RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

16 comentaris

  1. Marta Estadella

    10 Feb 13
    16:03 #

    En aquesta unitat he aprés i recordat els signes de puntuació, més concretament el tema de les comes. He de dir, que aquesta unitat per mi ha sigut un desastre en la segona part de la feina. M’he liat moltíssim en el tema del resum, ja no sabia que havia de refer. He refet el meu resum amb les indicacions que em vas fer i l’he compartit en Google Drive. A més, he fet la piulada en el bloc perquè tinc problemes amb Twiter i no puc entrar. Ha sigut unitat liada per mi.

    Respondre

  2. Manoli Carmona

    10 Feb 13
    19:30 #

    En aquesta unitat he après les particularitats de les formes irregulars dels verbs, tot i que no he trobat gaire relació entre el temari treballat i els exercicis proposats. També he recordat les aplicacions del signes de puntuació dobles.

    El que he trobat a faltar és algun exercici per poder portar a la pràctica la teoria de la part de la història de la llengua i m’ha semblat també bastant enrevessada la part de fer la tasca del bloc (el pla de text, aplicar la pauta de revisió…) perquè has d’anar amunt i avall al bloc, recuperant els resums, el teu comentari, les pautes donades a la Unitat 2 per fer el pla de text…, i al final no saps ben bé sobre què has de fer la tasca.

    Els recursos que he fet servir són el llibre del Nivell D de Castellnou, la web d’Itinerari d’Aprenentatge i els fulls de ruta dels companys (tot i que penso que en aquesta unitat els hem rebut bastant tard, i això ha fet que hàgim tingut menys temps per poder repassar tot el temari).

    El fet que a la segona part de la unitat no hàgim compartit els exercicis amb companys de la resta d’apartats, crec que ha fet encara més difícil que es produís un guiatge per part de ningú, i igualment, crec que d’aquesta manera també és més difícil tenir les solucions dels exercicis després de realitzar-los.

    Respondre

  3. Alina

    11 Feb 13
    19:32 #

    En aquesta unitat he recordat les etapes històriques de la llengua, l’ús dels signes de puntuació dobles i les formes irregulars dels verbs. També li començo a perdre la por a la fonètica.
    Els recursos que he fet servir són el llibre del Nivell D de Castellnou, els apunts de batxillerat i els fulls de ruta.
    Per la resta, opino igual que la Manoli. A més, cal dir que és impossible fer guiatge si no hi ha exercicis del tema que he treballat.

    Respondre

  4. laura

    12 Feb 13
    0:00 #

    En aquesta unitat he pogut aprendre alguna cosa més sobre fonètica i també he repasat les etapes històriques de la llengua.

    Respondre

  5. Pilar

    12 Feb 13
    0:49 #

    Aquesta unitat m’ha fet veure que vaig molt perduda en alguns temes, però en canvi he vist la millora d’uns altres, com per exemple el resum.
    Crec que s’acumula la feina, perquè no domino un tema i ja haig d’aprofundir aquest. M’ho prenc amb filosofia, de mica en mica aniré fent.

    Respondre

  6. rebeca

    12 Feb 13
    5:54 #

    -En aquesta unitat he après a aplicar la morfologia verbal del participi, els verbs amb radicals velars, l’ús del gerundi i la concordança en les subordinades condicionals.

    – Els recursos que he utilitzat és el llibre de nivell D de Castellnou i internent

    – Segueixo trobant les mateixes dificultats que en els temes anteriors, trigo més en trobar el que he de fer i on que estudiar el tema.

    – Em poden ajudar els companys però sobretot el professor resolent-me els dubtes que tinc sobre el tema que treballem.

    Respondre

  7. Ferran

    13 Feb 13
    19:12 #

    En aquesta unitat he après les etapes històriques de la llengua, l’ús dels signes de puntuació dobles, les formes irregulars dels verbs i mica en mica la fonètica.
    Com a recursos he fet servir els fulls de ruta, el llibre de Castellnou i d’autodidàctica en Internet.
    En quant al guiatge, en aquesta unitat m’ha anat millor comunicar-me via gmail amb algun company per resoldre dubtes.

    Respondre

  8. Marc Sau

    15 Feb 13
    13:13 #

    En aquesta unitat he après una mica de cada un dels temes que es tocaven, però alhora me’n he adonat que encara he de treballar més en profunditat perquè hi ha coses que se’m escapen.

    Respondre

  9. Raquel Abellón

    15 Feb 13
    13:44 #

    En aquesta unitat he après l’ús dels signes de puntuació dobles i les formes irregulars dels verbs, també les diferents etapes històriques de la llegua catalana, he de reconèixer que la fonètica em porta molts mals de cap i la porta més malament que la resta. L’únic que tinc clar és que haig de dedicar moltes hores…

    Respondre

  10. Núria

    15 Feb 13
    18:40 #

    En aquesta unitat he après a reconèixer diferents fenòmens fonètics. La fonètica continua sent un ós dur en aquest curs. He fet servir com a recurs els fulls de ruta elaborats pels diferents grups i el llibre de Castellnou nivell D.
    Com em poden ajudar? resolent els dubtes que van sorgint en el procés d’aprenentatge.
    Qui em pot ajudar?el professor i els companys.
    Quines dificultats trobo?la quantitat de matèria que hi ha. Encara no domino un tema que comencem amb un altre, però això ja depèn de mi.

    Respondre

  11. Vanessa

    15 Feb 13
    22:51 #

    Com a equip, crec que hem aprofundit en el coneixement de les funcions sintàctiques, el subjecte i els diferents complements (directe i indirecte, atributiu i predicatiu, preposicional i circumstancial).

    Llegint la resta dels comentaris, se m’acut que podríem fer fòrums (temàtics) entre trobada i trobada. Així es podrien resoldre dubtes de forma col·laborativa i potser més immediata. No sé si és viable, però a altres cursos ho he vist fer.

    Respondre

  12. Olga Fornas

    17 Feb 13
    0:48 #

    El nostre grup ha fet el treball dels complements de les oracions. Per mi no ha estat un tema molt complexe i ens hem coordinat bé. Però jo com sempre estic una mica despistada i encara no he aconseguit esbrinar com es penja un arxiu al google drive. Em podeu indicar pas per pas com ho faig.
    En aquest moment trobo el mètode de treball més fàcil que al principi, tot i que sempre tinc la sensació de no completar les activitats que demana el profe.
    Faria un suggeriment, si és possible, que en Jaume fes una correcció dels fulls de ruta, ja que crec que es una eina molt útil per estudiar però no sé si hi han errades.

    Respondre

  13. Benet

    17 Feb 13
    19:04 #

    Aquesta unitat ha anat molt malalment.
    Poser sigui pel meu estat d’ànim però no m’he asabentat de res, mireu la meva falta de consciència que fins en aaeust moment no estic fent el comentari

    Respondre

  14. Benet

    17 Feb 13
    19:05 #

    És cert que com equip hem treballat molt bé. en el comentari anterior en referia al treball individual

    Respondre

  15. Toni

    24 Feb 13
    2:47 #

    En aquesta unitat he treballat fonamentalment els pronoms relatius i he començat a utilitzar els fulls de ruta que ens han facilitat els companys. Pel que fa a la metodologia, el grup ha funcionat francament molt bé. Al principi, sempre costa una mica començar, però quan un company pren la iniciativa, la maquinària es posa en marxa i tot funciona molt bé.

    Respondre

  16. Toni

    24 Feb 13
    2:50 #

    Disculpeu, he confós la unitat 3 per la 4, volia dir que he treballat fonamentalment els verbs amb radicals velars

    Respondre

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Joan: No a mi també em passa
  • Mateu: Hola, estic fent un treball sobre aquest tema i la en el qüestionari demana perquè Ramon Llull es diu que es...
  • Marcelo: En aquesta unitat he fet les tasques i he assolit el temes que tenia pendents d´altres unitats de cara a...
  • Marcelo: # UNITAT 64 Quin és el marc jurídic del català en el seu domini lingüístic? La constitució espanyola...
  • Marcelo: Tracta d´una narració de Jaume March de la situació amb detall de la seva investidura com a cavaller. El rei...

Núvol d'etiquetes

#dgava12 Anna Codina avaluació inicial categories gramaticals classificació d'enllaços com es descriu una persona com es parla en públic comunitat d'aprenentatge David Álvarez desenvolupar col·lectivament un tema del marc sociolingüístic determinants dubtes del curs fer-se de Twitter Fernando Trujillo funcions sintàctiques genere i nombre del nom i de l'adj. marc jurídic del català Marc sociolingüístic morfologia verbal Patty Smith piular un autoretrat presentacions pronoms de relatiu redacció del text inicial redactar un contracte d'aprenentatge reflexionar sobre el curs repte del curs signes de puntuació signes de puntuació dobles tasca 0.1 tasca 0.2 tasca 0.3 tasca 0.4 tasca 0.5 tasca 0.6 tasques unitat 0 unitat 0 unitat 1 unitat 2 unitat 3 unitat 4 unitat 5 unitat 6 valorar el treball en equip visitar el bloc