• Es busquen actors i actrius!

    Article complet

  • S2 – 6a setmana (13 i 15 de febrer)

    La Quaresma i la justícia són fetes per als pobres.

    Aquesta setmana . . .

    Hem fet l’exercici escrit per a la nota de curs. Dilluns vinent us el portaré corregit.

    Hem repassat l’ortografia e la R / RR

    Hem recordat conceptes com ara lèxic patrimonial, préstecs linüístics i barbarismes. Tenim un exercici del llibre pendent de correcció.

    Aneu fent els exercicis de repàs de verbs que us he passat. Si en voleu més, de moment podeu mirar l’enllaç següent (busqueu al menú de l’esquerra l’opció verbs, verbs irregulars…):

    ENLLAÇ

    Hem començat a treballar el text instructiu. Per a la setmana que ve, recordeu-vos de portar-me la vostra versió de la truita de macarrons. A veure qui la farà més bona.

    Si algú sap la recepta dels bunyols de quaresma, també la pot portar…

    Hem treballat la puntuació amb textos i exercicis que us he passat. Per a dilluns corregirem el primer text de les fotocòpies que us he passat. Si les voleu imprimir, cliqueu  AQUÍ.

    ____________

    Aneu pensant en quina serà la vostra contribució al Dia internacional de la Llengua Materna. Recordeu: una endevinalla, frase feta, refrany, embarbussament en la vostra llengua materna

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Suficiència 3 (setmana del 5 a l’11 de febrer)

    Subjuntius, participis, imperatius… No hi ha temps verbal ni irregularitat que se’ns resisteixi quan juguem al Trivial dels Verbs! Cliqueu a sobre de les fotografies per veure-les totes.

    Article complet

  • S2 – 5a setmana (6 i 8 de febrer)

    Tothom preparat per treballar el text instructiu?

    Aquesta setmana . . .

     Hem acabat els textos de promoció de l’Hospitalet com a destinació turística.

    Hem començat a preparar la feina per redactar textos de tipus instructiu o directiu. Us he fet una primera proposta a partir del dictadet que hem fet a classe:  Redacteu uns quants consells per qui vol aprendre una nova  llengua.

     Hem corregit coses de verbs i hem fet un pas més veient les formes no personals del verb i les perífrasis verbals d’obligació i de probabilitat  (haver de…, deure…)

    Hem fet algun recordatori de puntuació (comes i punts). Aquí teniu el text corregit que hem fet a classe.

    TEXT: Parc Natural  

     Preposicions:  hem recordat i treballat l’ús de les preposicions per / per a. Us he repartit una fotocòpia per si voleu treballar més aquest contingut. La podeu descarregar a l’enllaç següent.

    EXERCICI per_per a

     Ens han quedat al tinter altres coses d’ortografia i de  treball de lèxic que ja atacarem la setmana vinent.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • S2 – 4a setmana (dijous, 1 de febrer)

    L’HOSPITALET, PARÍS i LONDRES!

    FOTO:  Llibert Teixidó. LA VANGUARDIA EN LÍNIA (13/01/2016)

    Aquesta setmana hem ajudat l’alcaldessa de l’Hospitalet a promocionar la ciutat com a destinació turística. Aneu polint els textos i envieu-me’ls, que els publicarem.

     Hem continuat estudiant verbs i fent exercicis del llibre. El plat fort són els VERBS VELARS i els verbs en mode IMPERATIU.

     -Acabeu els exercicis 26 i 27, pàgina 150.

    -Per consultar les conjugacions verbals, teniu alguns conjugadors en línia que podeu consultar. Us passo dos enllaços:

     CONJUGADOR ENCICLOPÈDIA.cat   

    VERBS.CAT   

    Si us ha agradat el text de Pere Calders que hem llegit avui, recordeu dos títols importants de l’autor:

     Invasió subtil i altres contes.

    Cròniques de la veritat oculta.

     Els podeu trobar a qualsevol biblioteca i us divertiran molt.

     Això és tot per ara, companys!

     

    Article complet

  • Una d’entremesos!

    Article complet

  • S2 – 3a setmana (dijous, 25 de gener)

    Resultado de imagen de gatos cantando

    Com més serem, més cantarem

    RECORDATORIS

    Us recordo que encara podeu apuntar-vos a la coral del CNL. 

    Recordeu també que si voleu anar al teatre per només 15 €, ho heu de dir com més aviat millor.

    QUÈ HEM FET I QUÈ HEM DE FER

    TEXT EXPLICATIU. Aquesta setmana heu imaginat i descrit l’entitat que us agradaria fundar a l’Hospitalet.

    De cara a la setmana vinent ens convertim en promotors turístics. Hem fet una pluja d’idees per veure què i com es pot promocionar l’Hospitalet per atraure el turisme. Aneu donant forma al que hem dit i la setmana vinent ho treballarem una mica de cara a fer-ne un tetxt.

    ORTOGRAFIA. Hem treballat el tema de les S / SS (pàg 314 … 319). Hem fet exercicis i dictadets.

    Si en voleu més, podeu mirar de fer els exercicis que us proposa l’enllaç següent (que ja coneixeu.  Busqueu l’opció (Grafies S/SS/C/Ç/Z) al menú de l’esquerra.

    ITINERARIS 

    També podeu intentar fer algun dictat en línia dels que trobareu a l’enllaç de més avall. Busqueu el que correspongui Dictats en línia è

    DICTATS EN LÍNIA

    GRAMÀTICA. Hem iniciat l’estudi dels verbs. Vam començar per un repàs de coses que ja domineu (canvis ortogràfics en l‘arrel, curiositats dels verbs en –iar / -uar, verbs de doble arrel, remarques sobre els verbs purs i incoatius…). També hem començat a conèixer què són els verbs velars (verbs amb arrel velaritzada) i com es comporten.

    Feu els exercicis 6, 9 i 12 de les pàgines 144 , 145 i 146.

    Fins aquí hem arribat. Bona setmana !

     

    Article complet

  • Cantes? Et busquem!

    Article complet

  • Suficiència 3 (setmana del 15 al 21 de gener)

    Aquests primers dies hem començat a treballar el text argumentatiu. Per poder elaborar textos més correctes, aquí teniu un parell d’enllaços que us poden resultar ben útils:

    Majúscules i minúscules

    Connectors

     

    Com pesen les majúscules, tu…

    (photocredit: Lawrence Holmes via photopin cc)

     

     

     

     

    Article complet

  • S2 – 4a sessió (dijous, 18 de gener)

    Benvingudes i benvinguts al blog de SUFICIÈNCIA 2

    photo credit: wuestenigel to do list via photopin (license)

    POSEM-NOS EN RUTA CAP A UN NOU CURS!

    Després dels problemes tècnics que us vaig esmentar per entrar al Blog,  per fi podreu tenir un resum de les classes de cada setmana i altres coses que us poden interessar.  Aixi que, esmoleu llapis i bolígrafs, i proveïu-vos  de paper, que això va endavant.

    PER COMENÇAR us adjunto un esquema perquè tingueu ben clar el sistema d’avaluació del curs que us vaig comentar el primer dia de classe.

    US RECORDO QUE

    Heu d’anar triant un tema per fer l’exposició oral de cara a la NOTA DE CURS

     QUÈ HEM FET

    – Hem començat el curs presentant les característiques del TEX EXPLICATIU (una de les modalitats de text que treballarem al llarg del curs). N’hem redactat un, a partir d’una fruita i n’hem estat preparant un altre PRESENTAR UNA ENTITAT.

    -Hem repassar ACCENTS, hem vist l’ortografia de la ESSA SONORA I SORDA.

    -Cliqueu AQUÍ per obtenir el document-guia sobre accents que vam fer servir a classe.

    QUÈ HEM DE FER

    -Aquest cap de setmana us toca escriure un text a partir de les notes que ja heu anat escrivint. Es tracta de fer una presentació escrita de l’entitat que penseu fundar a l’Hospitalet.

    -Repasseu el tema de les S/SS/C/Ç…  i feu els exercicis 5,6 i 9, pàgina 319.

    EN VOLS MÉS?

     Us passo un text relacionat amb un tema de què hem parlat avui a classe (la caca). És en castellà però té un gran interès etnològic i lingüístic per les frases fetes que veureu que conté.

    Els catalans i la caca

      Bon curs i bona ruta!

    Article complet


1 FOTO NOVA


NOUS CURSOS!

Coneixes algú que vulgui aprendre català?


Si ja estàs fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la faràs a l'aula.


ACTIVITATS LECTORES

postimage


SEGUEIX-NOS!


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE


TROBA EL TEU GRUP

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

SUFICIÈNCIA 1

SUFICIÈNCIA 2

SUFICIÈNCIA 3


CURSOS I GRUPS


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Entrades recents


Comentaris recents


Arxius


Comentaris recents


Meta