• Xerrada sobre inserció laboral

    Cartell Cap a la feina!

     

     

     

     

     

    Article complet

  • S3-Tarda | Sessió 14 (dimarts 26 de maig)

    qhr-transparent

    A CLASSE
    Què hem treballat? Pàgina Activitats
    Com serà la prova de final de curs En aquest enllaç trobareu la descripció de la prova
    Canvi i caiguda de preposicions Comentari de frases conflictives extretes dels vostres textos. Revisió de les activitats 1 i 2 (pàg. 187) i 5 i 6 (pàg. 188)
    Usos de les preposicions en, amb i a  162-163 Activitat 6 (pàg. 167)
    Usos de per i per a 165

     

    A CASA
    Què cal treballar? Pàgina
    L’article d’opinió Mira el vídeo Europeïtzem els nostres horaris. Pren apunts dels arguments o les reflexions que hi ha en la intervenció. Després, a partir d’aquesta informació, escriu un article d’opinió (180-200 paraules) per a la premsa exposant el teu punt de vista sobre la qüestió. Et sembla adient modificar els horaris laborals? Com afectaria a la vida familiar? I als negocis? Comportaria beneficis o inconvenients? Quins? Personalment, com t’afectaria? Planteja’t preguntes. És una bona manera de trobar idees per a l’argumentació.Data màxima de lliurament de l’article: dimarts 2 de juny.
    Usos de les preposicions en, amb i a Activitats 3 (pàg. 166),  7 i 9 (pàg. 168)

    Atenció!

    CALENDARI DE L’AVALUACIÓ A L’AULA
    4 de juny 9 de juny 11 de juny
    Activitat d’expressió escrita Activitat d’expressió oral Activitat de gramàtica i lèxic
    PROVA FINAL
    Reserveu-vos tant el dia 16 com 18 de juny per fer-la

     

     

    Article complet

  • S3 matí – 14a sessió (dilluns, 25 de maig)

     

    05

    “Fem-los fàcils, els pronoms febles! Subtituirem cada complement pel pronom corresponent. Ni més, ni menys!”

     

    QUÈ HEM FET AVUI? 

    Les consonants oclusives: P/B, T/D i C/G. Dictat breu de paraules i ex. 1, pàg. 312.

    La precisió lèxica. Més casos:  mitjà/(la) mitjana, cabal/cabdal, medecina/medicina, nombre/número (ho corregirem el proper dia). Ex. 6, pàg. 257 (a-f).

    Les oracions subordinades adverbials i les conjuncions: retorn i comentari de les oracions redactades amb les conjuncions malgrat quetot i que, no obstant això, sinó que, per tal que, atès que, a causa deposat quecom que.

    – L’Amanda ens ha fet un dictat d’un fragment d’una carta al director. La podeu llegir sencera en aquest enllaç.

    El canvi i la caiguda de les preposicions: introducció i exemples. Pàg. 185 i 186.

    Els pronoms febles: els complements del verb i els pronoms que els substitueixen. Complements del verb: complement directe, complement indirecte, l’atribut, els complements circumstancials, els complements preposicionals i el complement predicatiu.

    Podeu repassar els pronoms febles que substitueixen aquests complements a les pàg. 190-193. Si teniu dubtes a l’hora d’identificar un complement del verb, podeu consultar les pàg. 176-177, 180-182 i 184. També podeu consultar el manual del nivell intermedi.

     

    DEURES

    – Lèxic: cabdal/cabal, medicina/medecina, mitjà/ (la) mitjana/medi. Busqueu-ne la definició al diccionari.

    – Continguts gramaticals de repàs (conjuncions, verbs, lèxic…): activitat de la fotocòpia.

    – Els pronoms febles: activitat 3 de la fotocòpia. Substituïu cada complement pel pronom corresponent.

    Expressió escrita per al dimecres 3 de juny. Escriviu un article d’opinió (180 paraules) sobre aquest tema: visites mèdiques per videoconferència. Exposeu el vostre punt de vista sobre aquestes:

    Us sembla un bon sistema? És un avenç? Quins avantatges té? I quins inconvenients? És vàlid per a tots els pacients i per a tot tipus de metges? És útil per a totes les malalties?

    Per documentar-vos, consulteu aquestes fonts d’informació (una notícia i el vídeo de la dreta). Cliqueu sobre aquesta fotografia.

    10842164056_54e4df556f_m

    Atenció!

    Distribuïu el text en paràgrafs i procureu que hi surtin conjuncions i connectors treballats durant el curs. Reviseu bé el text abans de lliurar-lo (construccions de les oracions, puntuació, ortografia, lèxic…). Podeu respondre el qüestionari 5 de la pàg. 54 (revisió del text).

    Abans d’escriure l’article, elaboreu un esquema amb els vostres arguments i contraarguments (pàg. 54). Escriviu-lo en aquest document:

    quiz-2-hi

     

    Bona setmana… pronominal!

    16367419762_dc2d4f61e6

    A cada porta correspon la seva clau. Si la perdéssim, no la podríem substituir per qualsevol altra.

    Article complet

  • S1 – 14a sessió (dilluns, 25 de maig)

    qhr-transparent

     

    A CLASSE
    Què hem treballat? Pàgina Activitats
    La descripció de lloc: la ressenya de lloc   Comentari dels exercicis corregits
    Ús de ser i estar Activitats 1 i 2 de la pàg. 269 (revisió)
    Text narratiu Pàg. 39-41 Activitat 2 de la pàg. 38, activitat 1 de la pàg. 41

     

    A CASA
    Què cal treballar? Pàgina
    Text narratiu Activitats 2 i 3 de la pàg. 41
    Ús de ser i estar Activitat 5 de la pàg. 270

    1194985624696670932tasto_10_architetto_fran_01.svg.thumb Recordeu que dimecres vinent, 27 de maig, farem a classe el segon exercici avaluable de nota de curs, la descripció de lloc.

    Fins dimecres!

    Article complet

  • S1 – Com he de preparar l’exercici d’expressió oral?

    Com us he dit, us deixo unes indicacions per tal d’aclarir els dubtes sobre aquest exercici.

    11949856311517075059tasto_7_architetto_franc_01.svg.thumbQuè he de fer?

    1. Llegeix la novel·la que has escollit.

    2. Durant la lectura, selecciona un personatge i pren notes sobre com és físicament, com es comporta, quin caràcter té, com vesteix… En resum, sobre tot allò que creguis que pot ser útil per descriure’l. Si hi ha aspectes que el text no diu, pots explicar com te l’imagines per com reacciona davant de certes situacions, per com el veuen els altres personatges, per com s’expressa…

    3. Sintentitza la història en una o dues frases i explica’n el final molt breument. Explica més extensament com hauria pogut acabar la història, és a dir planteja un final alternatiu.

    4. Selecciona un fragment del text per llegir-lo en veu alta. Si pot ser, escull-ne un que no sigui dialogat, perquè sigui més fàcil de seguir per tothom. Perquè la lectura sigui un èxit, llegeix-lo a casa en veu alta diverses vegades tenint en compte l’entonació, la fonètica, la velocitat i la fluïdesa.

    Ah! Porta una còpia del fragment per a la professora. Així li facilites que pugui prendre nota de la teva lectura.

    1194985626525719339tasto_11_architetto_fran_01.svg.thumbQuè NO he de fer?

    La teva intervenció no ha de ser un resum de l’argument del llibre.

    awesome-clock-thQuant temps he de parlar?

    Cada alumne tindrà uns 5 minuts per fer tota la seva intervenció. Sigues curós amb el temps. Cinc minuts sembla molt poc, però es poden dir moltes coses; només cal ordenar bé les idees, no ser repetitiu, escollir les paraules precises i parlar amb fluïdesa.

    12065691681830256378johnny_automatic_Services_9.svg.thumbCom em puc preparar la intervenció?

    1. Fes-te un esquema o guió de la teva intervenció que et serveixi de pauta. Així no et deixaràs res i parlaràs amb més seguretat i ordenadament.

    2. Practica la lectura en veu alta diverses vegades. Marca’t al text tot allò en què t’has de fixar especialment. Si et cal, enregistra’t, escolta’t i millora la lectura.

    calendar-thQuan farem aquesta activitat?

    Dimecres,  10 de juny

    Article complet

  • S3 matí – La taula rodona: activitat d’avaluació de l’expressió oral

    A la sessió anterior us vaig comentar en què consistiria l’activitat d’avaluació de l’expressió oral del curs: la participació en una taula rodona sobre un tema predifinit i d’acord amb el rol que us vaig assignar.

    Per poder preparar la vostra intervenció, us serà molt útil consultar la documentació que trobareu en aquests enllaços. Podreu extreure’n arguments o dades per defensar el vostre posicionament. A més, podeu seguir els consells de les pàg. 55, 56 i 57 (expressió oral: “El debat”) .

    logo document

    logo document

     

    Farem aquesta activitat el dia 15 de juny. Anoteu-vos-ho a l’agenda. Procureu ser molt puntuals!

    11533121774_698d4533eb

     

    Article complet

  • S3-Tarda

    Recordeu que vam opinar sobre el control que hi ha dels nens a través d’aplicacions mòbils? Doncs aquí teniu algun dels articles d’opinió que vau escriure.

    linialila_transparent

    Menys aplicacions, més educació

    Jo no sóc pare, encara no he tingut l’oportunitat de ser-ho. Però, sí que sóc tiet d’un noi adorable. L’altre dia, parlant amb el meu germà, va sortir un tema de conversa: hi ha una preocupació creixent pel control del que fan els fills. Ell em deia que existeixen un gran nombre d’aplicacions per als mòbils per saber, en tot moment, què estan fent els nostres fills. Jo, en aquell, moment vaig pensar si ens havíem tornat bojos.

    Jo també he estat un nen i el meu pare no necessitava cap programa per controlar-me. Hi havia una cosa que es deia educació i no s’ensenyava a les escoles. Els nens com jo sabíem què podíem i què no podíem fer, el que era bo o era dolent, el que era perillós o no ho era. Malgrat això, l’educació ha d’adaptar-se als temps perquè avui dia hi ha perills que fa vint anys no hi eren.

    A més, a aquests pares que confieu més en la informàtica que en l’educació, no heu d’oblidar-vos que de la mateixa manera que hi ha aplicacions per controlar els vostres fills, també n’hi ha d’altres per despistar-vos.

    Per tant, faig una crida al sentit comú. Deixem la informàtica en aquesta qüestió i tornem als valors que ens van ensenyar els nostres pares. És més fàcil educar que controlar.

    Text escrit per Ángel V.

    linialila_transparent

    Article complet

  • S3 Tarda | Sessió 13 (dijous 21 de maig)

    qhr-transparent

    A CLASSE
    Què hem treballat? Pàgina Activitats
    Si no / Sinó Breu dictat de frases.
    Connectors i puntuació Revisió i comentari de frases conflictives extretes dels vostres textos.
    Pronoms febles i connectors Anàlisi dels pronoms febles i dels connectors usat en la carta que argumentava una resposta a la proposta del concurs televisiu.
    Canvi i caiguda de preposicions  185

     

    A CASA
    Què cal treballar? Pàgina
    L’argumentació Llegeix el text Visites mèdiques per videoconferència. Després, a partir de les dades que t’ofereix la notícia, escriu un article d’opinió per a la premsa exposant el teu punt de vista sobre la qüestió. Et sembla un bon sistema? És un avenç? Quins avantatges té? I quins inconvenients? És vàlid per a tots els pacients? I per a tot tipus de metges? Planteja’t preguntes. És una bona manera de trobar idees per a l’argumentació.
    Canvi i caiguda de preposicions Activitats 1 i 2 (pàg. 187) i 5 i 6 (pàg. 188)

     

    Article complet

  • S2 (dijous, 21 de maig)

    Aquesta setmana hem sortit de l’aula i hem deixat que l’aire modernista ens despentinés una mica!

    1. Hem completat un text explicatiu sobre les emoticones afegint-hi un paràgraf final.

    2. Hem parlat dels mots compostos (p. 263-265); ex. 4 i 5 (p. 266)

    3. Ens hem inventat nous mots compostos i n’hem escrit la definició.

    4. I hem conegut alguns edificis modernistes del centre de l’Hospitalet.

     

    I com a deures:

    1. Escriviu un text explicatiu sobre la ruta modernista.

    2. Llegiu les p. 263-265.

    3. Recordeu que el pròxim dijous, 28 de maig, farem un segon exercici de nota de curs a l’aula: el text explicatiu.

     

    Aquí teniu algunes fotos de la nostra passejada. Ah! I si en voleu més, en aquest document podeu consultar on hi ha més exemples d’arquitectura modernista a la nostra ciutat.

    20150521_162820

     

    20150521_163453

     

    IMG_20150521_163315877_HDR

     

     

    IMG_20150521_163731903

    20150521_164057

    20150521_170458

    20150521_171409

    IMG_20150521_173258566_HDR20150521_173137

     

     

     

     

     

     

    Article complet

  • S1 – 13a sessió (dimecres, 20 de maig)

    Hi ha llocs meravellosos, d’altres, simplement impressionants!

    carretera

    photo credit: Namibia, Desert Road via photopin (license)

    qhr-transparent

     

     

    A CLASSE
    Què hem treballat? Pàgina Activitats
    La descripció de lloc: la ressenya de lloc En grup hem estat redactant la ressenya del lloc que vau decidir la classe anterior.Aquí us deixo un enllaç amb un altre exemple de ressenya.
    Presentació del programa VxL El Toni ens ha vingut a fer la presentació del programa de Voluntariat per la Llengua. Animeu-vos a participar-hi!

     

    A CASA
    Què cal treballar? Pàgina
    La descripció de lloc: la ressenya de lloc Si cliqueu aquest enllaç hi podreu escriure la ressenya d’un poble o d’una ciutat que hàgiu visitat.

    1194985624696670932tasto_10_architetto_fran_01.svg.thumb Recordeu que dimecres, 27 de maig, farem un altre exercici avaluable: la descripció de llocs.

    Molt bon cap de setmana!

    Article complet


1 FOTO NOVA


NOUS CURSOS!

Coneixes algú que vulgui aprendre català?


Si ja estàs fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la faràs a l'aula.


SEGUEIX-NOS!


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE



TROBA EL TEU GRUP

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

Suficiència 1

S2

S3 matí

S3 tarda


CURSOS I GRUPS


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Entrades recents


Comentaris recents


Arxius


Comentaris recents


Meta