RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • El puig de les Tres Creus

    Tres_Creus_1

    El puig de les Tres Creus està situat al municipi de Torelló. Per arribar-hi cal situar-se a la zona esportiva del municipi, direcció al Santuari de la Mare de Déu deRocaprevera, passant per la residència de Cals Avis.

    Tres Creus_2Fins a l’esplanada del Santuari s’hi pot anar caminant o amb algun tipus de vehicle, però per arribar al Puig cal anar-hi a peu.

    Aquest indret consisteix en un petit turó on, per accedir-hi, hi ha un desnivell considerable. Per pujar-hi hi ha un camí marcat i a la part de dalt una sèrie d’esglaons per facilitar l’accés. Tot i que les tres creus tenen la seva història religiosa i social d’una època, trobo interessant el lloc pel mirador que hi ha i les majestuoses vistes que s’hi poden observar: si mirem a prop observem la totalitat del nucli urbà de Torelló; si la mirada la distanciem una mica hi veiem la Vall del Ges, i girant el cos es pot observar la plana de Vic; i si allunyem més la visió i el temps ens ho permet es pot gaudir de  la bellesa del Montseny i Bellmunt, entre d’altres.

    Maria Comerma

     

Cap comentari

  1. Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

anècdota català contes despistat elemental internacional literatura llegenda llengua microrelat microrrelats multicultural potrta. error rondalla rondalles tradició