• L’endemà de l’onze de setembre de 1714: una activitat per al nivell D

    mercatBorn_sXVIII - gencat

    Mercat del Born al segle XVIII

    Avui us presentem una nova proposta d’activitat per al nivell superior (D). L’endemà de l’onze de setembre de 1714 la consigna ciutadana és “hem perdut però no ens heu doblegat”  i és així com quan l’exèrcit francès entra a Barcelona troba les botigues buides i sense queviures però obertes. L’objectiu d’aquesta activitat és que l’alumnat conegui alguns detalls del desenllaç de l’onze de setembre de 1714 i fomentar un esperit crític envers la informació que ens ha arribat dels fets.

    activitat 012-DD-CL/EO-dA – L’endemà de l’onze de setembre de 1714

    L’activitat comença amb una sèrie d’exercicis d’escalfament relacionats amb el Fossar de les Moreres. A continuació es proposa que els alumnes llegeixin i ordenin un text sobre l’Onze de Setembre i que en preparin un resum. Finalment, els alumnes han d’escoltar un fragment d’un capítol del programa En guàrdia! de Catalunya Ràdio a partir del qual han de planificar i fer una exposició oral on expressin la seva opinió.

    Com sempre, us recomanem que abans de fer l’activitat contextualitzeu els fets del 1714 per mitjà del resum corresponent al nivell intermedi i suficiència.

     Els fets de 1714 – nivells II+SS+DD

    Per animar i incentivar la participació dels alumnes, recordeu que podeu recollir les propostes de l’última activitat i compartir-les mitjançant aquest blog: fotografies, imatges, textos…

    Ja sabeu que si teniu qualsevol proposta d’activitat per treballar amb els alumnes, no dubteu de compartir-la amb tots nosaltres. Feu-nos arribar les vostres propostes a 1714barcelona@cpnl.cat.

    Bona feina!

     

     

    Share

Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>