• Unitat 4: Les hores

• Després d’haver treballat les hores, els dies de la setmana, els mesos de l’any i la freqüència amb què fem les coses, podeu explicar aquí què feu normalment un dia qualsevol de la setmana. Ja sabeu: a quina hora us lleveu?, a quina hora esmorzeu?,…Les horesI, aquest altre per practicar les coses que feu:
    • Què fem?
    • I tu, què fas un dia qualsevol?

1. Michele

13 Oct 17
    20:03 #

Em llevo cada dia a tres cuarts de vuit. Després, preparo el esmorzar per mi i la meva parella. Havent esmorzat, em dutxo i vesto. Dos dies per setmana, el dilluns i el dimercres, vaig al curs de català, després d’això torno a casa a dinar cap a las dues. En canvi el dimarts i el dijous vaig al curs de japonés a la una del migdia, doncs dino abans de sortir de casa. En la tarda faig deures, llegeixo el diari en internet i busco informacions sobre treballs. Al vespre, dos cops per setmana vaig al gimnàs, si no, normalment preparo al sopar. Quan la meva parella torna a casa, cap a dos cuarts de nou, sopem, mentrestant mirem una mica la tele i després mirem una pel·licula en l’ordenadò.
    Normalment, ens n’anem a dormir cap a les dotze de la nit, després d’haver llegit una estona.

2. Iris

14 Oct 17
    11:52 #

Em llevo sovint a dos quarts de vuit. Em dutxo y em vesteixo i esmorzo. Mentre esmorzo sempre miro la televisió. Dues vagades per setmana, el dilluns i el dimecres, vaig al curs de catalán. Els altres dies vaig a córrer una mica al gimnàs. Torno a casa a dos quarts de deu del migdia i preparo el dinar. A dos quarts de quatre surto de casa per anar a la universitat tres o quatre vegades per. setmana. Estic en la universitad fins a un quart de deu i torno a casa. Deprés de sopar miro la televisió una estona mentre parlo con la meva companya de pis. Normalment me´n vaig a dormir a dos quarts de las dotze de la nit.

3. Ivan Arapovic Amat y León

12:54 #

Normalment, em llevo a les vuit, preparo el esmorzar i després em dutxo. Dos cops per semana, el dilluns i el dimecres, vaig al curs de catalá. Torno a casa a la una del migdia i dino mentre miro les notícies a la televisó. Els altres dies vaig anar al gimnás.
    Arribo a la feina tocant les dues i començo a visitar pacients a les tres de la tarda. Sovint paro per berenar a les cinc. Plego a las vuit i mig. Torno a casa cap a les nou i preparo el sopar para la meva parella i per mi; de vegades faig una rentadora. Sopem a les deu i després mirem un o dos capitols de la nostra serie favorita en l´ordenadó. Normalment anem a dormir cap las dotze de la nit.

4. Ayelen

19:19 #

Bona tarda Amelia, com va aixo? Sòc la Ayelen i m’ agrada moltissim l’art: opera, exposicions, la musica, la literatura. Normalment, vaig a activitats culturals cada quinze dies. En la meva casa hi ha molts livres il.lustració, filosofia, psicologia, art i els utilitzo par treballar i llegir.
    Visc a Barcelona, en el barri Esquerra d’Exaimple. Comparto el pis amb la meva amiga. Tinc el meu petit taller d’art al costat de la finestra on hi ha el balcó. M’ agrada molt perquè veig la muntanya, té balcó, es un pis assolletat, i també perqué visc amb la meva amiga.
    Començo el meu dia escoltant musica i esmorzo a les set o vuit de la mati. Despres, també dibuixo, organizo, escric o planifico el meu treballo o netejo una mica el pis.
    De vegades surto a correr par la mati o la tarda desprès de treballar. Sovint esmorzo entre la una i dues del migdia. Treballo par la tarda en un espai d’art a prop de la meva casa. En aquest espai, ensenyo dibuiix, pintura, esculpture, humor grafic a nens i nenes, joves i adults. També cada tres mesos dibuxo par una revista de Buenos Aires que es diu Musica Clasica BA. Per la tarda, de tant en tant o cada setmana telefono a la meva germana i la meva mare que vius en Buenos Aires. El 27 de noviembre, molt a prop de l’hivern, elles viajen a Barcelona
    Sempre, sopo en la meva casa o en la casa de els meus amics, molt poques vegades sorto a sopar. M’agrada moltissim cuinar.
    Abans de sopar, lletgo una mica, viu una serie o dibuixo. Normalment dormo a las onze o a dos quarts de dotze perquè me llevo a un quart de set de la matinada casi sempre.

5. nancy

19:55 #

Cada dia em llevo a les set del mati
    esmorzo a dos quarts de nou
    sempre veig la televisio
    a les nou vaig cap a la escola amb metro
    vaig a la escola les dies dilluns i dimats; i dimecres dijuns divendres i dissabte vaig a les practiques de perruqueria.
    torno a casa, faig el dinar i mengem amb la meva filla
    mentre menjo miro les noticies
    de vagades vaig a comprar al supermercat
    vaig a passejar amb les meves amigues a la rambla de poblenou al vespre
    quan arribo al meu pis preparo el sopar
    despres de sopar faig les deures de la escola y de catala
    abans de dormir llegeixo una estoneta la biblia
    normalment vaig a dormir cap a les una de la matinada

6. claudia

20:04 #

Cada dia em llevo a tres quarts de nou, preparo el esmorzar.
    Normalment esmorzo amb pan tumaca, suc de taronja i cafe solo. De vegades escolto la radio quand esmorzo. Després el esmorzar em rento les dents y em dutxo. A les nou vaig cap a l’escola de català amb bicicleta. Torno a casa a la una i dino amb el meu home. Sovint ell prepara el dinar i jo rento els plats: m’agrada cuinar pero el, que fa de cuinero, cuina molt bé, millor que jo. No tenim televisio’, per tant mirem les noticies a l’ordinador. De tant en tant despres de dinar vaig a la biblioteca, a prop de la meva casa. Estudio una estona i despres vaig a nadar o tinc altres coses a fer. Dino a les nou,i me n’en vaig a dormir cap a les dotze de la nit.

7. Alba

20:08 #

Normalment em llevo a dos quarts de set. Preparo i com l’esmorzar, despre em dutxo y em vesteixo. Surto de casa meva a les dos quarts de vuit. Camí per buscar i portar unes nenes a l’escola. Desprès dues vegadas per setmana vaig a clase de català. Retorn a casa meva i faig el dinar, prenc una migdiada i treball en el mevo ordinardor. A un quart de set faig excercicis, despres preparo el sopar i espero a la meva filla per sopar. Me`n vaig a dormir a tres quarts de dotze.

8. Carolina Ortiz

21:04 #

Jo m’aixeco a les set i mitjà del matí faig el desdejuni del meu fill, per portar-ho al col·le a dos quarts de nou.
    Els dilluns i els dimecres després de portar al meu fill vaig a classes de català, els dies que ens vaig al curs faig el menjar pel meu i el meu fill, faltant cinc minuts per a tres porto de nou al meu fill al col·le per després recollir-ho a les cinc.
    Després anem a casa per al sopar i jugar una mica, després a la dutxa per anar al llit a això de les nou.

9. Dora

23:08 #

Normalment em llevo a les nou del mati i preparo mi esmorzo. Despres d’esmorzar em dutxo escoltant bona musica. Parl amb la meva familia una miqueta avant de sortir per anar a nadar a la gimnas. Despres de nedar compro algo al mercat, torno a casa i cuino el meu dinar. Despres de rentar els plats si puc faig una migdada. Por la tarda estudio catalan, lleixo, a vagadas pinto, me agrada molt fer un cafe amb lleit de arros tambe. Vaig cap a la feina a les sis de la tarda i normalment sopo on treball. Termino de treballar a la una de la matinada. Despres me vaig a la meva casa, em dutxo otra vagada i finalment vaig a dormir.

10. ione

16 Oct 17
    0:18 #

Hola com va aixo? Cada dia es molt diferent, pero normalment em llevo a las 9 del matí, no me agrada gaire llevarme. Preparo el esmorzar, sempre es un te i fruta mentre esmorzo navego per internet i veig las noticies. Dos cops por setmana vaig al curs de catalán. La restas días de la semana al mati dibuxo, pinto, cuino, organitzo la casa, despres em dutxo a las dotze del matí. Dino a dos quarts de dos i surto de casa a un quart de tres per agafar el bus. Entro a traballar a las tres en punt fins las nou. Soc dependenta en una botiga de cerámica artesanal catalána. Quan surto normalment veig els amics. cuán e arribat a casa sopo, despres miro series o películas a l´ordinador i despres me´n vaig a dormir abans dos quarts de las 2 per acabar el día.

11. Stasya

16 Oct 17
    7:42 #

Em llevo a las dos quarts de vuit del matí cada día , excepte el cap de setmana. Esmorzo amb el meu fill. M`agrada molt a prendre el meu cafe del matí amb zuc de taronja. Després em dutxo, em rento las dents, em maquillo i em vesteixo. Sortimos de casa a las dos quarts de nou Dilluns i dimecres després porto el meu fill al col-le,agafo al metro i vaig al curs de catalá. Els altres días de setmana torno a casa. Divendres faig un intercambio de llenguas amb mi amiga: practicamos castella i ruso. Dos cops per setmana faig les lliçons d´anglés. Quatra cops per setmana a las sis de la tarda porto el meu fill a la piscina i de tant en tant dissabtes el té competicions en les piscinas diferentes de la ciutat. Cuando estic en casa estudio castella i catalá, llegeixo en anglés, cuino el dinar, netejeixo la casa, vaig a comprar comida. M´agrada moltiíssim a anar al teatres i concerts de música clássica. Péro vaig molt poques vegades. Cada dia truco al meu pare, que viu a Russia. Algun día quedamos amb els amics de mi home , sopamos a fora o miramos futbol per tele.Me´n vaig a dormir abans de la dotze.

12. isabel

17 Oct 17
    13:14 #

Normalment em llevo a las viut del matí, preparo el esmorzar, despres reviso el meu correo y veig ofertes de treball, despres preparo el dinar amb el meu xicot,, prenem un café a les cinc de la tarda, vaig a caminar per Montjuic em dutxo a les nou dell nit, veig una mica de tele i vaig a dormir a les onze de la nit.

13. Laura

20 Oct 17
    11:14 #

Cada dia em llevo dos quarts das nou del matí, em dutxo, i despres de esmorzar llegeixo les noticies. Dos cops per setmana vaig a clases de catala, normalment vaig al gimnas o a comprar. De vegadas preparo el dinar al migdia con la meva germana o convido amics a casa. A la tarda sovint treballar a casa o la biblioteca. Al vespre o la nit mai faig el mateix, surto a correr, reunions del barri o a fer una copa con les mevas amigues.

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

• Mariana Braga: Hola a tothom! Us vull presentar el Vicent, el meu company de classe. Vicent va néixer a Caracas, per...
  • Mariana Braga: Hola a tothom! El meu personatge és un noi anglès que va néixer amb molts poders màgics. Els seus...
  • Verónica: Aquesta noia té setze anys, i és estudiant i activista sueca. A la tardor de 2018, es va convertir en una...
  • Verónica: Hola! Sóc la Verónica i us vull presentar a la Vasia. La Vasia va néixer a Grècia, té vint-i-tres anys i fa...
  • Vicente Perez: Bona tarda a tothom La persona que vaig presentar, va nàixer a Estats Units en l´any 1955. Va ser una...