• Experts a l’aula

    Escrit per el 12 de setembre del 2014 a les 13:07 a: Elemental 1, Sant Sadurní

     

    La Roser, infermera del casal d'avis

    La Roser, infermera del casal d’avis

     

    Durant el curs elemental 1, de febrer a juny vam organitzar l’activitat Experts a l’aula. Es tracta de convidar una persona perquè expliqui als alumnes algun aspecte de la seva activitat laboral relacionat amb els continguts d’alguna unitat concreta del temari. Aquestes xerrades havien de durar aproximadament mitja hora i s’incloïen al començament o al final de la classe.

    Els objectius que ens proposàvem amb aquestes exposicions van ser:

    1. Aconseguir que l’alumnat comprengués explicacions orals de persones diferents del professor.

    2. Practicar l’expressió oral de l’alumnat mitjançant el diàleg amb l’expert.

    3. Acostar els continguts del curs a la realitat.

                                    4. Treballar la comprensió oral a través d’un qüestionari.

    Al principi, vam programar una exposició per cada unitat del llibre, però a mesura que el curs avançava vam veure la impossibilitat de dur-les a terme per manca de temps. Per tant, se’n van triar tres:

    • En la unitat 1, es va convidar el pintor local Francesc Guilera, el qual va centrar l’explicació en la seva tècnica pictòrica, les seves fonts d’inspiració i els artistes que l’han influït més en la seva carrera.
    • En la unitat 2, la convidada va ser una tècnica del Servei de Promoció Econòmica i Ocupació de l’Ajuntament, que va explicar el funcionament i les característiques del servei.
    • Finalment, en la unitat 6 es va convidar una infermera del Casal d’Avis municipal, que va exposar diferents recursos per curar malalties lleus, ferides degudes a accidents, caigudes, etc.

    Sobre la durada de cada xerrada, cal aclarir que va variar d’un cas a un altre, ja que van anar des dels tres quarts d’hora fins a més d’una hora. Aquest temps inclou el diàleg amb els alumnes, ja que al llarg de l’exposició anaven fent preguntes. El dia següent de curs, la professora va lliurar un qüestionari amb preguntes de comprensió sobre la xerrada a cada alumne per treballar a casa que incloïa una valoració personal.

    La meva opinió és que aquesta experiència va ser molt positiva, perquè va permetre acostar els temes que s’estudien en el curs a la realitat mitjançant persones enteses en la matèria, i a més es va treballar la comprensió oral i la pràctica oral. Aquestes xerrades també enriqueixen el coneixement general dels alumnes. Hi va haver molta interacció entre l’expert i l’alumnat, que es veia interessat en el tema.

    La infermera fent una demostració amb el Miguel

    Posteriorment, en l’enquesta de valoració es va poder veure que la proposta els semblava atractiva i no tenien cap inconvenient a repetir-la.

    Animo els professors a experimentar aquesta pràctica sempre que sigui possible. Si bé pot ser difícil trobar la persona adequada per a cada tema, també és cert que no hi ha preparació prèvia (només s’orienta l’expert sobre els continguts que interessen) i, pel que fa al qüestionari de comprensió, no cal que sigui gaire complex ni extens, només es tracta de comprovar si l’alumne ha estat atent a l’explicació i l’ha entesa.

     

     

No hi ha comentaris

  1.  

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Teresa: Jugar és una de les activitats inútils amb més beneficis associats. Ho dieu tots vosaltres en aquests...
  • C2VNGPILAR: Les cartes són un clàssic i jo també podria estar hores jugant en bona companyia, sobretot les tardes...
  • C2VNGELENA: Jo jugo poc, però m’agraden els jocs de taula, aquests que et pots divertir amb els amics i la...
  • CDVNGMARTAVALLS: A mi, diga’m clàssica però no hi ha res com jugar a cartes. Amb una bona companyia i un bon...
  • marga: Doncs, la veritat és que jugo poc. He de ser sincera, és una llàstima no tenir temps -o no saber buscar-lo-...

Núvol d'etiquetes

anunci Any de la paraula viva any paco candel aprendre llengua aula avaluació Bàsic 1 cançons CNL de l'Alt Penedès i el Garraf concurs contes CPNL cultura cultura popular cursos de català dialectes Dia Mundial de la Poesia 2015 diversitat lingüística emocions Espriu Estellés Fora de l'aula gramàtica Intermedi 1 Intermedi 3 jocs lectura lectures linguofília lleidetà llengua llengua i cultura música nadal paraules parlar Pau Casals poesia pràctiques lingüístiques riquesa Sant Jordi Sant Pere de Ribes-Les Roquetes Sigues viu valencià vilanova