RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • La motivació dels alumnes

    És més fàcil que els alumnes segueixin el seu procés d’aprenentatge si estan motivats?

    Fruit d’un treball que s’inicia al Consorci per a la Normalització Lingüística sorgeixen reflexions com:

    1- Cal tenir present el llibre de Z. Dörnyei, Estratègies de motivació a l’aula de llengua, dóna moltes pistes i estratègies sobre com plantejar tasques motivadores  a l’aula.

    2- Gardner proposa que la motivació és la suma de desig, actitud positiva i esforç. És interessant posar-nos en el lloc dels aprenents (perquè també en som) i  reflexionar sobre què ens motiva a aprendre més,  què és el que ens engresca a fer les nostres tasques formatives, autoformatives, de treball…

    • Les CREENCES davant d’un aprenentatge són essencials perquè provoquin o no el DESIG d’aprendre: si l’aprenent  pensa que una tasca és interessant, si pensa que l’ajuda a aprendre, que li permet fer millor la seva feina, que cobreix les seves inquietuds, que li suposa un repte, etc.
    • Si a més adopta una ACTITUD POSITIVA perquè hi posa il·lusió, ganes, fins i tot passió…
    • I a més hi dedica un temps de pràctica, fa els materials o activitats corresponents, fa propostes, etc. és a dir hi posa VOLUNTAT i ESFORÇ
    • Aquest aprenent estarà molt MOTIVAT!

    3- Les creences del professor, les actituds i el compromís lingüístic i de l’aprenentatge envers l’alumnat són fonamentals (Mallart).  Dörnyei insisteix que l’habilitat del professorat per motivar els seus alumnes és la clau de l’èxit.

    4- El professor té el paper de liderar el grup, ha de procurar que tots els alumnes aprenguin, que se sentin part d’un equip, que se sentin rellevants en el projecte, perquè tots aportin el millor d’ells. El professor ha de gestionar el millor de cada alumne.

    A partir de les conclusions sobre la fidelització dels alumnes de la reunió de l’octubre de 2010, hem continuat debatent diferents estratègies per millorar la nostra tasca.

    Resum de la reunió del 10 d’octubre de 2010

    Fidelitzacio

    La motivació dels alumnes de llengua

    Motivació  

    Aportació de l’estudi que va fer Maria Gassiot en el Postgrau “Immigració i Acollida” de la UB.

Cap comentari

  1. Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Carme Bové: Lourdes, tornarem a coincidir, segur!
  • Lu: Carme, jo també vaig demanar per tu al final de la jornada, però no quedava ningú a la sala (ens van fer sortir,...
  • Carme Bové: Felipe, tindrem més oportunitats i seguirem el contacte a través del Twitter. Gràcies!
  • Felipe Zayas: Gracias, Carme, por la información que das sobre mi conferencia. Qué lastima que no pudiéramos hablar...
  • Albert Fabà: A vegades m’he preguntat com és que els xinesos són tan bons aprenents. Crec que en bona part,...

Núvol d'etiquetes

actitud positiva aprenentatge aprenentatge entre iguals aprenentatge no formal benvinguda col·laboració competències cooperació desig enfocament comunicatiu enfocament per tasques entrevista escriure ESO fidelització gestió d'aula Google Docs distàcia gramàtica habilitats JAL llegir metodologia motivació PLE presentació programacióper tasques seqüència_didàctica tasques text voluntat