RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Podem donar per acabada la unitat 4?

    De FutUndBeidl, extreta d’http://www.flickr.com/photos/61423903@N06/7172836245

    Aquesta trobada va servir per resoldre un conflicte. Vam haver d’ajudar l’agencia publicitària que ens va demanar ajut en els eslògans.  En desconeixien el motiu, però alguns eslògans van ser retornats pels clients. Segons ells, alguns incomplien el requisit de la tasca. Així doncs, ens vam haver de convertir en un comitè  de control de qualitat. Aquí en teniu la solució.

    L’activitat ens va servir per resoldre alguns dubtes:

    • que  com a pronom de relatiu i que com a conjunció
    • qui com a promom relatiu però en una oració subordinada substantiva o bé com a pronom interrogatiu
    • quan he d’escriure què i quan he d’escriure que

    Amoïna la fonètica.  Si no tenim oïda, hem de tenir memòria. Vam recomanar quina era la millor manera d’aprendre’n els continguts: relacionar grafies i possibles sons. També hem de saber diferenciar les parelles de sons sords i sonors per poder reconèixer el fenomen de la sonorització i l’ensordiment. Recordeu que afecten a les oclusives, fricatives, africades. Pel que fa a les aproximants,  són les oclusives sonores quan no es troben en cap context d’oclusió (principi absolut, contacte amb nasals, contacte amb una altra oclusiva i l + d).

    Vam mirar de datar uns fets històrics i vam comentar el quadre. Cliqueu aquí. Això ens va servir per practicar el resum dels textos antics.

    Aquests eren els reptes i la corresponent solució d’aquesta unitat.

    correcció

    Recordeu que vam acordar d’aprofitar els diferents fulls de ruta de cada unitat per deixar-hi dubtes. Serà la manera de reciclar el fallit guiatge. També heu de corregir-vos l’article d’opinió. El teniu en la vostra carpeta (compartit amb mi)

Cap comentari

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Joan: No a mi també em passa
  • Mateu: Hola, estic fent un treball sobre aquest tema i la en el qüestionari demana perquè Ramon Llull es diu que es...
  • Marcelo: En aquesta unitat he fet les tasques i he assolit el temes que tenia pendents d´altres unitats de cara a...
  • Marcelo: # UNITAT 64 Quin és el marc jurídic del català en el seu domini lingüístic? La constitució espanyola...
  • Marcelo: Tracta d´una narració de Jaume March de la situació amb detall de la seva investidura com a cavaller. El rei...

Núvol d'etiquetes

#dgava12 Anna Codina avaluació inicial categories gramaticals classificació d'enllaços com es descriu una persona com es parla en públic comunitat d'aprenentatge David Álvarez desenvolupar col·lectivament un tema del marc sociolingüístic determinants dubtes del curs fer-se de Twitter Fernando Trujillo funcions sintàctiques genere i nombre del nom i de l'adj. marc jurídic del català Marc sociolingüístic morfologia verbal Patty Smith piular un autoretrat presentacions pronoms de relatiu redacció del text inicial redactar un contracte d'aprenentatge reflexionar sobre el curs repte del curs signes de puntuació signes de puntuació dobles tasca 0.1 tasca 0.2 tasca 0.3 tasca 0.4 tasca 0.5 tasca 0.6 tasques unitat 0 unitat 0 unitat 1 unitat 2 unitat 3 unitat 4 unitat 5 unitat 6 valorar el treball en equip visitar el bloc