L’alumnat del curs Suficiència 1 de Vilafranca del Penedès practica la lectura en parella a l’aula.
Durant aquest quadrimestre anem posant el pràctica la lectura en parella a l’aula. Sortosament som catorze alumnes, vull dir que som un nombre parell, prou reduït i, per tant, és fàcil treballar en parelles. La professora ens ha assignat un càrrec (som tutors de lectura o tutors de comprensió lectora) i una parella. Entre nosaltres treballem cooperativament per millorar la lectura i la comprensió lectora dels textos proposats, que enguany són tots de Pau Casals.
Tot i que el fet de treballar en parelles i de llegir tots els grups alhora pot suposar un guirigall, la veritat és que cada vegada aprenem més a parlar en veu baixa i ens distribuïm de manera que puguem estar relativament separats i còmodes.
El que més costa és anar indicant a la parella que ha comès un error, deixar temps perquè s’autocorregeixi i valorar l’esforç que fa. Potser els tutors de lectura tenim la sensació que els tutorats ja ho fan prou bé, i que no cal interrompre’ls. El tutor de la lectura també s’ha d’esforçar a ser un bon exemple per al tutorat, que serà l’expert a l’hora de guiar-nos en la comprensió del text.
Ben segur que hi ha aspectes que cal millorar, però l’important és que cada vegada tenim més clara la mecànica.
Paga la pena d’anar trobant espais per practicar la lectura en parella, perquè tenim la sort de treballar cooperativament, tenim algú que només ens escolta a nosaltres i podem millorar la fluïdesa, la correcció i la comprensió dels textos que llegim.
Si algú del nostre curs o d’un altre curs vol exposar la seva opinió o la seva experiència sobre llegir en parella, pot fer un comentari a aquesta entrada.
No hi ha comentaris