• Entrem a la unitat 3

    Emprenem una nova unitat, i tasques, amb una mica de fatiga. És normal. Ens situarem al bell mig del curs.

    Us vam demanar que expliquéssiu com vau planificar el text. Aquesta tasca ens ha servit per familiaritzar-nos en les fases del procés de l’escriptura. Us animaria que feu el qüestionari que valora la vostra expertesa com a persones escriptores. Cal que us acostameu a planificar bé el text. Depèn de la complexitat en tindreu prou amb anàlisi breu de la situació comunicativa o bé haureu de seguir els passos que recomana el Centre de Redacció, sobretot a l’hora de redactar un article d’opinió.

    Com que estem en la tercera unitat, us plantegem aquestes tasques:

    • Hem d’aprofundir en els dubtes que no heu resolt. Obtindreu 1 punt. Llegiu atentament les instruccions.
    • Hareu de valorar el text d’un company des del punt de vista del lector. El comentari que escriuré valdrà 1 punt.
    • Finalment, haureu d’elaborar una idea per poder confeccionar el manual. Atenció: 1 idea, 1 punt.

    El termini d’aquestes tasques és el 25 d’abril.

  1. Amparo Atencia S1

    20 Abr 11
    18:45 #

    Hola,

    He fet el qüestionari que ens han proposat per poder-nos valorar com a persones escriptores. Jo ho he fet i la meva puntuació ha estat de 42 punts. Crec que no està malament. Animo a tothom a fer-ho.

    1.- Buscar models:

    a.- Abans de començar a redactar, sempre busco i llegeixo textos semblants als que hauré d’escriure.

    2.-Pensar en els meus lectors:

    c.- Penso més en les idees que vull comunicar que en els meus lectors.

    3.- Buscar idees al principi:

    c.- Apunto les idees directament amb paraules i expressions que poden entendre els lectors.

    4.- Fer esborranys:

    b.- Faig un sol esborrany del text, que corregeixo abans de passar-lo en net.

    5.- Fer plans i esquemes i modificar-los:

    b.- Escric un esquema inicial que algunes vegades canvio quan redacto.

    6.- Llegir mentre s’ escriu:

    b.- Faig algunes pauses per llegir alguns fragments una o dues vegades.

    7.- Revisar la forma i el contingut:

    c.- Reviso tant la forma com el contingut.

    8.- Escriure una idea:

    b.- Algunes vegades reescric una oració, quan no m’agrada la primera versió.

    9.- Escriure en circumstàncies diferents:

    c.- Adapto la meva manera de redactar a les circumstàncies de cada moment

    10.- Consultar manuals:

    b.- Consulto diverses vegades aquests manuals i sempre verifico la correcció amb verificadors ortogràfics d’ordinador.


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes