• Conducció i circulació responsables

    Escrit per el 15 de Desembre del 2011 a les 13:02 a: General, Suficiència 3

    Alumnes de l’S3 de Vilanova,

    A l’aula us heu reunit per grups i heu parlat de multes, de vehicles i vianants, de perills a la carretera… Finalment heu triat un tema i li heu posat un títol. A partir del títol, heu escrit un petit text que resumeix les vostres opinions. Ara, es tracta de buscar un article que parli del mateix tema i l’ampliï, que hi aporti noves idees. Un cop fet això, animeu-vos, feu-ne un comentari i estreneu-vos en el nostre bloc.

16 comentaris

  1. Carmen Hernando _ S3 VNG

    16 Des 11
    20.17 h #

    Alcohol i conducció
    Tothom sap que l’excés de consum d’alcohol és causa de molts accidents de trànsit, fins a un 33% amb víctimes mortals segon les estadístiques. Per això molts conductors prenen mesures i posen en pràctica allò de si beus no condueixis.
    Hi ha una dada important que segur que molts de nosaltres desconeixíem: Només amb una copa es duplica el nombre de errors en la conducció i es triplica la probabilitat de sofrir un accident.
    Tots aquells que pensen que una copeta no fa res, no s’adonen del perill que això pot comportar.

    1. Mònica Yagual S3 VNG

      19 Des 11
      12.35 h #

      Crec que si abans d’agafar el cotxe amb una copeta de més, ens paréssim a pensar en les persones que ens esperen a casa o en tots els projectes de vida que tenim, segurament disminuiríem el consum de l’alcohol… o simplement no acceptaríem conduir.

  2. Rosa Mª Enriquez S3 VNG

    18 Des 11
    13.21 h #

    REDUIR ELS ACCIDENTS ÉS POSSIBLE
    He llegit a La Vanguardia que un dels factors que interven en l’acciden- talitat és el de les condicions de les vies i m’ha sorprès llegir que Catalunya encara té 747 quilòmetres de carreteres perilloses, i tot i que diu que el risc a tenir un accident de trànsit ha disminuït l’últim trienni, la possibilitat de patir un accident en aquests quilòmetres és molt alta.
    Davant d’aquest fet que per ara sembla difícil de sol·lucionar, m’agradaria fer una crida a la conducció responsable, evitant tot allò que pugui dis- treurans, com són: les begudes alcohòliques, els aparells electrònics, el cansanci, etc., ja que crec que por sobre tot, el factor humà és importantíssim per evitar accidents.

    1. Mònica Yagual S3 VNG

      19 Des 11
      13.24 h #

      Gràcies els controls d’alcoholemia i velocitat en el casc urbà i la vigilancia de l’ús del cinturó de seguretat, s’han reduït el nombre d’accidents de trànsit, però sense cap dubte en molts dels accidents “el factor humà” és el detonant, ja sigui per una distracció, per haver begut o per córrer massa.

  3. Blanca Rosich-S3 VNG

    18 Des 11
    22.37 h #

    ELS RADARS UN PERILL PER LA SEGURATAT
    El dia 9 de desembre es va publicar ,al diari de Vilanova, un article de Ramon Francàs que parlava de la nova C-15.Dèia que ès una flamant carretera de dos carrils on no ès pot circular a més de 80Km/h.,a més a més minada de radars.
    Quina és la veritable raó del radar? eliminar de la carretera els conductors que posen en perill la seguretat del trànsit? o és ,en molts llocs ,una autèntica guardiola?.
    En la meva opiniò ,si fos per la primera raò no farien pagar 50 o mès euros al pobre conductor que es passa de 80Km/h a 90km./h en una via com ara la C-15.
    Tot plegat fa que cada cop que surtim a la carretera estiguem pendents del comptaquilòmetres, i no crec que aixó sigui gaire bo per la seguretat.
    Si és perillos agafar el mòbil al volant,també ho és està pendent del marcador per no sobrepassar segons quins límits de velocitat
    Per tant si el Servei General del Trànsit vol reduir els accidents, hauria de tindra en compte aquest factor

  4. Clàudia Alemany S3 VNG

    19 Des 11
    1.39 h #

    ELS SEMÀFORS NO ESTAN PER DECORAR
    A vegades algunes coses esdevenen en una verdadera ensenyament. Ens referim als semàfors. A més de simbolitzar una regla de circulació responsable són elements d’aprenentatge, especialment per a la canalla. Com vianants, quantes vegades passem davant de un semàfor encara vermell , sense adonar-nos que davant hi ha algun nen que està esperant a que canviï de color? Hem reflexionat el significat d’aquest procés d’aprendre a respectar les normes de circulació? Segur que sí… però, tothom ho veu així?

    1. Mònica Yagual S3 VNG

      19 Des 11
      13.59 h #

      Personalment sóc de les persones que espera fins que el semaforo canviï al meu favor, sobretot quan vaig amb els meus fills, perquè d’aquesta manera els ensenyo a respectar els senyals i a fer més responsables de si mateixos. No obstant això conec a persones que han estat atropellades creuant el semàfor al seu favor i pel pas de zebra, la qual cosa vull dir que algunes vegades la inconsciència humana del conductor va més enllà d’una falta moral i cívica, que dit de pas ja no s’imparteix a les escoles.

  5. Mònica Yagual S3 VNG

    19 Des 11
    12.18 h #

    “A mi una copeta no em fa res”
    Si fóssim conscients que l’alcohol és la droga més consumida i acceptada socialment que produeix trastorns al sistema nerviós, i que pot augmentar el risc de tenir lesions, a més a més d’agreujar problemes físics, psíquics i socials…segurament el seu consum disminuiria.
    Partint d’aquesta realitat, l’alcohol i la conducció són incompatibles, de fet els accidents de tràfic són la segona causa de mortalitat entre la població espanyola i la primera entre els joves. Tot i que hi ha més controls de alcoholèmia en les carreteres , sobretot els caps de setmana, sembla que la preocupació d’alguns conductors sigui no donar positiu, sense adonar-se del perills que realment comporta.
    Vivim en una societat que no assimila la influencia del alcohol en la sinistralitat.Encara hi ha molta gent que pensa ” a mi una copeta no em fa res” .

  6. Mariló Ruiz S3 VNG

    19 Des 11
    20.47 h #

    AL VOLANT DISTRACCIÓ ZERO
    Sóc conductora habitual i cada dia observo més persones parlant pel mòbil mentre condueixen o manipulant aparells de música. És veritat que disposar d’un telèfon mòbil en el cotxe pot facilitar les coses. Facilitarà atendre una trucada de telèfon urgent i contactar amb els serveis d’emergències o assitència en carretera, si calgués, però l’ús de mòbils mentre es condueix pot portar conseqüències greus, ja que suposa una distracció per amb l’increment del risc de patir un accident. De vegades l’excés de confiança ens porta a pensar que no passarà res, però en el moment en què traiem les dues mans del volant ens distraiem.
    Hi ha estadístiques que diuen que el 80 per cent dels xocs són provocats per la falta d’atenció dels conductors 2 segons abans de l’accident.
    “El que no passa en mil anys, passa en un segon”

  7. Mariló Ruiz S3 VNG

    19 Des 11
    20.59 h #

    “RECTIFICACIÓ”amb les presses m’he deixat una paraula

    En la sisena línia de l’article a partir de *distracció per a la conducció amb*

  8. Marisa Iglesias S3 VNG

    19 Des 11
    22.29 h #

    EL NOMBRE DE JOVES QUE NO BEU SI VA A CONDUIR S’HA DUPLICAT

    El nombre de joves que quan surten a la nit pren la decisió de no beure alcohol si va a conduir després s’ha duplicat en l’última dècada.
    Aquesta reducció del nombre de joves que beuen i després agafen el cotxe ha anat acompanyada d’una disminució en el nombre de joves que es deixen la vida en la carretera, el 2010 ha estat el primer any en el qual el grup d’edat amb més morts ha estat el de majors de 65 anys.
    En aquesta dècada també ha canviat la relació que se solia fer abans entre nit, joves, cap de setmana i alcohol.
    Conduir sota els efectes de l’alcohol és el principal factor de risc de sofrir un accident de trànsit, no obstant això, al nostre país existeix una gran permissivitat social cap a l’alcohol i existeix per tant una gran tolerància cap als problemes que això genera.

  9. Yolanda Pérez S3 VNG

    19 Des 11
    23.02 h #

    Entrevista a El Punt-Avui al director del Servei Català de Trànsit Sr. Joan Aregio

    Les idees que s’extrauen de la mateixa són:

    L’accidentabilitat té múltiples causes i una d’aquestes és la velocitat excessiva, però per calcular els límits de velocitat a cada via s’han de tenir en compte altres variables, ja que no es pot parlar d’una única velocitat que sigui tècnicament correcta.
    Opina que per reduir l’accidentabilitat en el futur caldrà treballar les actuacions sobre el consum d’alcohol i l’ús del cinturó. Així mateix, s’hauran de fer esforços per reduir els atropellaments i l’accidentabilitat als vehicles de dues rodes.
    Per finalitzar, ha fet èmfasi en la necessitat de conscienciar a la gent que portar un vehicle és un acte de responsabilitat, i que ha de pensar que també existeix una responsabilitat individual.

  10. Beatriz rodriguez S3 VNG

    20 Des 11
    1.54 h #

    ELS SEMÀFORS NO SÓN DE DECORACIÓ.

    Respectar els semàfors és una obligació tant dels vehicles com dels vianants. Una petita distracció per part de qualsevol de les dues parts, pot provocar una situació de perill.
    Moltes vegades els semàfors semblen invisibles als nostres ulls, quan anem distrets pel carrer pensant en les nostres coses i creuem per inèrcia al darrera de la gent que passen també sense esperar a que canviï el semàfor.
    Hem de vigilar més i tenir consciència de la nostra pròpia seguretat.

  11. Alexsandra Sotero

    20 Des 11
    16.59 h #

    ÉS COMPATIBLE FUMAR I CONDUIR ?

    Segons diferents estudis, fumar en la carretera pot ser tan perillós com parlar pel telèfon mòbil.
    A l’any 2006, la direcció General de Tràfic (DGT) va llençar una campanya amb l’objectiu de cridar l’atenció d’els conductors sobre els riscos que soposen fumar conduint, i sensibilitzar la població de les seves conseqüències, com són: treure un cigarret del paquet, o les cendres que cauen sobre els pantalons, implica un risc d’accident, moltes vegades oblidat pels conductors.
    Segons dades oficials, el 39% dels accidents de tràfic són per distraccions al volant i els fumadors tenen el doble d’accidents que els no fumadors.

    Opinió sobre l’article extre d’internet, publicat l’any 2009.

  12. Rosa Moraleda Aranda, S3 VNG distància

    29 Des 11
    10.36 h #

    Sempre parlem dels perills del consum d’alcohol quan hem de conduir i de les distraccions dels conductors per diversos motius, però també hi ha un factor molt important a tenir en compte: la velocitat. Per una banda és un tema d’educació, tothom sap que córrer en excés és un perill , i per l’altra no s’hauria de permetre que es fabriquin cotxes que puguin superar la velocitat permesa. La solució no és només recaptar diners posant multes que no serveixen per evitar accidents, s’ha d’educar a la gent. Crec que hi ha alguns països on, en comptes de posar multes, obliguen a la gent a fer un curs de conducció. Aqui diuen que també existeix, però com et donen la oportunitat d’escollir, doncs, la majoria de les persones paguen.
    Hem de fer un esforç i pensar que quan conduïm, portem una màquina que pot destrossar vides humanes.

  13. Maria José S3

    30 Des 11
    14.46 h #

    He llegit al diari que La Policia Local de Pineda de Mar participa activament en la campanya de prevenció “De copa a copa i trio perquè em toca”
    En el marc de la campanya endegada per l’Ajuntament de Pineda de Mar dins el Pla Municipal de Drogodependències De copa a copa i trio perquè em toca que té per objectiu la prevenció del consum d’alcohol entre els joves, la Policia Local del municipi ha volgut participar-hi oferint als instituts un taller vivencial . Es tracta de la reproducció d’un judici d’accident de trànsit per consum d’alcohol. Els alumnes interpreten el rol de tots els implicats: conductors, jutge, jurat, advocat, fiscal, testimonis, etc.
    S’exposa un supòsit pràctic elaborat per la Policia Local de Pineda de Mar en el qual hi ha hagut un accident entre un turisme i un ciclomotor on el conductor del ciclomotor a banda d’anar sense assegurança , està sota els efectes de begudes alcohòliques i es nega a sotmetre’s a les proves. Els policies assistents moderen i indiquen als joves quan una acció no s’ajusta a la realitat, per no desvirtuar l’acte.
    Crec que una copeta no em fa res però és molt important tenir seny i ser molt prudent alhora de beure alcohol ja que no hem d’oblidar que conduïen màquines que no sempre porten en bones condicions i a més a més si patim un accident mai no podem calcular les conseqüències per a nosaltres ni per a la resta de conductors i passatgers. També cal dir que el efecte d’alcohol no sempre es el mateix depenent de molts aspectes com per exemple combinat amb medicaments, un bon menjar o en dejú,etc. Amb iniciatives com la de la Policia Local de Pineda penso que serem tots més conscients dels perills de l’alcohol.

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Teresa: Jugar és una de les activitats inútils amb més beneficis associats. Ho dieu tots vosaltres en aquests...
  • C2VNGPILAR: Les cartes són un clàssic i jo també podria estar hores jugant en bona companyia, sobretot les tardes...
  • C2VNGELENA: Jo jugo poc, però m’agraden els jocs de taula, aquests que et pots divertir amb els amics i la...
  • CDVNGMARTAVALLS: A mi, diga’m clàssica però no hi ha res com jugar a cartes. Amb una bona companyia i un bon...
  • marga: Doncs, la veritat és que jugo poc. He de ser sincera, és una llàstima no tenir temps -o no saber buscar-lo-...

Núvol d'etiquetes

anunci Any de la paraula viva any paco candel aprendre llengua aula Bàsic 1 cançons CNL de l'Alt Penedès i el Garraf concurs contes CPNL cultura cultura popular cursos de català descripció dialectes Dia Mundial de la Poesia 2015 emocions Espriu Estellés expressió escrita feina Fora de l'aula gramàtica haiku Intermedi 1 Intermedi 3 lectura lectures linguofília llengua llengua i cultura música nadal paraules parlar Pau Casals poesia riquesa Sant Jordi Sant Pere de Ribes-Les Roquetes Sau Sigues viu viatges vilanova