• Classe 3, 17 d’octubre de 2019

    Benvolguts, benvolgudes,

    Aquesta setmana hem continuat parlant de l’exposició oral.

    En primer lloc, hem parlat dels mapes mentals i conceptuals. Hem comentat l’enllaç que us vaig posar al blog la setmana passada i hem repassat l’enllaç que teniu a la pàgina 8 del dossier.

    En segon lloc, hem comentat el vídeo de la pàgina 9 del dossier que havíeu mirat com a deures. Com que el conferenciant que hi sortia era d’una varietat dialectal diferent de la nostra, hem aprofitat per comentar les varietats dialectals i funcionals de la llengua. Teniu material sobre aquest tema a la prestatgeria i als enllaços de la pàgina 9.

    Per acabar la primera part de la classe, hem mirat un vídeo de la Teresa Baró amb consells per a una exposició oral eficient.

    Com a deures:

    • Heu de fer un mapa mental que us serveixi per preparat la tasca final de la unitat (que teniu detallada a la pàgina 7 del dossier). Si ho heu pogut venir a classe, mireu-vos bé l’enllaç que us vaig deixar a l’entrada de la classe anterior i l’enllaç de la pàgina 8.
    • Heu d’escriure un missatge per enviar per correu electrònic a un amic o un company de feina per explicar una mica en què consistirà la vostra intervenció a la taula rodona: per què hi participeu, és a dir, amb quin objectiu; a qui s’adreça, quin serà el vostre públic; què direu, punts principals del contingut; on es farà, localització espacial; quan es farà, localització temporal, i com, o sigui, si utilitzareu mitjans de suport, per exemple. Podeu agafar idees dels enllaços de la pàgina 10. Abans de considerar definitiu el text, no us oblideu de revisar-lo.

    Us agrairé que m’ho envieu tot per correu electrònic a girones@cpnl.cat abans de la propera classe.

    Després de la pausa, hem repassat els usos de perquè, per què i per a què i la diferència entre que i què (activitat 6, pàgina 12 del dossier). Mireu-vos-ho una mica. És important que us quedi ben clar. Teniu a la prestatgeria el material gràfic que us he ensenyat.

    I en una setmana de mobilitzacions com aquesta, us deixo amb Viure de Pau Alabajos. Espero que us agradi.  A mi m’encanta!

    Bona setmana!

    Article complet

  • Classe 2, 10 d’octubre de 2019

    Molt bon dia a tothom!

    Us faig un resum de l’última classe.

    Per començar, vam comentar els casos pràctics que ens quedaven i que havíeu de resoldre amb l’ajuda de l’Optimot. Estic convençuda que aviat sereu uns experts amb l’ús d’aquests recursos.

    Després vam començar la unitat 1, la tasca final de la qual serà una intervenció en una taula rodona, que teniu especificada a la pàgina 7 del dossier. Vam llegir un text de l’Eva Piquer i vam repassar l’enllaç de la pàgina 7 sobre les exposicions orals. També vam veure el  vídeo de la pàgina 16 que resumia força bé el que no ha de ser una presentació oral i el vam comentar tenint en compte la rúbrica de la pàgina 21. També vam repassar 50 consells pràctics per fer exposicions orals eficaces. Teniu el document a la prestatgeria del blog.

    El proper dia parlarem de com fer un bon guió i dels mapes mentals. Us deixo un enllaç sobre això molt interessant, tot i que és en castellà.

    http://cursomapasmentales.igipuzkoa.net/

    De deures, mireu-vos el vídeo de la pàgina 9 i llegiu-vos el document sobre registres i varietats que teniu a la prestatgeria del blog.

    Després d’això, vam repassar l’ús de perquè / per què  / per a què (pàg. 14 del dossier) i vam fer l’exercici de la pàg. 15. Mireu-vos-ho una mica. És important que us quedi ben clar.  En aquest enllaç  hi trobareu més exercicis per practicar aquest tema. Al final vam fer un kahoot que va resultar força divertit.

    Per acabar, vam comentar i revisar algunes frases extretes dels vostres textos.

    Recordeu que si voleu repassar qüestions gramaticals o ortogràfiques podeu fer servir aquests enllaços:

    http://aplicacions.llengua.gencat.cat/itineraris-aprenentatge/index_c.html

    http://aplicacions.llengua.gencat.cat/itineraris-aprenentatge/index_b.html

    Com que hem parlat dels perquès, us deixo amb una cançó de Cesk Freixas: “Em pregunten per què canto”. Teniu clar per què s’escriu per què en aquest cas? Sabríeu explicar-ne el perquè? Espero que us agradi.

     

     

    Bon cap de setmana i bona setmana!

    Article complet

  • Classe 1, 3 d’octubre de 2019

    Què us va semblar la primera classe? Us en faig un petit resum.

    Després de les presentacions obligades, vam comentar la programació: calendari, sistema d’avaluació, enllaços d’interès… La teniu penjada a la prestatgeria del blog.

    Seguidament vam fer un repàs de recursos lingüístics a Internet i ens vam centrar, sobretot, en l’Optimot. Us recomano que feu un cop d’ull a tots els recursos de què vam parlar i que us animeu a fer-los servir. A la prestatgeria del blog hi trobareu la llista amb tots els enllaços. Vam fer un exercici per practicar una mica. Acabeu-lo i dijous vinent ho comentarem.

    Per acabar, vàreu fer un petit exercici d’expressió escrita. Intentaré revisar-los aquesta setmana.

    La primera classe va ser, doncs, un petit tast del copiós àpat que ens està esperant. Se us ha obert la gana?

    De deures:

    • Heu d’acabar de resoldre els casos pràctics amb Optimot.
    • Heu de mirar-vos l’enllaç de la pàgina 7 del dossier.

    A la propera classe començarem la unitat 1 del dossier sobre l’exposició oral.

    Com a última cosa, us dono un article de l’Empar Moliner sobre precisió lèxica i errors freqüents. Espero que us agradi:

    http://www.ara.cat/premium/opinio/Paraules-paraules-cantava-Nuria_0_1230476950.html

    Avui hem començat un viatge que seguirem fins a final de curs. Per això, us deixo amb la cançó Benvinguts al llarg viatge de Txarango. Espero que us agradi.

    Us animeu a penjar comentaris sobre la primera classe?

    Bona cap de setmana a tothom!

    Article complet

  • Aquest és el blog del C2 del Gironès

    Us dono la benvinguda al curs de nivell superior C2 i a aquest blog, que vol ser un apèndix de l’aula. Aquí recordarem què hem fet a cada sessió, hi posarem els deures, hi penjarem material complementari, hi enllaçarem webs de suport… En fi, que serà un nexe de comunicació entre tots els membres del grup.

    Avui, per començar, podeu fer un comentari a aquesta entrada i presentar-vos. Qui s’anima? Qui serà el primer?

    Potser no serà fàcil, però com diu la cançó: “i a vegades, ens en sortim…”. I ens en sortirem!

    Article complet