• S1 – Comiat del curs

    I semblava ahir que vam començar… però ja hem acabat el curs!!

    Espero que aquest curs us hagi estat ben agradable, interessant i, sobretot, profitós!

    Tant als que heu aconseguit assolir els objectius del curs, com en aquells que, finalment,  no ho heu pogut fer, us desitjo que passeu unes bones i merescudes vacances i que ens retrobem, amb forces renovades, el proper setembre.

    Molt bon estiu a tothom!!

    estiu

    photo credit: Florida-Afternoon-9257 via photopin (license)

    Article complet

  • S3 matí – dilluns, 22 de juny

    Ara sí que tenim tota la feina feta! Ens tornem a veure el dia 1 de juliol a partir de les 9.15 h per comentar el resultat de la prova final.

    Us torno a recordar que feu, si us plau, el qüestionari de valoració, si és que encara no l’heu fet. 

    Mentrestant, podeu escoltar la cançó “Nit de Sant Joan”, de Jaume Sisa.

    Bona revetlla de Sant Joan! 

    Article complet

  • S2 (dijous, 18 de juny)

    I, sense saber ben bé com, aquest curs s’ha acabat… Us torno a recordar que feu, si us plau, el qüestionari de valoració. I us desitjo, un cop més, un molt ben estiu.

    Ens tornem a veure al setembre!

    Jo mai mai no hagués pensat que el final de curs arribaria tan aviat…

    Article complet

  • S3 matí – 20a sessió (dimecres, 18 de juny)

    05

    “Fi de curs, final d’etapa… i inici de les vacances!”

    QUÈ HEM FET DE NOU?

    – Hem dedicat la sessió d’avui a desenvolupar la taula rodona al voltant del projecte de contrucció d’un  complex turístic a la Vall Fosca (Pallars Jussà). Ha estat una estona distesa i amena d’intercanvi d’opinions, que us ha permès portar a la pràctica tots els recursos apresos del text argumentatiu.

    Cadascú de vosaltres ha basat els seus arguments d’acord amb el vostre rol i, com que n’hi hagut per a tots els gustos, sembla que el més encertat és fer un referèndum entre tots els veïns de la població. Què us sembla?

    – Retorn i comentari de l’activitat d’avaluació de gramàtica i lèxic.

     

    A CASA…

    1. Reviseu tots els treballs corregits i retornats fins ara i tingueu en compte quins són els errors més comuns per tal d’evitar-los en la prova final.

    2. Practiqueu la lectura en veu alta, ja que a la prova haureu de llegir un el fragment d’un text (vegeu la pàg. 14).

    Recordeu que, si no ho heu fet encara, podeu respondre el qüestionari d’avaluació del curs. 

    I ja s’ha acabat el curs! Per a alguns de vosaltres el camí ha sigut llarg, per a uns altres, més curt, però espero que per a tots hagi estat profitós. Per a mi ha estat un plaer poder ser la vostra professora.

    Ens veiem dimarts 22 de juny, a classe, a les 9 h per tal de fer la prova final. Si us plau, sigueu molt puntuals.

    Molta sort i bon cap de setmana de repàs!

    medium_4344939688

    I,finalment, hi hem arribat!

     

    Article complet

  • S1 – Alma

    Un fred matí d’hivern, una nena camina fent tombs entre la blanca neu. Durant la travessia es troba amb un element curiós.

    -Uauuuuuiiii! Una pissarra enorme! Hi escriuré alguna cosa. Mmmm… “Alma”, el meu nom.

    Quan l’acaba d’escriure mira totes les paraules dibuixades i llavors té la sensació que algú l’està observant del darrere. Es gira i veu una nina que s’assembla a ella i diu:

    – Sóc jo?

    Es dirigeix cap a la botiga de nines i n’intenta obrir la porta per entrar, però és impossible. Mentre en marxa enfadada, se n’obre la porta de cop i volta. Hi entra i diu:

    – Hola!

    – Hola, marxa d’aquí! Diu una veu que no sap d’on surt.

    – És perillós que siguis aquí. Et convertiràs en una nina com tots nosaltres.

    – Què dius! Això és impossible. He vist des de fora el meu doble i el vull agafar.

    Llavors s’alça i toca el nas del seu doble i en aquell mateix instant diu:

    – No pot ser! Ara sóc una nina. Aquí dintre hi ha totes les persones que hem escrit el nostre nom en aquella maleïa pissarra.

    A l’aparador de la misteriosa botiga ja hi tornar a haver una altra nina,  esperant la nena que escrigui el nom a la pissarra.

    (Text escrit per Elizabeth i Aicha)

    Article complet

  • S1 – Love recipe

    Era un dia especial, el primer aniversari de noces de la seva parella. En Pau es proposava donar-li una sorpresa a la seva estimada. Sobre la taula de la cuina no hi faltava cap ingredient. Xiulant una alegre melodia es disposava a començar. El Sam, el seu petit gosset, estava interrompent-lo perquè volia jugar amb ell.

    -Sam! Què vols ara? – li va dir al seu gos- Jugar amb la pilota?

    Li llançà la pilota i  continuà amb la seva feina.

    A l’altre costat de la casa, l’Anna s’estava posant a punt. S’havia donat un bany relaxant de sals minerals. Molt sensualment, sortí de la banyera i es disposà a maquillar-se. Després escollí el vestit més elegant.

    En Pau, mentrestant, acabà la seva obra d’art: un pastís en forma de cor ple de tot el seu amor, i de xocolata, és clar.

    Sortí de la cuina, amb el pastís a les mans, i  s’ensopegà amb el gosset, que estava perseguint la pilota com un boig, i va caure a terra tot fent peripècies perquè el pastís no es trenqués.

    – Déu meu! Per poc em cau el pastís! -cridà en Pau.

    Alçant els ulls, va veure l’Anna, tota sexi, s’aixecà i li donà el pastís. L’Anna, amb dos dits, li va treure de la galta l’esquitxada per llepar-la-hi.

    – És tan dolç com tu! – la va dir l’Anna.

    L’agafà del braç i l’endinsà a l’habitació i entre riures es menjaren el pastís.

    (Text escrit per Celia, Balbi, Esperanza i Jessica)

     

    Article complet

  • S1 – Ormie

    L’Ormie és un porquet que es mou per la casa amb una actitud molt tranquil·la i feliç.

    De sobte, sent una oloreta boníssima que el fa parar boig.

    -Ummmm, galetes! -diu, tot sorprès.

    Aixeca el cap i, a sobre de la nevera, descobreix un pot ple de galetes, delicioses galetes de xocolata.

    L’Ormie, que és molt llaminer, farà el que faci falta per aconseguir menjar-se-les.

    Ho prova amb una escombra, puja en un tamboret, s’enfila damunt d’una pila de caixes de cartró…

    -No m’ho puc creure! Com pot ser tan difícil! -exclama l’Ormie.

    Desembossadors, serres elèctriques, trapezis, perxes, canyes de pescar i res de res.

    Cansat d’intentar-ho, s’asseu al terra, recolzat a la nevera i aquest petit cop és el que fa que el pot s’obri i li comencin a caure les galetes per sobre.

    L’Ormie, molt content, n’agafa una per ficar-se-la a la boca amb tanta mala sort que, en aquell moment, el pot de galetes cau i és el seu cap el que queda dins del pot.

    – Quina mala sort! Totes les galetes a sobre meu i no podré tastar-ne ni una -pensa decebut.

    (Text escrit per Adela, Javier, Pilar i Montse)

    Article complet

  • S1 – French roast

    Un dia d’hivern, en un carrer de la ciutat de París, hi ha un captaire recollint fulls de paper per guanyar-se la vida. Com sempre, entra al cafè per demanar almoina. Hi ha un home ben vestit i de maneres fines, s’hi adreça movent el got:

    – Una almoina… -diu el captaire.

    – No, no … -respon l’home darrera del seu diari.

    Quan el cambrer li porta el cafè i el compte s’adona que no porta la cartera, es posa molt nerviós i, per fer temps, demana més cafès.

    De cop i volta, s’adona que hi ha una monja a la taula del costat i que el captaire està demanant de nou. La monja treu de la seva bossa un feix de bitllets i li’n dóna un.

    – Tingui! -diu la monja.

    – Gràcies -respon el captaire.

    De sobte, pensa l’home: “Si pogués agafar-ne un bitllet, pagaria i me’n sortiria d’aquesta”

    Mentrestant, entra un policia amb un cartell de recerca i captura d’un lladre, es pren unes copetes i es queda adormit. Aprofitant l’ocasió l’home posa la mà a la bossa, però en treu una careta que és la del cartell.

    El cambrer, en veure-la, crida:

    – Gendarme, gendarme! El lladre és aquí.

    – No, no … això no és meu- respon l’home.

    Es forma un enrenou, el gendarme es desperta i dóna un tret, la monja surt del lavabo, el captaire torna a entrar al cafè… Amb tot aquest embolic cau a terra el policia, li cau el sac al captaire i la monja, que és el lladre en realitat, aprofita per fugir …

    L’home, abatut per la situació, es posa les mans al cap i plora.

    El captaire, en un acte de bona fe, li posa un bitllet sobre la taula per pagar el compte.

    Ensenyança: “L’hàbit no fa el monjo”.

    (Text escrit per Maria, Abraham, Pilar i Irene)

    Article complet

  • S1 – 19a sessió (dilluns, 15 de juny)

    qhr-transparent

    A CLASSE
    Què hem treballat? Pàgina Activitats
    Ortografia de la o àtona Pàg. 290 – 292 Model de correcció de les activitats 1, 4 i 5
    Les conjuncions de coordinació Activitats 9, 10, 11 i 12 de la pàg. 211 (revisió)
    La narració Redacció en grup de la narració comuna del vídeo
    Abreviacions He repartit unes fotocòpies que expliquen els criteris de les abreviacions.

    Recordeu que dimecres farem el darrer exercici d’expressió escrita avaluable!

    Fins dimecres!

    Article complet

  • S3 matí- 19a sessió (dilluns, 15 de juny)

    05

    “El futur complex hivernal de la Vall Fosca a debat: un projecte bo per a tota la població? Qui en sortirà beneficiat? Qui en sortirà perjudicat? Dimecres, ho debatrem i en traurem l’entrellat.”

     

    QUÈ HEM FET DE NOU?

    1. Els pronoms febles: correcció dels deures (fotocòpia).

    1. Expressió oral (text argumentatiu): consideracions que cal tenir en compte en un debat. Recursos lingüístics i altres. La importància de la preparació prèvia  amb el suport d’un esquema. Pàg. 55 i 56.

    2. Expressió escrita (article d’opinió): consideracions diverses i repàs dels recursos lingüístics (verbs d’opinió, conjuncions per expressar causa i conseqüència i connectors per introduir contraarguments). Lectura en veu alta d’un article d’opinió i anàlisi del text (estructura i recursos).

    3. Retorn i comentari de l’activitat d’avaluació d’expressió escrita (article d’opinió).

    4. Activitat d’avaluació de gramàtica i lèxic.

     

    DEURES

    Acabeu de preparar la vostra intervenció al debat que farem aquest dimecres (activitat d’avaluació d’expressió oral). Tingueu en compte el rol que us ha tocat per desenvolupar els vostres arguments a favor o en contra de la construcció d’una gran estació d’esquí a la Vall Fosca. Enllestiu l’esquema que inclogui tot allò que vulgueu dir-hi.

    Podeu repassar totes les consideracions sobre aquest debat en aquesta entrada del blog. Cliqueu aquest enllaç.

    Atenció!

     

    Procureu ser molt puntuals per tal de tenir temps d’acabar-ho tot!

    I recordeu que ja podeu fer el qüestionari de valoració del curs. Cliqueu aquí.

    Bona setmana i bon final de curs amb bons arguments! 

    3066911780_3705af5048

    Amb neu o sense, ja sou al tram final del vostre projecte!

     

     

    Article complet


1 FOTO NOVA


NOUS CURSOS!

Coneixes algú que vulgui aprendre català?


Si ja estàs fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la faràs a l'aula.


SEGUEIX-NOS!


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE



TROBA EL TEU GRUP

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

Suficiència 1

S2

S3 matí

S3 tarda


CURSOS I GRUPS


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Entrades recents


Comentaris recents


Arxius


Comentaris recents


Meta