1. Ana I2

    14 Nov 10
    18:45 #

    Bona nit!!
    Haig de comentar el meu text.., però primer que tot , voldria aclarir algunes errades , que van ser qüestionades, vaig posar les dades de la postal sobre del text, cert…, però existeix un motiu:
    – quant vaig penjar el text, portava el format d’un quadre de text al costat dret, però no sé ben bé, perquè, no van sortir els quadres, ni el text del costat dret.
    Llavors vaig tornar a penjar-lo, aquesta vegada a sobre sense quadres, que si va resultar bona, el altre es va esborrar, suposo per què vaig posar el motiu del perquè ho feia, si us fixeu bé, os donareu conta, de que està com si tingués, una ratlla al costat dret, però no es veu.
    El format, d’una postal, només volia aclarir això, per que es veritat, semblava una carta i no una postal, no em justifico, només dono explicacions, igualment haig de dir, que crec ,que la critica de la meva companya, que va ser una mica dura, i em va enfonsar una mica, de fet, o va llegir una companya de treball i va opinar el mateix que jo.
    Per la resta, només dir, que m’ agrada’ t fer la postal, i viatjar amb l’ imaginació, jo tinc molts errors semàntics i ortogràfics, que haig de corregir, jo ho intento, fent dictats en línia de l ‘enllaç, però, sempre tens dubtes quant escrius, en el meu favor, he de dir, que sí, que vaig seguir les pautes establertes;
    -salutació
    – explicació breu , coherent, adequació
    -ordenació del tema, informació rellevant
    – acomiadament i firma
    Bé, amb això, no vull dir que estigui bé, jo no soc una periodista, però, tret les faltes d’ortografia, jo penso, que no era tan dolent.
    El progrés es més ràpid en alguna gent, i més lent en altres.
    Haig de dir, que no vaig poder fer, la valoració de Yvonne, que em pertocava a mi, ja que l’ordinador es va quedar mort , ( coses de l’ informàtica) no ho vaig poder fer dins del termini, llavors, també demano disculpes a la noia. El penjaré fora de termini per que ho vegi ella.
    Ana S I2

  2. Yvonne Curs I2

    15 Nov 10
    18:45 #

    Bona nit!
    Ja que ningú ha valorat el meu text (suposo que no serà perquè és perfecte) ho faig jo mateixa. No vaig posar ni l’adreça ni la data, cosa que en un cas real si que ho hagués fet. Només em vaig concentrar en el text. Potser em vaig enrotllar una mica, però m’agrada aprofitar l’espai. No vaig detectar cap error d’ortografia o gramàtica, ja em vaig fixar en això abans de penjar la postal al bloc.
    Yvonne (I2)

  3. Yvonne Curs I2

    15 Nov 10
    18:45 #

    Hola de nou.
    Després d’haver fet la meva autovaloració, he vist que l´Ana ha fet l’esforç de penjar la seva valoració del meu text (encara que està fora de termini i no rebrà punts).
    Moltes gràcies, Ana!
    Estic molt contenta amb la valoració de l’Ana. Té raó que tot està molt junt, però jo no veig cap problema amb això. És un text informal i com ja he dit abans, m’agrada aprofitar l’espai que tinc per escriure ( a la postal). És cert que se m`ha passat un error i vaig escriure “época” quan ha de ser “època”.
    Amb referència a l’expressió “ningú els pari”, no estic segur si potser valencià i no català, espero que ens ho pot aclarir en Jaume. En tot cas ara sé que havia d’haver escrit “ningú els aturi”.
    Bona nit. Ara si.
    Yvonne (I2)

  4. MONTSE M.O.(I3)

    16 Nov 10
    18:45 #

    Bona dia!
    Primer una salutació per l’ Amparo la carta de la qual vaig comentar en l’anterior exercici.Moltes gràcies per la teva feina,era difícil trobar-hi faltes i he fet el meu comentari amb molt d’afecte.

    Jo,ara mateix, no puc dir si estic d’acord amb la valoració feta pels meus companys perquè no l´he vista.Si després ,encara que sigui fora de termini, surt publicat expressaré la meva opinió al respecte amb més detalls.
    De totes formes m’anticiparé a una possible observació: la brevetat del text.Certament és curt perquè pensava que teniem un espai limitat i no habia trobat referències a un número mínim de paraules.Gràcies a les vostres aportacions al llarg d’aquests exercicis he vist el meu error i ja començo en aques precís moment a solucionar-lo.Continua…

  5. MONTSE M.O.(I3)

    16 Nov 10
    18:45 #

    Per destacar què funciona en el text comentar primer que com a text explicatiu ha de tenir tres parts ben diferenciades i ordenades:
    -INTRODUCCIÓ: conté el tema i els motius perquè el tractem.L’introducció comença “Com estalviar…” fins “…cuidarem el planeta”.
    -DESENVOLUPAMENT: conté exemples comença amb”Aquí tens exemples…” fins”…regar les plantes”.
    -CONCLUSIÓ: valoració de l’informació.En el meu text seria última frase.
    En segon lloc és un text clar,objectiu,és a dir, sense judicis de valor com hauria estat explicar com hem arribat a aquesta situació i qui són els responsables ja que penso que això seria més propi d’un text argumentatiu.
    Tercer, el llenguatge és planer perquè vol ser-hi divulgatiu, per arribar a tota clase de públic.
    I respecte els recursos lingüístic si faig servir els verbs en present i oracions enunciatives.El lèxic és precís, sense tecnicismes, atenent el destinatari.

  6. MONTSE M.O.(I3)

    16 Nov 10
    18:45 #

    Per valorar què cal millorar del text he trobat dos aspectes importants, la finalitat i part del recursos lingüístics.
    La finalitat d’un text explicatiu és transmetre informació i ,a més, demostrar-la.Per això trobo que sobretot en el desenvolupament podria haber emprat dades com el número de litres que fem servir quan buidem el vàter o omplim una banyera i també ajudaria a l’exposició indicar percentatges de l’estalvi d’aigua per fer més esclaridor el contigut.
    També cal millorar els recursos lingüístics perquè no he utilitzat en cap moment els connectors com:
    primerament, en conclusió…pertant, així…és a dir, en d’altres paraules…
    I això és el més destacat que he trobat.
    Gràcies i perdoneu si ara m’he passat de llarg.(je,je)

  7. Lidia Ibor S3

    18 Nov 10
    18:45 #

    M’agradaria començar per dir en què estic d’acord i en desacord sobre la valoració d’en Peter S3.

    Estic d’acord en que el text ha de tenir més arguments, em costa molt expressar-me i penso que per aquesta raó cometo aquestes errades. També estic d’acord en que necessito tenir una mica més de riquesa lèxica i treure una miqueta més de fum pel cap.
    En el que no estic d’acord és en que el text sí es adequat com a text en sí, espero que no et sàpiga greu Peter, només és el que penso.

    Així doncs, penso que he d’enriquir el meu vocabulari i argumentar més els temes dels quals parlo, potser sí dediqués més temps a repassar els temes no em passaria que no m’expresso gaire bé.

    El que crec que sí funciona és l’estructura del text, la separació dels temes i la comprensió alhora de llegir el text.

    Ara si voleu em podeu tornar a corregir tot el que he escrit …

    Lidia Ibor S3

  8. m gemma pinilla colas

    21 Nov 10
    18:45 #

    Bona tarda!

    Com que ningú ha valorat el meu test, em tocarà fer-ho a mi.

    Us parlava dels nens superdotats, vaig fer una introducció, sobre aquest tema el qual penso que es un assumpte molt desconegut per moltes persones. El tema es molt ampli i plasmar tota la informació es molt difícil sobre tot intentat utilitzar les paraules i expressions correctes per a que siguin comprensibles per a tothom.

    El text es molt reivindicatiu, molt directe i amb molta informació, caldria que la propera vegada tingui en compte a qui va dirigit, pensant en les persones que no coneixen el tema amb profunditat.

    M’agradaria pensar que cada vegada que faci més escrits em sortiren mes fluides les idees, i amb menys errades sobre tot interferències amb el castellà que es el meu punt dèbil a l’hora de escriure.

    Gemma S3

  9. Francesca I2

    21 Nov 10
    18:45 #

    Valoració del petit anunci:

    – Falta el nom del dibuixant.
    – Termini en compte de plaç, ( tot i que a la campanya “el català correcte passa¨’l”, a sortit
    com a mil vegades)
    – Blanc i negre es el terme utilitzat entre els dibuixants.
    – La resta dels raonaments, grau de formalitat, oferta del treball etc., poden ser més o
    menys subjectius.

    Gràcies a la companya per treure punta al llàpis , una salutació.

  10. Paqui S3

    21 Nov 10
    18:45 #

    A la valoració del meu text, la Pilar Benito m´indicava que el text era mitjanament coherent, amb una estructura no gaire lògica ni ordenada. Afegia que estava organitzat en idees secundàries i no distribuit en paràgrafs clars i arguments ordenats.

    Bé, en relació a aquests punts, crec que com és tractava d´un article d´opinió, el tema que vaig escollir em donava marge per expressar lliurament al respecte. Ho vaig dividir en paràgrafs i entenia que havia fet correctament l´estructura però ara em queda el dubte si vaig transmetre o no l´idea clarament. Potser em vaig precipitar a l´hora d´expressar-me o jo entenia que estava correctament ordenat.

    Almenys en quan al llenguatge sí que va semblar clar i precís, així com l´informació que intentava transmetre.
    En quan a la puntuació i l´ús dels connectors es va valorar que no fa ser correcte, potser no vaig ser conscient d´utilitzar els més adequats, però desconeixo on he fallat perque no he pogut tornar a llegir el meu text al blog!!!.

    Paqui S3

  11. albert

    22 Nov 10
    18:45 #

    Hola a tots.
    Tinc que valorar el meu text i com no tinc cap aportació, ja que vaig realitzar el meu text fora de temps, intentare fer autocrítica.

    Tot es millorable en aquesta vida, i com no, el meu text tambè ho és.
    Potser hauria d’haver desenvolupat millor la idea que tenía al meu cap, però de vegades expresar allò que tens pensat es difícil de plasmar en un paper o com en aquest cas vía internet.
    Potser en properas ocasions aquesta pluja de ideas que tenía en ment les puc ordenar millor i apropar a tot.hom el meu neguit.

    Albert S-3

  12. Miquel Angel

    23 Nov 10
    18:45 #

    Hola, en primer lloc encara que estic fora de plac , penjo el comentari a pesar de que no sigui valorat, però em val per pogué practicar l’ortografia . Be, no acabo de entendre el comentari de la Gemma, respecta a que vol dir de que el text li falta presentació , a part de això trobo que el text expressa clar lo que es vol dir.
    Miguel Angel I1.


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes