• qhr-transparent

     

    A CLASSE
    Què hem treballat? Pàgina Activitats
    Dictat La Patri ha dictat el seu fragment. Incorpora’l, un cop revisat, en aquest enllaç: 
    El dictat
    Les oracions adjectives de relatiu  218-219 i 221-222 Revisió de l’activitat 10 (pàg. 226)
    El text explicatiu i l’esquema  76-77 Revisió i comentari dels textos retornats.Lectura del que cal tenir en compte en una exposició oral.
    Els connectors 25 Millora dels textos explicatius afegint-hi connectors.

     

     

    A CASA
    Què cal treballar? Pàgina
    El text explicatiu Si encara no ho has fet…Partint de l’esquema elaborat en grups sobre la presentació d’una entitat, elabora’n un text perquè aparegui a la pàgina web de l’Ajuntament, a l’espai on es presenten les associacions de la ciutat.Recorda’t d’incorporar-hi connectors.Pots enviar-me el text per correu electrònic.
    Les oracions adjectives de relatiu Activitats 3, 4 i 5 (pàg. 224)
    L’exposició oral i lectura en veu alta Recorda’t de preparar la teva intervenció oral i el fragment de lectura en veu alta.logo document
    Text explicatiu: avaluacióAtenció! Dijous 5 de març farem una activitat d’avaluació sobre el text explicatiu

    Article complet

  • S1 (dijous, 26 de febrer)

    Aquest mes se’ns ha passat volant! Serà, potser, perquè és el MES MÉS curt de l’any? Avui…

     

    1. Hem repassat l’ús de l’article i l’apòstrof (p. 121-122), exercicis 1 i 2 (p. 123-124).

    2. Hem tornat a fer un petit dictat, basat en una anècdota.

    3. En grups, hem enllestit els nostres contes.

     

    I com a deures…

    1. Narra una anècdota de la teva infantesa o joventut, en 150 paraules.

    2. Recordeu que m’heu de fer arribar els vostres contes, bé sigui en un document de Word o en una foto, al meu correu electrònic: iguerrero@cpnl.cat. El límit és dilluns, 2 de març, a la nit.

    3. Teniu més graelles de la 2a conjugació en aquest enllaç.

     

    Tasta'ns i et passarà el fred de cop!

    Afegeix-nos a les llenties i sentiràs el foc a la teva boca…

    (photocredit: Iwan Gabovitch via photopin cc)

     

     

     

     

     

     

     

     

    Article complet

  • S2 tarda | Sessió 14 (dimarts 24 de febrer)

    qhr-transparent

     

    A CLASSE
    Què hem treballat? Pàgina Activitats
    Dictat L’Ángel ha dictat el seu fragment. Incorpora’l, un cop revisat, en aquest enllaç: 
    El dictat
    Les oracions adjectives de relatiu  218-219 i 221-222 Revisió de l’activitat 8 (pàg. 225)
    El text explicatiu i l’esquema  76  Preparació d’un esquema en grups per presentar una entitat de la ciutat. Intervenció oral.

     

     

    A CASA
    Què cal treballar? Pàgina
    El text explicatiu Partint de l’esquema elaborat en grups sobre la presentació d’una entitat, elabora’n un text perquè aparegui a la pàgina web de l’Ajuntament, a l’espai on es presenten les associacions de la ciutat.

     

    Article complet

  • S2 matí – 14 sessió (dimecres, 25 de setembre)

     

    qhr-transparent

     

    “D’on és típic l’arròs a banda? Per què es diu “a banda”? Com es prepara? Amb quins ingredients s’elabora?  Amb quina salsa l’acompanyarem? Quin és el temps que necessitem per elaborar-lo?

     

    QUÈ HEM FET DE NOU?

    Correcció col·lectiva: retorn i comentari general de les expressions escrites  sobre recomanacions i consells per fer una bona exposició oral en públic.

    Exposició oral: tres persones heu posat en pràctica els consells redactats en el vostre text fent vosaltres mateixos una exposició oral davant del grup classe (text instructiu).

    - Oracions subordinades de relatiu: correcció de l’ex. 2, pàg. 223 i ex. 5, pàg. 224.

    Les partícules com/com a, fins/fins a, cap/cap a. Diferències i casos pràctics. Hem començat l’ex. 8, pàg. 189.

    Podeu ampliar la informació sobre aquest tema en aquest enllaç d’Itineraris d’Aprenentatge (cliqueu a la columna de l’esquerra: remarques en l’ús d’algunes preposicions).

    Receptes de cuina (text instructiu):  per parelles heu pensat quina informació afegiríeu a les receptes de les pàg. 160, 196, 204.

    DEURES

    – Començar a enllestir l’esquema de la vostra intervenció oral i començar a assajar-la  (text explicatiu).

                 Fareu l’activitat d’avaluació de l’expressió oral

                                   el dia 18 de març. 

     

    Redactar una recepta de cuina, de 150-180 paraules, (del plat que vulgueu) amb totes les parts: el nom de la recepta, una petita explicació (sobre el plat, tipus de cocció, temps d’elaboració, nombre de persones…),  els ingredients, la preparació i el procés d’elaboració (amb les instruccions ordenades), i algunes recomanacions finals. Utilitzeu la forma de l’imperatiu dels verbs, els pronoms febles adequats, els connectors que convinguin i un lèxic precís, a més de les abreviacions correctes. Podeu fer un petit esquema que inclogui les diverses parts del text. Com sempre, citeu-me les fonts i les eines de consulta. 

    Aquí teniu la recepta de l’arròs a banda per si no sabeu què cuinar aquest cap de setmana. Fixeu-vos en l’imperatiu i en els pronoms febres utilitzats. 

    – El proper dia corregirem tots els deures pendents.

     

    Per  cert, ja sabeu quin temps farà aquests propers dies? Sabeu on podeu consultar la previsió meteorològica?  Penseu com l’explicaríeu davant d’un micròfon de ràdio en la secció del temps.

    Podeu trobar informació sobre la predicció meteorològica en aquest vídeo del Servei Meteorològic de Catalunya. També podeu llegir aquesta notícia del portal 324.cat per complementar la vostra informació.

     

     Bon cap de setmana de nevades intenses al Pirineu!

    3066911780_3705af5048

    D’acord amb la previsió meteorològica, cal que porteu cadenes si aneu al Pirineu photo credit: Cap de setmana Soldeu 2008 via photopin (license)

    Article complet

  • S1 (dimarts, 24 de febrer)

    Una altra setmana, un altre dimarts! Avui…

     

    1. Hem ampliat el nostre coneixement dels adverbis de temps (p. 232).

    2. Hem recordat les diferències entre els verbs ANAR i ANAR-SE’N.

    3. Hem fet una activitat d’expressió oral per fer servir correctament el present d’indicatiu d’alguns verbs.

    4. Hem redactat la segona activitat de nota de curs.

     

     

    El meu barri és acolorit, amb molta vida i de plàstic!

    El meu barri és acolorit, amb molta vida i de plàstic!

    (photocredit: Bill Ward’s Brickpile via photopin cc)

     

     

     

     

     

    Article complet

  • T’AGRADA JUGAR AMB LES PARAULES?

    Si has respost afirmativament la pregunta, potser t’interessarà jugar a l’Scrabble. Que no saps què és? Doncs és una bona manera d’activar el vocabulari, ampliar el camp lèxic, millorar l’ortografia i passar una bona estona.

    El Club de Scrabble de l’Hospitalet de Llobregat, L’Hescarràs, t’ho posa fàcil: es troben al Centre de Normalització Lingüística cada dijous a les 19.00 h per fer algunes partides. T’hi animes?

     

    Article complet

  • S2 matí – 13 sessió (dimecres, 23 de febrer)

    05

    Saps cuinar un text instructiu? Quins ingredients necessitaràs? Quina informació hi afegiràs? Quins passos seguiràs per preparar-lo i coure’l? 

     

    QUÈ HEM FET AVUI?

    - Ortografia de la B/V: correcció de l’ex. 4, pàg. 310

    Polisèmia i precisió lèxica: comentari de diversos casos i ex. 1, pàg. 255.

    Oracions subordinades de relatiu: el pronom relatiu “la qual cosa”. Anàlisi i exemples.

    El text instructiu: exemples de textos instructius i recursos lingüístics. Podeu consultar les pàg. 63 i 64.

    Les abreviacions (abreviatures, sigles i símbols): explicació de com es formen les abreviacions més freqüents (vies urbanes i receptes de cuina).  Si cliqueu aquesta icona podreu consultar el llibret Abreviacions que us he ensenyat a l’aula.

     

    logo document

     

    Pronoms febles (CD i de CC Lloc) i l’imperatiu.: casos pràctics en una recepta de cuina. Ex. 7, pàg. 196 i ex. 7, pàg. 204.

    DEURES

    – Ex. 2, pàg. 223 i pàg. 5, pàg. 224 (oracions subordinades de relatiu)

    – Ex. 11, pàg. 160: subratlleu els imperatius i  els pronoms febles, i torneu a redactar la recepta canviat-hi els imperatius per perífrasis d’obligació.

    – Revisar El decàleg de l’excursionista (fotocòpia). El proper dia el comentarem.

    Per al dia 2 de març, heu redactar la recepta de cuina del vostre plat favorit amb les següents parts (150-180 paraules): el nom de la recepta, una petita explicació (sobre el plat, tipus de cocció, temps de cocció, nombre de persones…),  els ingredients, la preparació i el procés d’elaboració (amb les instruccions ordenades), i algunes recomanacions finals. Utilitzeu la forma de l’imperatiu dels verbs, els pronoms febles adequats, els connectors que convinguin i un lèxic precís, a més de les abreviacions correctes. Podeu fer un petit esquema que inclogui les diverses parts del text.

    Com sempre, citeu-me les fonts i les eines de consulta (diccionaris, correctors…)

    A més…

    Si us agraden els calçots, podeu provar de preparar aquests plats… Fixeu-vos en les formes verbals i els pronoms utilitzats!

    Calçotada amb romesco de clementines (imperatiu)

    – Salsa de calçots (present)

    Calamars amb calçots (imperatiu)

    Calçots arrebossats (futur)

    Bona setmana i bona calçotada! 

    7061318911_259f54f6fe_b

    Amb els pronoms febles i els calçots, te’n lleparàs els dits! photo credit: Quality Assurance (#0255) via photopin (license)

     

    Article complet

  • S2 matí – 12 sessió (dimecres, 18 de febrer)

    05

    “Saps què cal fer per tenir un hort a casa? Saps com es fa un avió de paper? Saps muntar un moble a partir d’un fullet d’instruccions? Saps com s’elaboren uns bons bunyols de Quaresma? 

     

    QUÈ HEM FET DE NOU?

    - Expressió oral i text instructiu: en grups us heu donat consells i recomanacions sobre com redactar un bon text explicatiu.

    Expressió escrita: heu fet l’activitat d’avaluació corresponent a aquest tipus de text.

     

    DEURES

    – Heu de redactar un article divulgatiu (150-18o paraules) per a una revista especialitzada en llengua i comunicació en el qual doneu consells i recomanacions per fer una  bona intervenció oral en públic. Podeu consultar els recursos lingüístics del text instructiu a les pàg. 63 i 64.

    En aquest enllaç d’Itineraris d’Aprenentatge trobareu més informació (columna de l’esquerra) sobre aquesta tipologia textual.

    Pel que fa a l’expressió oral, podeu ampliar-ne la informació en aquest altre enllaç, consultar el llibre de text i rellegir l’article “Parlar en públic és fàcil, si saps com”.

    – Penseu el procés d’elaboració del vostre plat preferit…

    Per acabar, aquí teniu les instruccions de com fer uns bons bunyols de Quaresma.

    Bon cap de setmana als fogons!

    5870937978_9868404058

    Per cert, aquesta és una nova fotografia per a la secció “Els atrapaerrades” I tu, ja l’has atrapada? photo credit: Bunyols via photopin (license)

     

    Article complet

  • S1 (dijous, 19 de febrer)

    Un altre dijous ple de contes! Avui…

    1. Hem continuat treballant paraules amb la síl·laba tònica equivocada.

    2. Hem començat a estudiar els adverbis de temps: ex. 4 (p. 231)

    5. Ja tenim gairebé enllestits els contes!

     

    I com a deures…

    1. Llegiu els adverbis de temps (p. 229) i feu l’exercici 5 (p. 232)

    2. Si voleu fer més graelles de verbs, en aquest cas de la 2a conjugació, seguiu aquest enllaç.

    3. Acabeu de corregir les frases del dictat en aquest enllaç.

    4. Llegiu les explicacions sobre els verbs ANAR i ANAR-SE’N i feu l’exercici que hi ha al full que us vaig repartir dimarts amb el verb HAVER-HI.

    5. Recordeu que dimarts farem una segona activitat d’expressió escrita de nota de curs a l’aula: haureu de fer una descripció de lloc.

     

    -Soldats, amagueu-vos sota aquest maleït àloe! -Capità, que em punxo! -Ai , Senyor, quina tropa...

    -Soldats, amagueu-vos sota aquest maleït àloe!
    -Capità, que em punxo!
    -Ai, Senyor, quina tropa…

    (photocredit: Roger, we’ve got it surrounded via photopin cc)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Article complet

  • S2 tarda | Sessió 12 (dimarts 17 de febrer)

    qhr-transparent

     

    A CLASSE
    Què hem treballat? Pàgina Activitats
    Dictat La Yolanda ha dictat el seu fragment. Incorpora’l, un cop revisat, en aquest enllaç: 
    El dictat
    Formació de mots compostos  263-266 Creació de mots a partir d’altres mots.
    L’ús del guionet en els mots compostos  301-302
    Els participis Remarques sobre participis irregulars (fotocòpia) i diversos exercicis a la pissarra.
    Les oracions adjectives de relatiu  218-219 i 221-222  Introducció a aquest tipus d’oracions.

     

     

    A CASA
    Què cal treballar? Pàgina
    Les oracions adjectives de relatiu  Activitat 7 (pàg. 225)

     

     

    Article complet


1 FOTO NOVA


NOUS CURSOS!

Coneixes algú que vulgui aprendre català?


Si ja estàs fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la faràs a l'aula.


SEGUEIX-NOS!


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE



TROBA EL TEU GRUP

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

Suficiència 1

S2 matí

S2 tarda


CURSOS I GRUPS


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Entrades recents


Comentaris recents


Arxius


Comentaris recents


Meta