• Setmana del 28 de maig de 2020

    Aquesta setmana hem fet l’última classe virtual. La podeu veure en aquest vídeo.

    Us resumeixo el que hem fet:

    1. Repàs sobre el gerundi i els relatius amb els enllaços de la pàgina 100 del dossier. Activitat 7 unitat 6 pàgines 100-101. Clau

    2. Abreviatures, sigles i símbols

    3. Repàs graella tipologia textual (prestatgeria)

    4. Remarques a l’hora d’escriure un text (a la prova o en qualsevol altre cas)

    ASPECTES FORMALS

    • El vostre text ha de tenir l’estructura adequada d’acord amb el document que es demana: article, article d’opinió, notícia… No us oblideu del títol en els casos que sigui necessari!
    • Dividiu el text en paràgrafs que siguin coherents pel que fa al contingut i que visualment contribueixin a fer-lo més ‘agradable’.
    • Procureu fer bona lletra, deixar uns marges adequats i que el text estigui ben presentat. Això en facilita la lectura i fa que, d’entrada, ens causi bona impressió.
    • Intenteu evitar les faltes d’ortografia. La impressió que dona un text amb faltes d’ortografia és dolenta, encara que la resta d’aspectes no siguin tan negatius.

    ASPECTES DE CONTINGUT

    • Llegiu bé l’enunciat: heu de respondre a tot el que es demana.
    • No doneu informacions contradictòries.
    • Sigueu coherents pel que fa al tractament.
    • Cal que tingueu en compte que el text ha de tenir sentit sense haver llegit la informació prèvia que vosaltres teniu.
    • Heu d’integrar aquesta informació de manera adequada. Intenteu aprofitar-la bé. No copieu fragments literals.

    Repasseu tots els textos que heu fet al llarg del curs, compareu-los i fixeu-vos en els errors que hi heu fet i sobretot en els que aneu repetint (coma entre el subjecte i el verb, a davant CD, gerundis incorrectes…) per procurar evitar-los.

    5. Repàs de la prova final: estructura de la prova i barems, prova de mostra i documents

     

    Si voleu seguir treballant una mica ara que ja no farem classes per repassar i fins al dia de la prova, us deixo:

    1. Exercicis de repàs i solucions. Alguns ja els hem fet i la setmana passada us ho vaig enviar tot per correu.

    2. Una altra prova de mostra (és la prova 4 del llibre 10 exàmens de nivell C2):

    – Llegir per parlar: enunciat i documents

    – Àrea de competències lingüístiques i solucionari

    – Llegir per escriure: enunciat i documents

    – Escoltar per escriure: enunciat. L’àudio no el puc penjar aquí. Us l’enviaré per correu.

     

    Espero que hàgiu gaudit molt fent aquest curs! La setmana vinent us enviaré la nota de curs i us avisaré de seguida que sàpiga alguna cosa de la prova final.

     

    Si teniu dubtes o voleu enviar-me textos perquè us els revisi i us els comenti, feu-ho a través del correu electrònic.

    Una abraçada immensa a tothom i fins molt aviat!

    Cuideu-vos!

    I ara sí, “adeu, fins aviat”

     

     

     

    Article complet

  • Setmana del 21 de maig de 2020

    Benvolguts i benvolgudes,

    Ànims que això s’acaba!

    En aquest vídeo podreu recuperar la classe d’aquesta setmana.

    Com sempre, us deixo un resum de la classe i un avançament del que farem la setmana vinent perquè ho pugueu anar preparant. Si no hi ha res de nou, la propera classe, la del dia 28 de maig serà l’última. Prepareu tots els dubtes que tingueu i intentarem resoldre’ls.

    RESUM DE LA CLASSE

    1. Hem acabat de repassar les frases  d’aquest document a partir de l’11, que és on ho havíem deixat la setmana passada. Espero que us ajudin a recordar alguns aspectes de la normativa.
    2. Hem repassat l’apostrofació amb l’enllaç que teniu a la pàgina 94 del dossier. En aquest document trobareu algunes remarques més sobre aquest tema. A continuació hem fet aquest exercici. En trobareu la clau aquí.
    3. Hem repassat l’alternança i l’elisió de preposicions amb els enllaços que teniu a la pàgina 99. És molt important que recordeu que l’elisió de la preposició davant que s’ha de fer sempre! No podeu escriure MAI *de que, *a que, *en que… Pel contrari, el canvi de la preposició en per a davant d’infinitiu és preferible en contextos formals, però no és penalitzable si no ho feu. A continuació hem fet l’activitat 6 de la unitAat 6 de la pàgina 99. En teniu la solució aquí.
    4. I ja per acabar, us havia promès que comentaríem alguns cartells que he vist aquests dies. Doncs aquest n’és el resultat: Llengua en temps de COVID 19.
    5. Us dono la clau de l’exercici 6 de repàs.

    PER A LA PROPERA CLASSE

    1. Si no ho heu fet, mireu-vos els enllaços que teniu a la pàgina 100 del dossier sobre el gerundi i els relatius i feu l’activitat 7 de la unitat 6 de les pàgines 100-101. Ho havíem de fer aquesta setmana, però ens ho hem saltat per no allargar-nos tant.
    2. Parlarem d’abreviatures, sigles i símbols. Mireu-vos aquest enllaç.
    3. Repassarem els tipus de textos de cara a la prova final amb aquest document que ja teniu a la prestatgeria.
    4. Comentarem l’estructura de la prova i tots els dubtes que tingueu sobre aquest tema.
    5. Us deixo l’exercici 7 de repàs. La setman vinent us en donaré més perquè els pugueu preparar la prova quan ja no fem classes.

    Ara una altra cançó de confinament: “Avui canviem el món” de Gertrudis. Espero que us agradi!

     

    Article complet

  • Setmana del 14 de maig de 2020

    Hola a tothom,

    Podeu recuperar la classe de la setmana en aquest vídeo.

    Com sempre, us deixo un resum de la classe i un avançament del que farem la setmana vinent perquè ho pugueu anar preparant.

    RESUM DE LA CLASSE

    1. Tipus de lletra / Ús de les cometes / Recursos tipogràfics del Departament de Justícia: enllaç pàgina 94 dossier.
    2. Majúscules i minúscules: enllaç pàgina 94 dossier – opuscle Generalitat / enllaç UPC /  Departament de Justícia: teoria i exercici (resolt) / exercici resolt enllaç Universitat d’Alacant
    3. Activitat 1 pàgines 94-95 dossier: Clau Activitat 1 Unitat 6
    4. Frases per repassar temes diversos
    5. Exercicis de repàsclau exercici 4  i clau exercici 5
    6. Proposta d’article d’opinió per practicar

    PER A LA PROPERA CLASSE

    1. Llegiu-vos la fitxa sobre l’apostrofació davant de sigles i acrònims de l’Optimot: enllaç pàgina 94
    2. Feu l’activitat 6 de la unitat 6 del dossier (pàgina 99). No us oblideu de llegir les dues fitxes de l’Optimot recomanades.
    3. Feu l’activitat 7 de la unitat 6 del dossier (pàgina 100-101). Hi teniu tres enllaços que us heu de llegir abans de fer l’exercici.
    4. Exercici 6 de repàs

    Déu-n’hi-do! Ja en teniu per anar fent!

    Ens en sortirem! Aquesta és la cançó d’avui!

     

    Article complet

  • Setmana del 7 de maig de 2020

    Benvolguts, benvolgudes,

    Una setmana més hem seguit la classe des de casa, tot i que amb alguns problemes tècnics. Podeu recuperar la primera part en aquest vídeo i la segona part en aquest altre vídeo.

    RESUM DE LA CLASSE

    1. Hem repassat l’exercici de pronoms  de la setmana passada perquè us el vaig completar amb les altres opcions que també eren possibles amb els canvis de la nova gramàtica.
    2. Aquests canvis els teníeu explicats de manera clara en aquest vídeo, però us ho he resumit també en aquest quadre per si us pot ajudar.
    3. La setmana passada vam parlar dels pleonasmes i vam mirar-nos l’enllaç que teníu a la pàgina 85 del dossier. Avui hem repassat l’Activitat 10 de la unitat 5 del dossier – pàgina 85 (clau). Ja ho teníeu a l’entrada anterior del blog, però no l’havíem comentat.
    4. Després hem parlat dels paràgrafs. Recordeu que són molt importants en un text, tant visualment com pel que a l’estructura. Ho podeu respassar amb l’enllaç de la pàgina 78 del dossier (activitat 3).
    5. Un bon exemple d’estructuració d’un text és l’article de Salvador Cardús sobre la revolució horària que teniu a continuació. Podríem resumir la idea central de cada paràgraf d’aquest article d’aquesta manera.
    6. Us dono la clau de l’exercici 2 i de l’exercici 3  de repàs, tot i que aquest últim ja us l’havia penjat per error. En aquests exercicis hi havia alguns ítems que feien referència a indicacions de temps. Us passo un resum teòric sobre aquest tema que crec que us pot ajudar.

    Amb  tot això acabem la unitat 5 i la setmana vinent començarem la unitat 6.

    PER A LA PROPERA CLASSE

    1. Us recomano que us mireu aquest document  sobre els tipus de lletra. És l’enllaç sobre recursos tipogràfics del Departament de Justícia que trobareu a la pàgina 94 del dossier. El comentarem dijous vinent i aniria bé que us l’haguéssiu mirat abans. Intenteu fer l’Activitat 1 de la unitat 6 del dossier (pàgines 93-94).
    2. Ja n’havíem parlat, però repasseu el material de majúscules i minúscules. Teniu l’opuscle sencer a l’enllaç de la pàgina 94. Doneu-hi un cop d’ull i intenteu fer els exercicis que teniu també a la pàgina 94, dintre el requadre “per saber-ne més” del Departament de Justícia i de la Universitat d’Alacant. Dijous vinent comentarem els dubtes que us puguin sorgir.
    3. Feu l’exercici 4 i l’exercici 5 de repàs. Si teniu dubtes, els comentarem.

    Us deixo una versió de la cançó “Un núvol blanc” que ha aparegut per les xarxes aquesta setmana. Espero que us agradi!

    Que passeu una bona setmana (de més confinament)!

     

     

    Article complet

  • Setmana del 30 d’abril de 2020

    Tornem-hi!

    Em sap greu, però he tingut un problema a l’hora d’enregistrar la primera part de la classe. Només  podreu veure la segona part de la classe en aquest  vídeo.

     

    RESUM DE LA CLASSE

    1. Repàs pronoms febles: per si hi havia dubtes, hem comentat aquest exercici de pronoms que ja teníeu.
    2. Exemples d’errors freqüents per omissió de pronoms en converses informals.
    3. Verbs pronominals i verbs amb pronom inherent. Fixa-t’hi i enllaç pàgina 84 del dossier.
    4. Exercici verbs pronominals SOLUCIÓ.
    5. Exemples verbs amb pronom inherent.
    6. Pleonasmes: enllaç pàgina 85 del dossier i Activitat 10 Unitat 5 dossier pàgina 85 (clau). Us penjo la clau, però intenteu, primer, entendre el document dels pleonasmes i pensar l’exercici. Després, mireu-vos la cla i, si teniu dubtes, dijous vinent en tornem a parlar.
    7. Clau exercici 1 de repàs.

    Per a la PROPERA CLASSE

    1. Us recomano que feu els jocs següents. Us divertireu i aprendreu moltes coses.

    Pronoms a dojo

    Més pronoms

    Pronoms

    Llengua i coronavirus

    2. Mireu-vos l’activitat 3 del dossier (pàgina 78)

    3. Feu aquest exercici de repàs i aquest altre.

    Ja teniu feina per anar fent!

    I per acabar, una cançó de confinament!

    Fins dijous,

     

    Article complet

  • Setmana del 23 d’abril de 2020

    Som-hi una setmana més amb aquesta modalitat tan nova per a tots nosaltres!

    Podeu veure en aquest vídeo l’última classe.

    Primer de tot, us faig un resum del que vam fer i després us avançaré continguts i exercicis per a la setmana vinent.

    RESUM DE LA CLASSE (dedicada íntegrament a PRONOMS FEBLES)

    1. Repàs de les formes i funcions dels pronoms febles: pàgina 6 del dossier dels pronoms febles
    2. Repàs dels canvis que inclou la nova gramàtica pel que fa a pronoms febles amb el vídeo  que ja teníeu a l’entrada anterior.
    3. Solució comentada de les frases que teníeu a l’última entrada del blog
    4. Clau  de l’exercici de la pàgina 83 del dossier
    5. Clau dels altres exercicis sobre pronoms febles que us vaig deixar a l’última entrada.
    6. Errors per omissió: enllaç pàg. 83 del dossier
    7. Verbs amb pronom inherent: Fixa-t’hi i enllaç pàgina 84 del dossier

    Per a la PROPERA CLASSE:

    1. Podeu practicar les combinacions de pronoms amb els enllaços que teniu al final de la presentació dels casos que vam comentar (punt 3 anterior). Si teniu dubtes, els comentarem dijous vinent.
    2. Us passo un exercici que conté la solució que també us anirà bé per practicar el que ja hem fet.
    3. Mireu-vos aquestes frases amb errors sobre verbs pronominals i destrieu quines són correctes.
    4. Llegiu-vos l’enllaç de la pàgina 85 del dossier sobre els pleonasmes i feu l’exercici que hi ha a continuació.
    5. Feu aquest exercici de repàs.

    I per no perdre el costum, us deixo una cançó adient per a la setmana de Sant Jordi. Espero que us agradi. Fins dijous vinent!

     

     

    Article complet

  • Setmana del 16 d’abril de 2020

    Benvolguts, benvolgudes,

    Aquesta setmana hem fet la primera classe virtual. La meva sensació és que ens en vam sortir prou bé, espero que els que hi vau ser presents també penseu igual. Si no vau poder connectar-vos-hi, podeu mirar-vos-la en aquest enllaç. Si, deixant de banda problemes d’horaris, algú va tenir problemes per accedir-hi, feu-m’ho saber, si us plau, per intentar resoldre-ho.

    Tal com vam quedar, cada setmana us aniré actualitzant el blog amb nous continguts i amb exercicis per anar practicant i els dijous a la tarda, a les 5, ens connectarem per repassar aquestes continguts i resoldre dubtes o altres qüestions que puguin sorgir. Si abans em podeu enviar per correu aquests dubtes, molt millor.

    També vaig proposar de fer un grup de whatsapp per a qüestions puntuals. Si no hi voleu ser, no passa res, però feu-m’ho saber com més aviat millor.

    Aquesta setmana seguirem treballant amb els pronoms febles.

    1. Comencem també amb humor amb aquesta ‘classe’ de l’Empar Moliner.

    Com substituiríem els complements de les frases següents?

    Escriviu una carta a la Carme / Escriviu la carta a la Carme / Escriviu cartes a ells / Escriviu cartes a elles

    Ja podeu anar pensant. La setmana vinent resoldrem l’enigma.

    2. Repasseu el dossier que ja teníeu sobre els pronoms febles , sobretot els dos últims exercicis que fan referència a la combinació de pronoms. Si no ho heu fet, us recomano que us mireu els vídeos que us vaig penjar a l’entrada anterior: aquest és molt senzill però us ajudarà a recordar les normes més bàsiques i en aquest altre vídeo podreu veure els canvis que ha representat la nova gramàtica pel que fa a pronoms febles.

    3. Un cop hàgiu vist aquest últim vídeo, feu aquests exercicis.

    4. Un dels errors més freqüents pel que fa a pronoms és ometre el pronom en o el pronom hi. Llegiu-vos l’article de la Montserrat Roig que teniu a la pàgina 82 del dossier i mireu-vos bé l’enllaç que teniu a la pàgina 83 sobre aquest tema. En aquesta mateixa pàgina hi teniu un enllaç als Itineraris d’aprenentage que us pot anar molt bé per practicar i repassar. Feu l’exercici de la pàgina 83 també.

    5. Llegiu-vos la pàgina 84 del dossier. A la ‘classe’ en parlarem, però és preferible que abans ja us ho hagueu mirat.

     

    Ja per acabar, us recomano, en primer lloc, un parell de webs per estar al dia amb el català aquests dies. Per una banda, podeu consultar la pàgina del CPNL, i per l’altra, la pàgina Fes créixer la llengua des de casa. Hi trobareu recursos per practicar i aprendre, però també un munt d’entreteniments. En segon lloc, us animo a participar al concurs de l’Optimot de Sant Jordi (jo ja ho he fet!). Espero que aquestes propostes us ajudin a passar millor el confinament.

    Fins dijous vinent! Cuideu-vos molt!

    Us deixo amb una cançó de confinament. “Tot això sortirà bé” de Cesk Freixas
    El cantautor va ser el primer en penjar a la xarxa una cançó d’ànims per poder superar el confinament quan tot just s’iniciava. Ho va fer amb una cançó que va iniciar una sèrie de peces (versions pròpies i d’altri) que penja regularment cada dia per fer més agradable l’espera.

    Espero que us agradi.

    Article complet

  • El curs segueix, però d’una altra manera

    Benvolguts, benvolgudes,

    Espero que estigueu tots bé, tant si esteu confinats a casa com si esteu treballant.

    Tal com us vaig comentar en el correu que us vaig enviar, continuarem el curs, però de moment no podrem fer-ho presencialment i, per tant, intentarem fer-ho virtualment. És important que, si podeu, us aneu connectant al correu i al blog per estar al dia de les novetats.

    Avui, per començar aquesta nova etapa, us faré un resum de tot el que us he anat penjant aquests dies sense classe perquè ho pugueu repassar durant la Setmana Santa.

    Després d’aquestes vacances tan estranyes, el dia 16 d’abril, a les 5 de la tarda, intentarem fer la primera classe virtual a través del Zoom. Si us plau, busqueu aquesta eina i registreu-vos-hi. És senzill. Aquesta primera connexió serà de prova i servirà per posar-nos al dia de tot el que us penjo ara i comentar els dubtes que pugueu tenir. Una estona abans, us enviaré un enllaç a través del qual espero que hi pugueu entrar.

    L’INFORME

    1. Informe de la pàgina 67 del dossier. Possible solució en aquest document.
    2. Tasca final de la unitat 4. Si no m’heu enviat l’informe, podeu fer-ho aquests dies.

    ELS VERBS

    1. Dossier sobre els verbs (que ja havíem donat a classe)
    2. Exercicis complementaris
    3. Clau dels exercicis
    4. Verbs ser i estar
    5. Solucionari dels exercicis dels verbs ser i estar

    ELS PRONOMS FEBLES

    1. Per començar el tema amb una mica d’humor, us recomano aquest vídeo.
    2. Dossier sobre els pronoms febles 
    3. Clau dels exercicis del dossier
    4. Aquest petit vídeo és molt senzill però us pot ajudar una mica amb les idees més bàsiques.
    5. En aquest altre vídeo podreu veure els canvis que ha representat la nova gramàtica pel que fa a pronoms febles.

    LA RESSENYA LITERÀRIA

    1. Mireu-vos aquests apunts i comenceu a preparar la ressenya del llibre que havíeu triat.

    ALTRES EXERCICIS

    1. Exercicis de repàs
    2. Clau dels exercicis de repàs
    3. Podeu fer la prova de mostra que trobareu en aquest enllaç.
    4. La part de competències lingüístiques (quadern de respostes) us la podeu corregir vosaltres mateixos amb el model de correcció. La part de Llegir per escriure (quadern de documents) i la part d’Escoltar per escriure (quadern de respostes), les podeu fer i enviar-me-les perquè jo les revisi.
    5. Perquè pugueu estudiar una mica de manera més lúdica, us facilito també alguns jocs com els que fem a classe: ser o no ser, salut (molt adient en aquests moments), canvi climàtic (dedicat a l’Adrià), verbs impersonals i en podeu fer molts més  seguint els enllaços.

    Com que ens hem de comunicar telemàticament, us agrairé que, ara més que mai, aneu fent comentaris al blog o que m’envieu per correu els vostres suggeriments, dubtes o propostes. Necessito les vostres interaccions per seguir endavant!

    Malgrat tot, que tingueu unes bones vacances, cuideu-vos molt i espero veure les vostres cares el dia 16 d’abril.

    Una abraçada immensa,

    Article complet

  • DIES DE CONFINAMENT

    Benvolguts, benvolgudes,

    La situació que estem vivint és molt excepcional i no sabem quan podrem reprendre les classes. Espero que us trobeu bé tant vosaltres com les vostres famílies.

    Perquè pugueu anar treballant, us faré un repàs de tot el que teníem pendent i us penjaré els solucionaris d’alguns dels exercicis perquè us els pugueu anar corregint (no feu trampes! no us els mireu fins que hàgiu fet els exercicis). Intentaré exposar-ho per temes, perquè us quedi clar. Recordeu que podeu fer comentaris a continuació de l’entrada si teniu dubtes o enviar-me un correu electrònic, si ho preferiu.

    Espero que aviat ens puguem retrobar i comentar-ho tots junts.

    L’INFORME

    1. Ja havíem donat per acabat aquest tema. Havíeu de mireu-vos l’informe de la pàgina 67 del dossier i revisar-lo. En aquest document teniu una possible solució de l’exercici.
    2. També havíeu de fer la tasca final de la unitat 4: redactar l’informe. Alguns ja ho heu fet i ja us ho retornat revisat. La resta, si podeu, feu-ho i envieu-m’ho. No m’atreveixo a posar terminis. Vosaltres mateixos.

    ELS VERBS

    1. Us dono la Clau dels exercicis que teníem a mig fer i dels exercicis complementaris que us vaig donar.
    2. També us dono el solucionari dels exercicis dels verbs ser i estar.

    ELS PRONOMS FEBLES

    1. Us dono també la CLAU DELS EXERCICIS del dossier per si els heu fet.

    EXERCICIS DE REPÀS

    1. Aquí teniu la clau dels exercicis de repàs
    2. Tal com us vaig recomanar podeu fer la prova de mostra que trobareu en aquest enllaç. Recordeu d’anar al C2! Em podeu anar enviant els exercicis que no us podeu corregir vosaltres mateixos a mesura que els aneu fent.
    3. Per entretenir-vos podeu anar fent els jocs que us vaig passar.

    RESSENYA LITERÀRIA

    1. Si no hagués passat el que ha passat (ja m’enteneu!), hauríem començat la unitat 5 que se centra en la ressenya literària. Com que ja havíeu triat el llibre i espero que ja el deveu estar llegint, us passo aquests apunts perquè us els mireu i comenceu a preparar la vostra ressenya, si voleu.

     

    Us dono una última informació per als que us havíeu inscrit a la prova de la Direcció General de Política Lingüística: també s’ha ajornat, suposo que ja ho rebreu, però la nova data serà el 6 de juny.

    Cuideu-vos molt! Avui més que mai ens convé una mica de música amb missatge positiu: Tot anirà bé!

    Article complet

  • 12 de març de 2020 – classe suspesa

    Benvolguts i benvolgudes,

    Avui faig una entrada molt especial i molt estranya atesa la situació en què ens trobem.

    D’acord amb les instruccions del Govern davant de la pandèmia del Coronavirus Covid-19, a mig matí s’ha decidit cancel·lar totes les activitats presencials del CPNL, tant les formatives com les que es fan fora de l’aula. Per aquest motiu, hem hagut d’anul·lar totes les classes. Us avisaré quan puguem reprendre-les.

    Mentrestant, us explico el que hauríem fet avui i us dono feina perquè pugueu anar treballant durant aquest temps, que esperem que no sigui gaire llarg.

    Tenia previst acabar la unitat 4 i els verbs. Us avançaré algun tema perquè pugueu aprofitar el temps.

    L’INFORME

    1. Mireu-vos l’informe de la pàgina 67 del dossier i intenteu revisar-lo. Un cop fet, consulteu aquest document per veure una possible solució de l’exercici.
    2. Repasseu com ha de ser un informe amb aquests apunts extrets del Llibre d’estil de la Diputació de Girona i compareu-los amb els models que us vaig donar fa uns dies. Ho podeu trobar tot en aquest enllaç.
    3. Heu de fer la tasca final de la unitat. La teniu a la pàgina 70 del dossier. Primerament heu de triar una de les tres opcions. Després feu l’informe que hàgiu triat tenint en compte les orientacions que haureu llegit i els models. Aquest exercici no puntua. Aprofiteu aquests dies que no hi haurà classe per fer-lo i enviar-me’l.

    ELS VERBS

    1. Llegiu sencer el petit dossier que us vaig donar i feu l’exercici que faltava.
    2. Feu aquests exercicis complementaris.
    3. Verbs SER i ESTAR. Mireu-vos aquests apunts i intenteu fer l’exercici que hi ha a continuació.
    4. Mireu-vos aquestes frases  i intenteu entendre les diferències entre els verbs ser i estar d’acord amb els apunts que haureu llegit.

    ELS PRONOMS FEBLES

    Per si la situació s’allarga molt, us dono aquest dossier sobre els pronoms febles  perquè us ho comenceu a mirar. Hi ha teoria i exercicis. Espero que aviat puguem reprendre les classes i que us ho pugui explicar bé.

    MÉS FEINA

    1. Perquè pugueu anar repassant, us dono aquests exercicis de repàs.
    2. Us recomano que feu la prova de mostra que trobareu en aquest enllaç. Recordeu d’anar al C2! Ja ens ho hem mirat a classe algun dia. Em podeu anar enviant els exercicis que no us podeu corregir vosaltres mateixos a mesura que els aneu fent.
    3. Perquè pugueu estudiar una mica de manera més lúdica, us facilito també alguns jocs com els que fem a classe: ser o no ser, salut (molt adient en aquests moments), canvi climàtic (dedicat a l’Adrià), verbs impersonals i en podeu fer molts més  seguint els enllaços.

    Per a qualsevol dubte, estic a la vostra disposició.

    Esperem que ens puguem veure aviat. Cuideu-vos molt!

     

    Article complet