• Classe 25, 2 de maig de 2019

    Escrit per el 03 de Maig del 2019 a les 12:13 a: General

    A la classe d’ahir vam parlar de connectors, la vostra caixa d’eines per elaborar els textos, i vam actualitzar aquesta llista (en teniu una altra a la prestatgeria d’aquest blog), amb les aportacions de la nova gramàtica del 2016.

    Recordeu!

    Els connectors que ara estan admesos són:

    degut a, donat que, no obstant, pertot arreu/per tot arreu, a principis /a finals /a mitjans /a mitjan, al més aviat possible/el més aviat possible.

    Els connectors que continuen essent penalitzables són:

    Arrel de : ARRAN DE

    Doncs incorrecte: No vaig venir PERQUÈ no em vaig trobar bé

    En motiu de: AMB MOTIU DE

    En quant a: QUANT A / PEL QUE FA A / RESPECTE DE …

    Olor a : OLOR DE

    Sempre i quan: SEMPRE QUE

    Tal i com: TAL COM

    També vam recordar els accents diacrítics i la utilització de pronoms febles amb una fotocòpia molt acolorida que us vaig lliurar. Seguidament, vam corregir l’exercici de gramàtica i lèxic número 7 i, finalment, vam fer un exercici de repàs de qüestions diverses. Sort que l’Anna ens va parlar de la proxèmica, i ens va fer unes quantes pinzellades que ens poden ajudar a entomar l’exposició oral.

    Per a la setmana vinent, que és el darrer dia de classe, proposo una classe oberta, o dinàmica, o improvisada, o a la carta… No sé ben bé com dir-ho! M’agradaria que portéssiu els vostres dubtes i els vostres suggeriments per treballar algun aspecte en concret. Jo també portaré les meves idees 🙂

    Aprofito per exposar l’estructura i la distribució de l’examen:

    1. El primer dia d’examen (16 de maig) farem els blocs de llegir per escriure + gramàtica i lèxic. Tindreu 3 hores, que us podreu distribuir com vulgueu.
    2. El segon dia d’examen (23 de maig) farem els blocs d’escoltar per escriure (tindreu 1 h 30 minuts) + llegir per parlar (tindreu 30 minuts per a la preparació). Partirem la classe en dos grups i mentre uns fan EE, els altres fan LP. Al cap d’una hora i mitja farem el canvi de grups.

    Ara que coneixeu perfectament la dinàmica de la prova, el temps de què disposareu i tot el que hem fet durant el curs, us toca repassar els vostres escrits (que n’heu fet molts!) i treballar els punts febles de cadascú. Si teniu dubtes concrets sobre com treballar-los, poseu-vos en contacte amb mi. Tinc disponibilitat total per a vosaltres :-)!

    Concentració màxima , treball i molta sort! Ens veiem dijous a classe.

    Ai, que me n’oblidava! Ahir va sortir allò que jo anomeno molt casolanament “la parella perfecta”; o sigui, la correlació verbal de present de subjuntiu + condicional simple  (si jo fos pescador, pescaria l’aurora) o bé la seva versió composta (si jo hagués sigut pescador, hauria pescat l’aurora). J. S. Papasseit va immortalitzar aquesta estructura en un poema fantàstic. Aquí en teniu la lletra i, més avall, la música:

    SI JO FOS PESCADOR

    Si jo fos pescador pescaria l’aurora,
    si jo fos caçador atraparia el sol;
    si fos lladre d’amor m’obririen les portes,
    si fos bandit millor
    que vindria tot sol:

    els carcellers del món no em sabrien mai l’ombra,
    si fos lladre i bandit no em sabrien el vol.

    Si tingués un vaixell m’enduria les noies,
    si volien tornar deixarien llurs cors:

    i en faria fanals
    per a prendre’n de nous.

     

No hi ha comentaris

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigui el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>