Setmana 3 edició 2012


1. “Tallar el bacallà” vol dir tenir poder. Sabries dir, però, quin origen té aquesta expressió?

El pare abat  o el prior d’un monestir era qui feia, en temps de quaresma, les racions de bacallà i les podia fer, a més, de la mida que volgués. Per això, encara avui dia, quan volem dir que algú té poder de decisió diem que ‘talla el bacallà’.

2. L’any 2011 l’Institut d’Estudis Catalans i la Institució de les Lletres Catalanes van dur a terme tota mena d’iniciatives que van contribuir a descobrir, compartir i exercitar la vitalitat, la creativitat expressiva i el dinamisme innovador de la llengua catalana amb el lema “2011, any de la paraula viva”. En honor de quin autor es va triar “any de la paraula viva”?

Es va triar el lema “Any de la paraula viva” per homenatjar Joan Maragall, que l’any passat, el 2011, va fer 100 anys que va morir. Maragall va ser el creador de la “teoria de la paraula viva”, segons la qual l’espontaneïtat havia de regir per sobre de la retòrica en la creació literària. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *