• Una utilitat del Google.docs en l’avaluació

    Ja fa temps que al CNL de Girona organitzem reunions per al professorat en què incloem sessions de correcció de l’expressió escrita i de l’expressió oral de les proves homologades.

    Es corregeixen textos reals, es debaten les puntuacions i s’arriba a acords amb el professorat que hi assisteix, però no queden per escrit, ni són consultables per a la resta.

    Els dubtes més freqüents tenen relació amb la correcció, la cohesió i els recursos lingüístics perquè hi ha interferències entre aquests apartats.

    El professorat sempre ha expressat la necessitat de tenir un bon recull dels dubtes habituals i les solucions més adequades.

    Amb el canvi de model de proves, els dubtes persisteixen o n’hi ha més. Per aquesta raó, la Comissió d’Ensenyament volíem trobar alguna fórmula per fer aquest recull.

    Quan vam conèixer les utilitats del Google.docs vam veure que teníem una oportunitat d’utilitzar-lo amb aquesta finalitat, ja que ens permet recollir de manera pràctica i ràpida els dubtes que es troben habitualment els professors quan estan corregint els textos escrits. Més endavant tenim previst fer el mateix amb l’expressió oral.

    Així doncs, hem creat un formulari en el qual cada professor podrà entrar el dubte que té, un exemple i la solució que proposa.

    Abans de començar el curs, la Comissió d’Ensenyament validarà les solucions, agruparà els errors segons els tipus, els nivells, etc. per tal que tothom tingui un document de consulta.

    El formulari que s’ha d’emplenar presenta aquest disseny:

    Les respostes es reben classificades en una graella, que es pot descarregar en formats diversos (Excel, word, Open Officce, PDF…. ), cosa que permet editar-la i manipular-la.

    Una altra utilitat dels formularis de Google.docs és la que permet veure un resum gràfic de les respostes.

    El formulari es va presentar a la reunió de professorat del CNL de Girona el 21 de maig i també tenim previst presentar-lo al curs de formació del CPNL Correcció de l’expressió escrita de les proves homologades, perquè, més endavant,  tots els centres el puguin utilizar.

    Esperem que el professorat del CNL hi col·labori aportant-hi informació i que el document definitiu i validat els sigui útil per a la correcció de l’expressió escrita de les proves homologades.

    Comissió Ensenyament

    CNL de Girona

    

  1. Montse Baqué

    18 juny 10
    12:49 pm #

    Em sembla una eina fantàstica per a la correcció de l’expressió escrita i per a la unificació dels criteris a l’hora de classificar els errors.
    Una bona idea!

  2. Anna

    28 juny 10
    11:12 am #

    Enhorabona! Em sembla una inicitaiva fantàstica i molt interessant per estendre a altres CNL. Jo m’hi apunto!

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Carme Bové: Jaume, a veure si t’animes a fer un apunt en aquest bloc per compartir la vostra experiència de...
  • Jaume: Un article molt interessant. Espero que l’equip el llegeixi ja que ens servirà per reflexionar el procés...
  • Anna: Enhorabona! Em sembla una inicitaiva fantàstica i molt interessant per estendre a altres CNL. Jo m’hi...
  • Montse Baqué: Em sembla una eina fantàstica per a la correcció de l’expressió escrita i per a la unificació...

Núvol d'etiquetes

ABP aprenentatge Avaluació avaluació de curs avaluació i ensenyament avaluar avaluarxaprendre competències coneixements correcció correcció escrit eines Expressió escrita impacte llengua oral pràctica reflexiva publicació satisfacció transferència