“Plats bruts”és una sèrie d’humor que feien a TV3 fa uns deu anys. Gira al voltant de la vida de dos personatges: en Lópes i en David, que comparteixen pis. Relacionats amb ells, hi trobem també l’Emma, una veïna; la Carbonell, l’assistenta del David; la Mercedes i el Ramon, treballadors d’una emissora de ràdio i el Pol, un cambrer homosexual.
Bé, doncs després de veure atentament aquest esquetx d’un capítol de la sèrie, us proposo una activitat per refrescar alguns aspectes lingüístics treballats en el curs.
Busqueu en els diàlegs:
-Dos quantitatius (un de variable i un altre d’invariable)
-Dos substantius referits a professions
-Dos gentilicis (adjectius referits a països)
-Dos insults
-Una perífrasi d’obligació
I per acabar, contesteu a la següent pregunta: quin verb expressa l’acció que fan tres dels quatre personatges que surten al començament de l’esquetx?
Apa, bona feina!
5 comentaris
Luz Amparo Agudelo Castro
09 abr. 12
18.48 h #
Dos quantitatius (un de variable i un altre d’invariable).
R: Quin codí postas teniu aqui?.
-Dos substantius referits a professions.
R: Actor- Actriu.
-Dos gentilicis (adjectius referits a països).
R:Argentins- Russos.
-Dos insults-
R: mala pecora- desgraciada.
-Una perífrasi d’obligació.
R: has de fel-li canviar d’ idea.
m’has de ensenyar tantes coses.
I per acabar, contesteu a la següent pregunta: quin verb expressa l’acció que fan tres dels quatre personatges que surten al començament de l’esquetx?.
R: l’acció que fan tres dels quatre personatges expressa el verb “escopir”.
Natàlia
10 abr. 12
10.49 h #
Molt bé, Luz, l’exercici! Només hi ha un parell de cosetes:
1. El quantitatiu variable podia ser “bastant”, “molt” o “tantes” “té molta mà esquerra”, “sóc bastant el que l’Ariadna necessita” o “m’has d’ensenyar tantes coses”. El “quin” que has posat tu és un interrogatiu (serveix per preguntar). L’invariable era més difícil de trobar (“No ho saps prou”)
2. La primera perífrasi d’obligació en realitat diu “podries fer-li canviar d’idea”. Per tant, no ho és. L’altra, sí.
Patricia
11 abr. 12
12.58 h #
-Dos substantius referits a professions.
R: Actor- Actriu.
-Dos gentilicis (adjectius referits a països).
R:Argentins- Russos.
-Dos insults-
R: mala pecora- desgraciada.
-Una perífrasi d’obligació.
R: m’has de ensenyar tantes coses.
l’acció que fan tres dels quatre personatges expressa els verbs “escopir” y “maldir”
Natàlia
12 abr. 12
11.39 h #
Moltes gràcies, Patricia, per fer l’exercici! A més a més, està molt bé. Només et faig un parell d’observacions:
1. T’has deixat els quantitatius: “té molta mà esquerra” (variable) i “no ho saps prou” (invariable).
2. L’acció que fan tres dels quatre personatges és “escopir”, “maleir” (fixa’t bé amb la forma del verb) només ho fa un personatge.
Luz Amparo Agudelo Castro
11 abr. 12
21.59 h #
Gràcies Natalia per tus observacións.