RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

30 comentaris

  1. Vanessa

    07 Nov 12
    21:41 #

    Vinga, va, començo jo…

    – He après que això dels cursos a distància no és cosa senzilla. Si vols treure’n profit, has de dedicar-hi hores!

    – He trobat dificultats amb els exercicis sobre fonètica i sobre les diferents característiques de les varietats del català.

    – Ens ajudarem entre tots, no? D’això hem estat parlant…

    – La fórmula de fer exercicis conjunts segur que és una via d’aconseguir l’ajuda que cadascú necessita. No oblidem, però, que treballar en equip de vegades alenteix el procés (però com deia el proverbi xinès, permet arribar més lluny!).

    – Bàsicament he fet servir els recursos que ens facilita el bloc (apartat “enllaços”). Però també he emprat el recurs de l’amistat, i és que l’he demanat el llibre de text a una amiga que ha fet el curs 😉

    No m’atreveixo a dir que hagi assolit res encara… Potser destacaria la familiarització amb el bloc (i el twitter…) com a objectius inicials del curs.

  2. Vanessa

    07 Nov 12
    21:50 #

    Ostres, ara veig que he valorat la unitat 1 sense haver-la fet… Això sí que és córrer! En realitat valorava la unitat 0, he he!! Es veu que no m’he familiaritzat tant com creia amb el bloc…

  3. jsans

    16 Nov 12
    20:01 #

    Vanessa,

    No t’amoïnis, però ha anat prou bé.

    Gràcies per trencar el gel, per equivocar-te –però així has après, oi?– i perquè aquest comentari servirà de model.

  4. Olga Fornas

    21 Nov 12
    21:07 #

    Hola,

    Jo estic navegant des de que va començar el curs. Tinc la sensació de no fer una dreta. Em sembla que estic jugant al Cluedo per intentar esbrinar pistes de com faig els exercicis. Potser aquesta sigui una forma molt novedosa d’ apendre.

    Ànims,

    Olga

  5. Ferran

    22 Nov 12
    17:15 #

    Olga, crec que estem ots igual. Però mica en mica s’omple la pica!!!

    1. Núria Teixidó

      25 Nov 12
      19:20 #

      Mica a mica s’omple la pica…
      i poc a poc s’omple el pot! 😛

  6. Rebeca

    24 Nov 12
    3:51 #

    Hola,

    Aquesta unitat ha sigut molt complicada per a mi, no a l’hora de realitzar els exercicis, que no eren complicats, sinó a l’hora d’endevinar que, on i com haviem de fer els exercicis.

  7. FERRAN

    26 Nov 12
    19:09 #

    Crec que el més complicat ha estat endevinar el que s’ha de fer, un cop endevinat crec que he aconseguit fer els exercicis.

  8. laura

    27 Nov 12
    11:05 #

    Estic d’acord amb el que manifesten els companys. A mi també m’ha resultat difícil entendre què haviem de fer, com i a on 😀 Suposo que això és degut a la poca familiarització amb les TIC..ja que les eines com: twitter, drive etc. eren gairebé noves per a mí.

    1. Laura

      04 Dec 12
      11:29 #

      Respecte al què he après:
      -Canviar de gènere i nombre oracions

      El contingut que no he acabat d’assolir és:
      -La transcripció fonètica d’una frase, em costa una mica i crec que podríem practicar-ho una mica més!

      Els recursos que he fet servir:
      -Els enllaços del bloc i els fulls de ruta dels companys/es

      Qui em pot ajudar?
      – Els companys i en Jaume

      Com em poden ajudar?
      -Corregint els exercicis tramesos

  9. Pilar

    28 Nov 12
    0:00 #

    No és que m’alegri, però si que em consola veure que no sóc l’única que ha anat una mica perduda i s’ha barallat amb l’ordinador. Suposo que quan acabi aquest curs m’hauré d’apuntar a un d’informàtica, però al final l’ordinador i jo serem íntims ;p

  10. Raquel Abellón

    28 Nov 12
    11:15 #

    Primerament donar les gràcies a tots els companys tant del primer grup com ara del segon, la seva ajuda ha estat imprescindible per poder enverinar com, a on i de quina manera fer les tasques, tot i que la matèria en sí no l’he arribat a entendre ja que tot
    són suposicions , punts de vista, apunts , enllaços …. ,personalment el que he trobat i trobo a faltar és el recolzament i la tranquil•litat que dóna saber que reps les explicacions adients d’un expert en la matèria.
    D’altra banda i pel que he llegit de la resta de companys no he estat la única que ha trobat tantes dificultats.
    Personalment el que em preocupa moltíssim és si amb aquesta dificultat afegida al català que ja per si mateix té, no doni tota l’atenció i dedicació que es mereix i que necessito per aprendre tot el que he d’aprendre per assolir el Nivell D.

  11. Alina

    29 Nov 12
    0:14 #

    1) Què he après? Principalment google drive i que twitter no m’agrada.
    Els continguts d’aquesta unitat no són desconeguts, per tant ha servit per a repassar. Fonètica… la meva enemiga oblidada.

    2) Quins recursos he fet servir? Les eines de google (+, drive, xat, correu), apunts de batxillerat, llibre de Castellnou, companyes, profe.

    3) Quines dificultats trobo? Entendre com s’han de fer les coses. He passat molt més temps preocupada pel com s’ha de fer que no pas pel català.
    A la resta de companys no sé, però almenys en els dos grups en el que he format part no hi ha hagut problemes referent al català, sinó que els problemes estaven en com fer les coses: com fer l’informe, com, què i amb qui compartir, què s’ha de fer en grups i què individual… Hi havia tantes cuques a l’alfals i tants pops al garatge que no s’hi cabia.

    4) Qui em pot ajudar? Algú amb paciència i que ho entengui tot?

    5) Com em poden ajudar? Copio el comentari de la Raquel perquè no ho podria haver dit millor: “el que he trobat i trobo a faltar és el recolzament i la tranquil•litat que dóna saber que reps les explicacions adients d’un expert en la matèria.”

  12. Marc Sau

    29 Nov 12
    15:31 #

    Em sap greu però, sense voler qüestionar al professor i la seva tasca, he de ser força crític:
    En aquesta tasca he après força de tecnologies i comunicació, i no tant de la tasca en qüestió (com podia ser la fonètica en el meu cas). Tot i que, he pogut veure la fonètica, i ha hagut molt més temps perdut en altres coses.
    M’ha donat més la sensació que es tractava d’una tasca per fer de xerpa i ajudar als companys, i saber-se comunicar, que no pas una tasca en la que s’aprengués realment CATALÀ.
    D’altra banda, he de dir que si l’objectiu de la tasca era aquest, no tinc cap queixa de l’ajuda rebuda pels companys i la comunicació ha sigut molt correcte en tot moment. Està clar que els companys poden aportar moltes coses que potser jo no sé i al inrevés.
    He fet servir tots els recursos que he pogut trobar en el bloc i els que m’ha facilitat el professor, que en això, no tinc cap queixa ja que els recursos són bons.
    Les dificultats que trobo són que encara que l’ajuda facilitada per alguns companys ha sigut bona i no hi ha queixa, si ja treballar en equip presencialment és una eina complicada, fer-ho a través d’internet o de xarxes socials encara ho és més, i no es treballa tant el realment important.
    És ben cert que en aquesta tasca he pogut comprovar que els companys poden servir de molta utilitat. Però des de la meva modesta opinió, i sense voler qüestionar el curs ni la bona feina del seu professor, penso que de la manera plantejada no s’aprofita la majoria del temps per aprendre el important, el CATALÀ.
    L’objectiu que he assolit és el de conèixer una mica més la fonètica. El contingut que no s’ha assolit del tot, o bé, que em costa és el dels fenòmens fonètics.

  13. Neus

    30 Nov 12
    11:29 #

    Hola companyes i companys! jo comparteixo la majoria de comentaris que em precedeixen. Ha estat un autèntic suplici entendre’m amb les xarxes socials, sobretot amb el twitter. No he après res de nou de català però he après que si el treball en grup és complicat, fer-ho mitjançant internet encara hi és més. Sobretot per la diferència d’horaris de conexió entre xerpes, crec que als de debò els és més fàcil perquè es comuniquen amb quatre crits primitius.
    A banda d’aixó, no em vull precipitar perquè estic segura de que en Jaume en té alguna de preparada per la Unitat 2, segur que ens farà treballar de valent.
    Salut, ànims i paciència!

  14. Vanessa

    30 Nov 12
    19:38 #

    Comparteixo alguns aspectes que esmenteu, com ara el desconcert a l’hora de saber quina tasca cal fer i la dificultat de fer servir les TIC. Tanmateix, no creieu que aquest mètode d’aprenentatge ens està aportant algunes de les competències que exigeix el nivell D de català? Mireu l’apartat “benvinguda” del bloc: entendre i sintetitzar textos, conèixer el marc sociolingüístic de la llengua, etc.
    A priori tots crèiem que això seria empollar ortografia i gramàtica, però em sembla que essent un curs on-line cal fer ús de la tecnologia que actualment tenim a l’abast.
    Bé, només pretenc fer una mirada més optimista, tot i que entenc que cadascú té la seva situació particular. Ànims!!

  15. Marta Estadella

    01 Dec 12
    15:46 #

    Penso que la unitat 1 ha ant bé. He après bastants continguts del tema 14 (domini i variants lingüístics). Dels 4 temes és el que menys dominava, ja que els altres els tenia més recents. He fet servir recursos del bloc i llibres del nivell D, com “Castellnou”.
    El segon grup m’ha ajudat a resoldre els altres exercicis que no eren del meu tema, però he de dir que els fulls de ruta, estaven molt bé organitzats per poder entendre els continguts.
    La única dificultat que he trobat ha sigut en assabentar-me de les tasques. M’ha costat. Les noves tecnologies i jo no som molt amigues.
    Però espero no haver-me deixat cap tasca per fer, per no haver-me assabentat.
    En general, valoro la unitat 1 com bastant positiva.

  16. Manoli Carmona

    01 Dec 12
    18:11 #

    Abans de respondre les preguntes que plantejava el Jaume per valorar aquesta unitat, comentar que comparteixo també les opinions generals expressades, i que aniré comentant:
    * Principalment, HE APRÈS que per estudiar una matèria, no necessàriament s’ha de fer amb un monòleg del profe cap a l’alumne, que existeixen altres metodologies, però que per desconegudes, ens resulten potser més feixugues.
    * Respecte a LES DIFICULTATS QUE HE TROBAT: Primer (i ho comparteixo amb la majoria de companys), el saber què i com s’havia de fer la tasca, i posar-me al dia amb les noves eines ‘tecnològiques’. Imagino que al llarg del curs, ens anirem familiaritzant amb aquesta metodologia, i l’anirem fent nostra. També he tingut la sensació de perdre bastant més temps en aquests temes, que no en resoldre qüestions pròpies del temari del curs. D’altra banda, trobo bastant complicat fer treballs en grup on-line, perquè la feina d’un depèn de la dels altres, i en moltes ocasions, no es pot seguir el mateix ritme.
    * HE FET SERVIR recursos del blog (Itinerari d’Aprenentatge, SALC), recursos recomanats per altres companys, llibre de Castellnou, i “El llibre de la llengua catalana” (de Badia, Brugarolas, Torné i Fargas).
    * Com em poden ajudar? –> Realment, un dels punts que considero més útils de la unitat són els Fulls de Ruta el.laborats pels equips, perquè faciliten unes eines i fan un resum molt valuós per poder desenvolupar els exercicis.
    * Qui em pot ajudar? Personalment, crec que la primera part de la Unitat sí que hem pogut gaudir d’una interacció entre els membres de l’Equip, però no puc dir el mateix de la segona part de la Unitat, perquè realment no s’ha fet cap guiatge (imagino que perquè amb els fulls de ruta era suficient), però tampoc hi ha hagut cap aportació per part d’algun membre de l’equip.
    Crec que un dels objectius assolits ha estat comprendre bé les categories gramaticals (tema del qual participava a la primera part de la unitat).
    I un contingut que considero no assolit és el de les transcripcions fonètiques, i que m’hagués agradat poder tenir les solucions als exercicis per part de tots els membres de l’equip.

  17. Rebeca

    01 Dec 12
    19:03 #

    Jo ja vaig fer el meu comentari fa uns dies però ara que hem acabat la unitat 1 em ratifico en el que he dit. No he après molta cosa de la unitat, he estat més pendent del que s’havia de fer,que no em deixes ninguna cosa pel camí, estar en contacte amb esl companys,tarea difícil perquè amb tantes xarxes socials no és fàcil.
    M’agradaria més treballar individualment i desde una sola xarxa social ja que em centraria més en el temari i podria estudiar una mica més.

  18. Martha

    01 Dec 12
    21:26 #

    Jaume acabo de llegir la teva resposta a la meva petició. (Havia demanat que es dediquessin uns minuts a parlar de com s’està desenvolupant el curs). Tu mateix m’has dit que estàs llegint les valoracions. Jo la meva la volia fer en persona, però m’has donat a entendre que no serà possible. Expressaré per aquí doncs, amb tota la meva disconformitat, el punt clau. Dic amb tota la meva disconformitat perquè vull recordar que en la comunicació escrita tan sols es transmet un 20% del missatge real, es a dir, l’altra 80% es perd, i es quan venen el malentesos.
    La meva intenció era convidar-te a reflexionar sobre si cal seguir estrictament aquesta metodologia d’aprenentatge. Al principi pensava que era jo sola, però veig que no. I estem aquí per decisió nostra. I potser cal valorar les nostres veus per arribar a un terme mig on tots estiguem contents.
    Com vaig explicar jo ja he fet un postgrau amb la metodologia “Aprender haciendo” i grups d’aprenentatge. I aquí haig de dir, Jaume que es molt important el teu paper, i que siguis explicit amb l’objectiu. Perquè la teva tasca és reorientar-nos, poques intervencions, però de qualitat. Per això, estic d’acord amb les companyes del meu primer equip Alina i Raquel. Perquè em patit, tot i havent-te preguntat. Afegint a tot això les diverses vies de comunicació. Al haver-hi tantes, el que fan es cansar-nos abans d’arribar a l’objectiu real que és aprendre català nivell D.
    Per a mi això es molt important a nivell personal, laboral i econòmic, i com ja et vaig fer saber, si abans estava preocupada, ara estic molt preocupada.

    contingut assolit: categories gramaticals
    contingut amb dificultat: fonètica

  19. Marcelo

    02 Dec 12
    17:40 #

    Hola a tots!!!, estic totalment d´acord amb els comentaris fets pels diferents companys y companyes. Realment no he pogut centrarme molt pero he après bastant la transcripció fonética degut a el aprendizatje de la xarxa social ” twitter ” i el funcionament del bloc tot aixo sumat amb un virus a l´ordinador.
    Aquest curs es on-line i això comporta una gran varietat de conèixements en l`ambit de las xarxes 2.0. He fet servir recursos del blog i el llibre de castellnou.
    Una salutació a tothom!!!

  20. Pilar

    02 Dec 12
    19:16 #

    A mi m’ha passat el mateix que a tots vosaltres, he après bastant gràcies a les relacions socials, però crec que no he après tant a causa dels problemes amb l’ordinador i no enterar-me molt sobre el que s’havia de fer amb qui, com, quan etc. Crec que hi hagut una mica de desorganització respecte a aquest tema. Le donat la tabarra al Jaume dia si dia no. Pensava que portava millor el tema de la informàtica.
    PEr el que respecte al contingut de la unitat crec que ho he portat bastant bé, la fonètica no hem preocupa, la resta ja hem preocupa més.

  21. Benet

    02 Dec 12
    20:04 #

    1) Què he après?
    Portar a terme en un grup d’aprenentatge allò que explico en les classes de la universitat i fer d’alumne en un grup entre iguals.
    Els continguts que més m’han costat han esta els de fonètica, suposo que encara m’he de barallar una mica més al llarg del curs amb ella.
    2) Quins recursos he fet servir?
    La dona, eines de google ( drive, xat, correu) i el llibre de Castellnou,
    3) Quines dificultats trobo?
    La dificulta de tenir una metodologia nova per part de forces persones del grup de la #unitat13.
    Falta de comunicació en la segona de la feina, per tenir molta dedicació a la feina personal, crec que he defraudat els companys i no he tingut amb ells un veritable intercanvi de idees. Hem fet el treball i l’hem intercanviar i prou.
    4) Qui em pot ajudar?
    La resta de companyes i companys del grup. Cosa que han fet quan feia falta.
    5) Com em poden ajudar?
    Esforçant-se en la seva part, preparant-la com si els ho haguéssim d’explicar a altres persones i donant suport sempre que fos necessari.

  22. Núria Teixidó

    02 Dec 12
    22:37 #

    Com m’ha anat la unitat 1:

    Què he après?
    El perquè es diu que valencià i català són la mateixa llengua.
    Quins territoris s’inclouen en els Països Catalans i les raons per les quals es defensa el seu reconeixement.
    A començar a fer anar l’Alfabet Fonètic Internacional.
    Com canviar gènere i nombre d’alguns noms i adjectius amb els quals tenia dubtes. També he aprés quins tipus de determinants i pronoms hi ha (no ho recordava).
    A escriure a l’ordinador mentre el meu fill està mamant.

    Quins recursos he fet servir?
    Els fulls de ruta i tots els seus links, diversos llibres d’EdicionsCastellnou, els recursos del blog i la inestimable ajuda dels companys d’ambdós grups, d’una amiga professora de llengues i d’un amic informàtic que sempre m’ajuda amb els dubtes del Twitter.

    Quines dificultats trobo?
    Les dificultats que he trobat són: La caòtica bústia de missatges rebuts del gmail, la confusió general per part dels companys i de mi mateixa de no saber per on tirar, és a dir, quines tasques s’havien de fer i com. Les diferents disponibilitats dels companys. Alguns dubtes de fonètica que no he pogut resoldre ni amb llibre ni amb ajudes alienes.

    Qui em pot ajudar?
    El professor i altres que ja m’han ajudat, els companys i amics.

    He de dir, que un cop finalitzada la unitat 1, la meva visió és una mica més optimista que en acabar la primera fase. Durant aquella vaig tenir la mateixa sensació que molts companys, la d’estar invertint molt temps en esbrinar què i com haviem de funcionar i poc temps dedicat a treballar realment la temàtica de la unitat.
    Trobo que la segona fase ha estat més fluida i això ens ha permés concentrar-nos més en les tasques.
    De tota manera, la meva sensació general és que hem dedicat molt temps a un tema, i molt poc a treballar els altres tres. En el meu cas hagués preferit tenir més temps per dedicar a fonètica o a història de la llengua que són dos temes que porto més fluixos que el que em va tocar treballar amb el meu primer grup. Per tant crec que cal tenir-ho en compte per properes unitats.

  23. laia

    02 Dec 12
    23:53 #

    Bona nit!

    Com a molts d’altres el que ha sigut més difícil per a mi és la part de fonètica, per això, en part, vaig voler formar part d’aquest primer grup.
    Més que aprendre he recordat continguts que ja coneixia, però que tenia una mica oblidats; potser a la part de fonètica és on més coneixements he après perquè és també a la què he dedicat més temps. Per respondre a les preguntes he utilitzat sobretot els fulls de ruta que havien preparat els companys, m’ha semblat que no necessitava gaire més per a poder respondre. He fullejat un dels recursos que ha donat el grup 4, però no he pogut realment treballar-ho i llegir-ne més.
    També tinc la sensació de perdre molt el temps en entendre on s’han de comentar les coses, què és exactament el que se’ns demana, amb qui he de treballar…i tenir poc temps per dedicar als continguts. Suposo que amb el pas de les unitats també ho aniré entenent millor, però les dificultats són més a nivell de forma que de continguts.

  24. Núria

    03 Dec 12
    0:05 #

    Bona nit a tots!!
    En certa manera vec que la valoració de “desorientació” i preocupació la tenim tots. Jo, personalment, trobo a faltar una metodologia més senzilla pel que fa a poder estudiar pel nostre compte algun tema i després fer exercicis individuals i rebre la solució. He estat molt pendent de com comunicar-me amb els companys de grup, amb el segon grup m’ha estat molt difícil ja que encara, no hem pogut fer el comentari final entre tots. Penso que treballar en equip està bé, però si la metodologia de tot el curs serà amb la intensitat d’aquesta primera unitat no sé si podré seguir el ritme. Perdo molt de temps en com he der les diferents tasques, i pel que fa al català que és el que pràcticament m’importa tinc la sensació de no haver-me posat encara.
    En conclusió, està bé aquesta manera de fer però intercalant-la amb dinàmiques més senzilles (exemple: llegir X pàgines i feu els següents exercicis relacionats amb el tema, després enviar-los al professor i rebre la corresponent correcció amb aclaracions).
    Espero que com diu el Jaume només estiguem en un període d’adaptació perquè ara mateix estic molt desanimada.

  25. Toni

    03 Dec 12
    0:14 #

    Valoració de la unitat 1:

    · Què he aprés?

    En aquesta primera unitat he aprés a utilitzar i conéixer una nova metodologia en l’àmbit de la formació. Fins ara sempre havia estudiat mitjançant metodologies tradicionals o bé a distància –amb noves tecnologies- però darrera d’aquesta façana tecnològica es mantenien els procediments d’ensenyament habituals.

    · Quines dificultats he trobat?

    Precisament les dificultats més importants que he tingut han vingut donades per la utilització d’una metodologia nova en el procés d’aprenentatge. Sincerament, he de confessar que al principi em torbava una mica perdut i fins i tot he tingut moments d’estrès, no tant per la matèria, sinó per la metodologia.

    Ara que ha finalitzat la primera unitat crec que el problema consistia en el fet que no sabia o no tenia prou clar quina era la meta, a on ens portaria el camí iniciat. No us ha passat alguna vegada que feu un camí, i pel fet de desconeixe’l, se us ha fet etern el recorregut? Crec sincerament que el problema no ha estat tant el procés en sí, sinó no saber què em trobaria al final.

    Ara ja hem arribat al final de la unitat, ja tinc clara la metodologia i especialment què obtindré al final de cada una. Segur que la unitat 2 i següents ja serà molt diferent.

    · Quins recursos he fet servir?

    He utilitzat internet, el correu electrònic, twitter, diversa bibliografia i l’assessorament d’alguna persona propera que ja ha passat pel tràngol del nivell D. També destacaria que he aprés a utilitzar el google.docs un aplicatiu que desconeixia i que gràcies a aquesta experiència de ben segur l’usaré molt sovint; fins i tot penso introduir-lo a la feina. Té moltes potencialitats.

    · Qui em pot ajudar?

    Si hem apostat per un aprenentatge compartit, tots els membres del grup, tant alumnes com professor.

    · Com em poden ajudar?

    Tots els companys ens podem ajudar mútuament, intensificant el nostre esforç en la preparació d’uns fulls de ruta cada vegada millors i incrementant la nostra participació per tal de resoldre els dubtes i facilitar l’acompanyament al llarg del procés.

    Ens veiem a la trobada presencial!

  26. Núria

    03 Dec 12
    0:36 #

    Responent més concretament a les preguntes de com ha anat la unitat 1:
    1. Què he aprés?
    Aspectes de la fonètica, que ha estat la temàtica de la qual m’ha tocat ser xerpa i alhora amb la que més dificultats tinc, encara ara. Em queden moltes hores d’entrenament.
    2. Recursos que he fet servir:
    Recursos del bloc, d’altres recomanats per companys del meu primer grup, llibre de Castellnou.
    3. Dificultats que he trobat:
    Metodologia d’aprenentatge, disponibilitats horàries diferents entre els companys, comunicació lenta entre nosaltres.
    4. Qui em pot ajudar:
    El professor i amigues que han fet aquest curs anys anteriors.

  27. FERRAN

    03 Dec 12
    13:41 #

    Valoració de la unitat 1:

    Què he après?

    En aquesta unitat he aprés d’una banda a utilitzar una gran varietat de mètodes de comunicació i a adquirir nous coneixements amb els diferents exercicis.

    Quines dificultats he trobat?

    La dificultat més gran que he trobat ja que m’agrada tenir-ho tot controlat, ha estat saber que s’ha de fer en cada moment i com resoldre els exercicis.

    Quins recursos he fet servir?

    El recurs més important ha estar la comunicació amb la resta de companys per resoldre dubtes mitjançant correu electrònic, twitter, whatsapp, google+ i els diversos blocs juntament amb el llibre del nivell D de la editorial Castellnou.

    Qui hem pot ajudar?

    Sóc de la manera de pensar que cada persona sempre té coses positives que aportar. N’hi ha que són més hàbils per entendre abans el que s’ha de fer, d’altres que tenen més facilitat per comunicar-se,etc.

    Com em poden ajudar?

    Mantenint una comunicació constant i preguntat qualsevol dels dubtes que vagin sortint.

  28. Victòria

    03 Dec 12
    22:32 #

    Valoració de la unitat 1.

    Jo sóc de la mateixa opinió que molts dels companys i companyes del curs. Tinc la sensació de dedicar més temps a la metodologia que no pas al contingut que s’ha d’estudiar en cada cas. Ho trobo molt desordenat tot… inclós el bloc.

    Treballar en equip sempre és complicat, i més a distància quan tots i totes tenim horaris diferents, és per això que m’agradaria que el treball fos més individual. No em queixo en cap cas del meus companys i companyes de tots dos grups, però crec que seria més eficient fer la feina d’una manera més individualitzada.

    Espero que entre totes i tots això pugui millorar…

    Ens veiem a la trobada!

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Joan: No a mi també em passa
  • Mateu: Hola, estic fent un treball sobre aquest tema i la en el qüestionari demana perquè Ramon Llull es diu que es...
  • Marcelo: En aquesta unitat he fet les tasques i he assolit el temes que tenia pendents d´altres unitats de cara a...
  • Marcelo: # UNITAT 64 Quin és el marc jurídic del català en el seu domini lingüístic? La constitució espanyola...
  • Marcelo: Tracta d´una narració de Jaume March de la situació amb detall de la seva investidura com a cavaller. El rei...

Núvol d'etiquetes

any Espriu article d'opinió avaluació medial categories gramaticals com es descriu una persona com es parla en públic David Álvarez desenvolupar col·lectivament un tema del marc sociolingüístic determinants dietari d'aprenentatge documentar-se sobre un tema escriure un tuit Fernando Trujillo funcions sintàctiques funcions sintàctiques dels pronoms de relatiu genere i nombre del nom i de l'adj. història de la llengua i proposar arguments en contra la varietat estàndard i els usos lingüístics llegir un poema en veu alta marc jurídic del català Marc sociolingüístic morfologia dels pronoms de relatiu morfologia verbal piular un autoretrat presentar un pla de text pronoms de relatiu publicar la versió final d'un text publicar la versió final del text requisits del resum resumir un text signes de puntuació signes de puntuació dobles tasques de la unitat 4 tasques de la unitat 5 unitat 0 unitat 1 unitat 2 unitat 3 unitat 4 unitat 5 unitat 6 valorar el treball en equip valorar la unitat 4 ús del guionet