• Qüestionari de valoració del curs

    Ara que s’acaba el trimestre, us volem demanar que completeu el qüestionari de valoració dels cursos Suficiència 1 i Suficiència 2. És anònim i només trigareu uns minuts… Gràcies d’avançada!

    Cliqueu en aquest enllaç.

    questionari

    Article complet

  • Suficiència 2 (29 i 31 de maig)

    El mes de maig ha passat volant…

     

    A CLASSE..

    1. Hem estudiat l’ús del guionet en els mots composto (p. 266 i 301-303).

    2. Hem llegit un text predictiu.

    3. Hem fet un gran repàs ortogràfic.

    4. Hem format els equips per presentar els quatre invents escollits.

     

    COM A DEURES…

    1. Escriure un text predictiu.

    2. Recordeu que el pròxim dimecres escriurem un text de nota de curs a l’aula: el text explicatiu.

    3.Si encara no el coneixeu, cliqueu aquí i decobriu l’Optimot.

     

    Disfruteu d’aquest dilluns festiu!

    Ai, que s'escriu amb G i no amb J!

    Ep, que això no porta guionet! 

    (photo credit: Dread Pirate Jeff via photopin cc)

    Article complet

  • Suficiència 2 (22 i 24 de maig)

    Es nota que el mes de maig avança: aquesta setmana hem necessitat l’aire condicionat!

    A CLASSE..

    1. Hem estudiat els indefinits (p. 130-132).

    2. Hem respost preguntes amb res, cap, gens, ningú.

    3. Hem fet repàs d’accentuació i d’ortografia en general.

    4. Ens hem traslladat 100 anys enrere per explicar a la població el funcionament d’un aparell del nostre segle.

    5. Hem jugat als Atrapaerrades.

    6. Hem fet un exercici basat en la cançó Jo mai, mai.

     

    COM A DEURES…

    1. Escriviu un altre text explicatiu.

    2. Convertiu-vos en inventors genials i porteu les vostre idees el pròxim dia.

    3. Si teniu curiositat, podeu consultar aquest document sobre l’ús de les majúscules i minúscules.

     

    L'any 2050 continuarà fent moooooolta mandra planxar...

    Si us plau, que algú inventi el robot que planxa sol!

    (photocredit: Mandy Jouan via photopin cc)

    Article complet

  • Suficiència 2 (15 i 17 de maig)

    Deixem enrere els textos instructius i ens endinsem en els explicatius. Aquesta setmana…

     

    A CLASSE..

    1. Hem estudiat els quantitatius (p. 128-131).

    2. Hem comentat com és un text explicatiu (p. 70-71).

    3. Hem revisat alguns connectors textuals (p. 25).

    4. També hem preparat un esquema en grup per poder elaborar un text explicatiu a casa.

    5. Hem jugat al Dixit.

     

    COM A DEURES…

    1. Amb l’esquema que vau elaborar en grup, escriviu un text explicatiu.

    2. Si voleu fer servir altres connectors, aquí en teniu una bona pila.

     

    Ep! Amb quin permís m'heu pintat la closca? Us demandaré!

    Jo sóc membre de l’Associació de Cargols “Fashion”!

    (photocredit: Brigitte Mackscheidt via photopin cc)

    Article complet

  • Suficiència 2 (8 i 10 de maig)

    Aquesta setmana hi ha hagut una mica de tot…

     

    A CLASSE…

    1. Hem seguit parlant de la essa sorda i sonora (p. 315-318) i n’hem fet pràctica de lectura.

    2. Hem comptat i recomptat amb els numerals (p. 128-129).

    3. Hem resolt el concurs de barbarismes.

    4. Hem viatjat cent anys enrere i hem reflexionat sobre com era la vida llavors… Més endavant, traurem profit d’aquestes idees!

    5. Hem fet la primera activitat de nota de curs: expressió escrita (text instructiu).

     

    COM A DEURES…

    1. Ex.1 (p. 131)

     

    Sóc un assecador. Vinc del futur per fer-te la vida més fàcil. Només us demano un favor: escriviu-me amb doble essa, si us pla!

    Sóc un assecador, faig força soroll, però la meva essa no és sonora, sinó sorda… Escriviu-me amb SS, si us plau!

    (photocredit: _Tophee_ via photopin cc)

     

     

    Article complet

  • Suficiència 2 (3 de maig)

    Setmana curta però ben aprofitada!

    A CLASSE…

    1. Hem parlat de les esses, sobretot de la sorda (p. 314-317).

    2. Hem repassat oralment l’ús d’alguns pronoms febles.

    3. Hem fet un concurs de detecció i correcció de barbarismes.

     

    COM A DEURES…

    1. No hi ha deures, però recordeu que el proper dimecres, 10 de maig, farem un primer exercici de nota de curs a l’aula (escriure un text instructiu).

     

    RECOMANACIONS DE LECTURES!

    Una de les nostres companyes, l’Àngela, ha llegit últimament dos llibres que vol recomanar-nos. Aquí en teniu les ressenyes que ha escrit!

    La Vall d’Or

    Flor de Neu i el ventall secret

     

    Pronom feble esferificat sobre brou aromatitzat amb essa sonora escabetxada. Bon profit!

    Essa sorda esferificada sobre brou aromatitzat amb essa sonora escabetxada… Mmmmmmm!

    (photocredit: Edsel Little via photopin cc)

     

    Article complet

  • Resultat del sorteig del Dictat Popular

    Com ja sabeu els que vau participar a la segona edició del Dictat Popular, a banda dels premis per als tres millors dictats, tots els alumnes participants entraven en el sorteig d’un altre premi (un lot de llibres).
     
    Ja s’ha fet el sorteig i tenim afortunada:
     
     
    Guanyadora:
    30
    Roser Dagà
    C2

    El procediment per a aquest sorteig ha estat el següent:
     
    S’ha assignat un número als alumnes participants, per ordre alfabètic, i aleatòriament l’eina True Random Number Generator ha donat un número com a resultat. Com podeu veure ha estat el 30, assignat a la Roser Dagà, alumna del nivell C2.
     

     

    Enhorabona a la guanyadora i gràcies a tots per fer d’aquest Dictat Popular un èxit de participació. Fins a la propera!
     
     

    Article complet

  • Suficiència 2 (24 i 26 d’abril)

    Durant aquesta setmana…

    A CLASSE…

    1. Hem repassat la separació en síl·labes i els diftongs (p. 281-282).

    2. Hem estudiat l’ús i l’estalvi de la dièresi ( p. 300-301).

    3. Hem practicat l’imperatiu, parant atenció al fenomen de la velarització (p. 281-282).

    4. Hem fet un reforç oral de l’ús d’alguns pronoms febles.

    5. I hem rigut amb les exigències que li fa el drac a Sant Jordi!

     

    COM A DEURES…

    1. Ex. 3 i 4 (p. 302-303)

    2. Escriviu aquest text instructiu.

     

    LES RECEPTES DE CUINA DELS COMPANYS!

    Aquí teniu algunes de les receptes escrites pels companys; cliqueu a sobre de cada títol per veure-la.

    Bunyols de Quaresma

    Galetes casolanes

    Espaguetis a la Joselito

    Pastís de xocolata de la iaia

    Sarsuela de peix i marisc

    Torrades de Santa Teresa

    Paella valenciana

    Bacallà amb samfaina

    Pollastre amb prunes

    Bon profit!

     

    Som els bunyols de Quaresma de l’Àngela. Oi que fem bona pinta?

     

     

     

     

     

     

     

    Article complet

  • Suficiència 2 (19 d’abril)

    Una setmana curta després d’uns dies de descans!

     

    A CLASSE…

    1. Hem recordat com substituir els complements circumstancials per pronoms febles (p. 192).

    2. Hem identificat els pronoms febles i els hem posat en una recepta de cuina.

    3. Hem sabut com són les relacions actuals entre Sant Jordi i el drac! I si no, rellegiu aquestes cartes.

    4. Hem degustat un pastís de poma boníssim (gràcies, Teresa!)

     

    I COM A DEURES…

    1. Imaginem que la resposta del drac a la proposta de Sant Jordi és afirmativa: completeu  aquest decàleg amb les seves exigències.

     

    Si us ve de gust, llegiu al següent enllaç totes les Cartes entre Sant Jordi & el Drac, de Javier Cercas i Sergi Pàmies.

    I encara més… Com serien les relacions entre Sant Jordi i el drac en ple segle XXI? Teniu la resposta a Jo sóc la llegenda, d’Empar Moliner i Ferran Torrent; només cal dir que el primer capítol es titula Tinc un tuit per a tu.

    Bona lectura, moltes roses i feliç Sant Jordi per a tothom!

     

    Article complet

  • Suficiència 2 (29 de març, 3 i 5 d’abril)

    Ja portem uns dies de rodatge i val la pena recordar què hem fet i què heu de fer els propers dies a casa (o a la platja, a la muntanya…)

    1. Hem començat a treballar el text instructiu: p. 58-65.

    2. A l’hora de fer bons textos instructius, podem utilitzar perífrasis d’obligació (p. 154-155) i imperatius (p. 375-383), entre d’altres estructures verbals.

    3. També hem començat a repassar els pronoms febles; els primers han estat els pronoms de complement directe (p. 190-191).

    4. Hem reflexionat sobre com s’ha d’escriure una bona recepta de cuina.

     

    I com a deures…

    1. Escriviu una recepta de cuina. Evidentment, no ha de ser una recepta refregida extreta d’Internet o d’algun llibre: penseu en algun plat que feu a casa habitualment, que us hàgiu inventat, que hàgiu menjat alguna vegada i que recordeu especialment… No importa si els ingredients, les quantitats o l’elaboració no són “perfectes”. Podeu incloure-hi, si voleu, una foto. També teniu l’opció d’enviar-me-la per correu electrònic; en aquest cas, les podrem compartir amb els companys a través d’aquest blog.  Recordeu que la recepta pot seguir, més o menys, aquest esquema:

    – Títol

    – Introducció

    – Ingredients

    – Elaboració

    – Comentari final

    Us deixo aquest enllaç perquè hi consulteu com escriure les abreviacions que necessitareu per a les vostres receptes… Ens lleparem els dits!

    Bona Setmana Santa!

    -Creus que som uns bons excursionistes? -Ni idea, tu, perquè llegint el decàleg de l'altre dia...

    -Creus que som uns bons excursionistes?
    -Ni idea, tu, perquè llegint el decàleg de l’altre dia…

    (photocredit: Alex Muntada via photopin cc)

    Article complet


1 FOTO NOVA


NOUS CURSOS!

Coneixes algú que vulgui aprendre català?


Si ja estàs fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la faràs a l'aula.


ACTIVITATS LECTORES

postimage


SEGUEIX-NOS!


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE


TROBA EL TEU GRUP

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

SUFICIÈNCIA 1

SUFICIÈNCIA 2

SUFICIÈNCIA 3


CURSOS I GRUPS


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Entrades recents


Comentaris recents


Arxius


Comentaris recents


Meta