria visitar amb una amiga la ciutat d’Amsterdam. He fet una...
  • Míriam Verdugo: Has d’escriure’l a la primera entrada que vaig fer del dictat.
  • Soraya Hamed Loukili: No sé ni on, ni com penjar el dictat creatiu…