• Suficiència 3 (20 i 22 de novembre de 2017)

    Què hem fet?

    En aquestes dues sessions ens hem immers en la combinació binària dels pronoms febles.

    També hem revisat la prova homologada de C1 que afrontarem el mes vinent. Per tal de preparar-la, hem treballat una comprensió oral, un exercici sobre el perquè, per què i per a què, i hem fet una activitat de gramàtica i lèxic.

    Finalment, hem estudiat l’estructura i característiques de l’article d’opinió.

    Què hem de fer?

    Cal que redacteu un article d’opinió a partir del document que podeu descarregar-vos aquí i entregar-lo dilluns.

    Sigueu rigorosos i exigents, que el curs s’acaba i teniu a tocar els vostres objectius.

    Endavant i bona feina!

    Article complet

  • Nous dictats en línia

    La Direcció General de Política Lingüística ha ampliat l’oferta de dictats en línia. Estan dividits per nivells i per continguts; a més, ara s’hi incorporen les novetats ortogràfiques.

    Hi trobareu més de 200 dictats que es poden fer en línia i que també es poden descarregar lliurement, tant l’àudio com el text.

    No espereu més! Seguiu aquest enllaç o el que trobareu a l’apartat Materials de treball  (a la banda dreta del blog).

     

    DICTATS EN LÍNIA

     

     

    photocredit: XT103702 via photopin cc

    Article complet

  • Ja és oberta la inscripció per al proper trimestre

    Si coneixeu algú que vol aprendre o millorar el seu català, ja es pot inscriure als nous cursos del CNL de l’Hospitalet (gener-març).

    Recordeu que, si ja esteu fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la fareu a l’aula.

     

    CONSULTEU AQUÍ L’OFERTA DE CURSOS

     

     

     

     

    Article complet

  • Suficiència 3 (13 i 15 de novembre de 2017)

    Què hem fet?

    Aquesta setmana hem fet un darrer repàs de la pronominalització abans d’abordar la combinació binària.
    Hem revisat l’apartat d’ortografia dedicat a les grafies M – MPT / MPC – N de la pàgina 323 i 324.
    Hem fet un concurs d’adjectius molt participat per treballar la precisió lèxica.
    Hem intervingut en una taula rodona per tal d’avaluar l’expressió oral. Val a dir que tots heu estat a un gran nivell. Enhorabona!

    Què hem de fer?

    Cal fer els exercicis de la pàgina 324.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • La Maria

    M’és molt difícil parlar d’algú que no conec, a qui he vist molt poques vegades i amb qui no he parlat mai; però el que sí puc és descriure aquesta persona físicament i expressar les sensacions que em transmet.

    És una noia de constitució gran, d’alçada normal, va vestida d’una forma adequada a la seva edat. Té el cabell de color castany fosc, molt arrissat i el porta recollit amb una graciosa cua, de la qual se li escapen uns rínxols rebels. Els ulls són de color fosc, semblen petits perquè porta unes ulleres amb les varetes de color vermell molt modernes, el nas no és ni gran ni petit i té una boca amb uns llavis prims.

    Encara no l’he vist riure però sí somriure, crec que deu tenir un món interior que la timidesa que desprèn no li deixa mostrar. Sembla amable, sensible i bona persona.

    Si tinc l’oportunitat de conèixer-la de més a prop, penso que trobaré una persona lluitadora, propera i transparent, amb ganes de superació i amb la que es pot confiar.

    Espero conèixer alguns dels seus secrets i poder compartir bones estones.

     

     

    Maria Mercè Escudé

    Article complet

  • L’illa de sorra blanca i aigües cristal·lines

    Menorca és una de les tres illes més famoses de les Illes Balears. Geogràficament la trobem a l’est de Catalunya, envoltada pel mar Mediterrani. És una illa preciosa, bastant petita, amb cases típiques de color blanc, carrers estrets de pedra i sens dubte les seves platges són meravelloses: aquí el temps s’atura donant-nos l’oportunitat de gaudir de la natura en el seu estat verge.

    Els turistes i els nadius sobreviuen al mateix ritme i comparteixen el mateix paisatge de bellesa natural. Sigui muntanya o platja cadascú pot triar el que vulgui en aquesta illa paradís.

     

    Yulia Suzdaltseva

    Article complet

  • Suficiència 3 (6 d’octubre de 2017)

    Què hem fet avui? 

    En aquesta sessió hem treballat la lectura en veu alta dels textos que havíeu preparat i hem reflexionat sobre tots els aspectes que hi intervenen.

    També hem corregit els exercicis de pronominalització dels complements predicatius i atribut, i hem repassat la substitució pronominal dels complements circumstancials i de règim verbal.

    Què hem de fer?

    Heu d’acabar l’exercici 4 del repàs de pronominalització.

    També podeu llegir l’apartat de “Les nasals” que trobareu en les pàgines 323 i 324 del llibre de Suficiència.

    Recordeu també que el proper dimecres, 15 de novembre, durem a terme una activitat d’avaluació que consistirà a fer un debat.

    Bona feina! 

     

    Article complet

  • Suficiència 2 (setmana del 6 al 12 de novembre)

    Aquests dies hem començat a treballar el text explicatiu. Per això, us deixo aquí uns enllaços que us poden ser ben útils:

    Puntuació

    Connectors

    Aneu pensant i preparant el vostre tema per fer l’exposició oral… Ho esteu desitjant!

    -Accelera, que arribem tard a classe de català!
    -Calla, que encara ens multaran per excés de velocitat, o per no dur casc, o per no tenir carnet de conduir…

    (photocredit: jaci XIII via photopin cc)

     

     

     

     

    Article complet

  • Benvinguda

    Benvolgudes i benvolguts, 

    Em plau donar-vos la benvinguda al blog del curs de Suficiència 3. Aquí recopilarem allò que anem treballant a classe, anotarem la feina a fer i compartirem informació que pugui ser del vostre interès. 

    Què hem fet? 

    Al llarg de les nou sessions dutes a terme hem treballat: 

    • Les fases de l’elaboració d’un text: planificació, textualització i revisió 
    • El text argumentatiu: la carta dels lectors  
    • Els connectors i els organitzadors del discurs 
    • Les oclusives  
    • Repàs de l’accentuació
    • La conjunció que 
    • Les subordinades substantives i adversatives 
    • La puntuació: ús de la coma 
    • La precisió lèxica 
    • Els tipus de diccionaris 
    • Repàs dels pronoms febles 
    • El debat 

     

    Confio que, a partir d’ara, aquest blog esdevingui una eina útil per a tots vosaltres. 

    Bona feina! 

    Article complet

  • Quin lloc és?

    Durant aquest curs hem estat treballant amb profunditat el text descriptiu. Hem parlat del retrat (la descripció física i psicològica de persones) i ara convindria endinsar-nos en la descripció de llocs. 

    És per això que us proposo una activitat que haureu de fer aquest cap de setmana i que treballarem el proper dia a classe.

    Fixeu-vos bé en les fotografies següents. Sabríeu dir a quin lloc pertanyen? Intenteu esbrinar de quin indret parlem en cada cas i rumieu com les descriuríeu.

    Finalment, redacteu una llista de 5 elements que penseu que les fan interessants, atractives, boniques, romàntiques, rústiques, històriques, clàssiques, etc. El proper dia ho comentarem.

     

    Que passeu molt bon cap de setmana i abrigueu-vos bé, que diuen que arriba el fred!

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Article complet


1 FOTO NOVA


NOUS CURSOS!

Coneixes algú que vulgui aprendre català?


Si ja estàs fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la faràs a l'aula.


ACTIVITATS LECTORES

postimage


SEGUEIX-NOS!


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE


TROBA EL TEU GRUP

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

SUFICIÈNCIA 1

SUFICIÈNCIA 2

SUFICIÈNCIA 3


CURSOS I GRUPS


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Entrades recents


Comentaris recents


Arxius


Comentaris recents


Meta