• Em podeu donar un cop de mà?

    Tinc un problema; a veure si em podeu ajudar. Tinc un amic, Joan Poch Ampenta, professor de batxillerat. Aviat farà quaranta anys. Pero em va trucar la seva parella per explicar-me, amoïnada,  que ha hagut de demanar la baixa mèdica. Vaig quedar amb ell per fer un cafè. Vaig sortir de casa seva bastant desanimat. Mentre conduïa em venia al cap la conversa. Em va confessar que no es veia amb cor de fer classes. Les feia sense esma. Se sent incapaç de motivar el seu alumnat, de provar alguna innovació. Té la sensació que cada any repeteix el mateix. Això l’ha cansat. Em va desafiar argumentant que ja el podia animar si tenia alumnat adult i a més no feia ni una classe presencial. Quan aparcava el cotxe davant de casa, vaig recordar un article sobre educació força interessant. Li hauria enviat l’enllaç, però no pot llegir res que li exigeixi gaire concentració. Ara és quan necessito del vostre ajut. I si elaborem un esquema? Com el fem?

    • Llegiu tot el text complet: Què li explico al Joan
    • El teniu el text marcat en colors. Cada grup s’encarrega d’un part:
    1. color groc I1/I2
    2. color verd I3
    3. color blau S1
    4. color rosa S2
    5. color gris S3
    • Cadascú ha de deixar un comentari amb una idea del text, formulada amb una pregunta (p.e. quines són les tasques d’un tutor?) o una paraula clau (p.e.  tasques del tutor). Recordeu que les idees s’exposen en un paràgraf. Per tant, cadascú ha de resumir tot el que hi ha en un punt i a part. Els vostres comentaris han de servir perquè en la propera unitat puguem presentar un esquema del text.
    • Obtindreu 0, 5 punts pel comentari si: indiqueu nom i curs, apunteu 1 idea de la vostra part i si compliu el termini (fins al 16 d’octubre)
    • No podeu repetir idees perquè si no no sabrem què puc explicar al pobre Joan.

     

  1. Milena Novas

    02 oct. 11
    18:45 #

    Milena Novas – I2
    La meva paraula clau es: Diferenciar o morir

  2. Jose Luis Gonzalez Torras

    03 oct. 11
    18:45 #

    Jose Luis González Torras – Suficiència 1
    Pregunta: Hem de camviar de rol o lluitar contra la tradició a l’aprenentatge?

  3. Mª Jose

    03 oct. 11
    18:45 #

    Mª Jose De Miguel – I-I

    – Pregunta: Necessitat de canvi en el format de l’Educació i la Formació?

  4. Ana S1

    03 oct. 11
    18:45 #

    Altre vegada:
    Ana S1.

    A de ser el tutor un comunicador passiu? o al contrari, un constructor d’objectius i coneixements actius?

  5. María del Carmen

    03 oct. 11
    18:45 #

    María del Carmen I -3

    Pregunta: Un aprenentatge força actiu, per créixer?

  6. ROSA S1

    04 oct. 11
    18:45 #

    Rosa M S1
    Molt important: oferir retroacció (feedback), manejar i reforçar les relacions entre persones?
    Dinamisme?

  7. Meritxell Ballús S1

    05 oct. 11
    18:45 #

    Meritxell S2

    Trasversalitat e interdisciplinarietat per la millora educativa.

  8. Lidia Claverí

    05 oct. 11
    18:45 #

    La imaginació és una poderosa eina per aprendre? un sistema educatiu, premia la memorització?

  9. Tomas Santos

    05 oct. 11
    18:45 #

    Tomas Santos intermedi 2
    Ha de perdre la por i reciclar-se

  10. Silvia (S2)

    06 oct. 11
    18:45 #

    Deixar l’autoritat als professors, o simplement, deixar l’aprenentatge en mans dels alumnes?

  11. Montse M.O.(S2)

    06 oct. 11
    18:45 #

    Bona nit companys!
    Una pregunta sobre la part rosa del text:
    – els alumnes simples assistens?

  12. M.Carmen S3

    08 oct. 11
    18:45 #

    – La utilització de l’ordinador personal a l’aula, una bona eina de treball?

    M.Carmen S3

  13. Mayte Fusté

    09 oct. 11
    18:45 #

    Bon dia

    -ha de canviar l´ensenyament per conseguir que els alumnes estiguin més motivats a l´hora d´apendre?

    Mayte Fusté S2

  14. Dolores Ferres Morales

    09 oct. 11
    18:45 #

    El contacte amb la seva futura feina, no serviria per a motivar i potenciar l’ interès de l’alumne? Lola Ferres S-2

  15. Esther (S3)

    09 oct. 11
    18:45 #

    – Quin paper juguen els videojocs en l’aprenentatge dels infants?

    Esther S3

  16. Josep A. Aliaga

    09 oct. 11
    18:45 #

    Josep Aliaga S1

    Per què les persones preferim que ens ensenyin abans de investigar pel nostre compte ?
    No podem aprendre per nosaltres mateixos ?

  17. Amparo Atencia S2

    10 oct. 11
    18:45 #

    L’aprenentatge ha de despertar la curiositat dels alumnes.

    Amparo S2

  18. SANDRA LÓPEZ

    11 oct. 11
    18:45 #

    Canviar el rol i adaptarse a les noves tecnologies i noves formes d’ensenyar.

    Sandra López I-2

  19. Yvonne

    11 oct. 11
    18:45 #

    L’aprenentatge està íntimament lligat al fet de fer.

    Yvonne S1

  20. Montse Arroyes S3

    12 oct. 11
    18:45 #

    Bon dia,

    Juguem a aprendre o aprenem jugant?

    Montse Arroyes S3

  21. M. ANGELES SANZ S1

    12 oct. 11
    18:45 #

    M. Ángeles Sanz S1

    És possible motivar als aprenents a que es facin preguntes per a descobrir, per si mateixos o en grup, els coneixements?

  22. Verónica

    12 oct. 11
    18:45 #

    Verónica, S2

    L’aprenentatge al servei de l’alumnat.

  23. Mercè Martorell I3

    13 oct. 11
    18:45 #

    Hola, bon dia !

    Fer la pregunta correcta, buscar-la, amb les eines que tenim, es la millor manera d’aprendre ?

    Mercè Martorell I3

  24. Lupe

    14 oct. 11
    18:45 #

    Bona tarde!

    Hauríem de deixar que l’alumne trobi el seu camí per aprendre?

    Lupe I1

  25. Beatriz Garcia

    14 oct. 11
    18:45 #

    Hola, Beatriz GArcia I3.
    . Aprenentatge sense dsitancia és la base del segle XXI

  26. LOURDES I2

    15 oct. 11
    18:45 #

    Bon dia,

    L’ ensenyança virtual,respon veritablement els principis bàsics de l’educació tradicional o es una adaptació a les necesitats d’una societat?

    Lourdes I2

  27. Matilde Ojer Cardiel

    15 oct. 11
    18:45 #

    Matilde Ojer I3

    Informació i extracció del coneixement per desenvolupar un altre de nou per poder aplicar a tasques cambiants en el temps.

  28. Pepa Fernández I2

    15 oct. 11
    18:45 #

    Paraula Clau – El resultat de l’aprenentatge

    Pepa I3

  29. Miriam Ruiz

    16 oct. 11
    18:45 #

    Què significa aprendre? Una emoció privada e intransferible.

    Miriam I3

  30. Mónica Fidalgo de Dios

    16 oct. 11
    18:45 #

    Tots els alumnes estan capacitats per a adquirir el rol de creadors actius del seu aprenentatge?

    Mónica I2

  31. Antònia Gomez (S2)

    16 oct. 11
    18:45 #

    Estudiar a través de l’ordinador és més ràpid i senzill?
    Seria positiu per als nostres fills estudiar sense llibres i solament utilitzar l’ordinador en classe i a casa com a mitjà d’estudis?
    Antònia S3

  32. Margarita Martín - S3

    16 oct. 11
    18:45 #

    Margarita Martín – S3

    Tasca principal d’un professor o tutor: motivar a l’alumne per a l’aprenentatge.

  33. Natalia I2

    16 oct. 11
    18:45 #

    El professor com a enllaç adaptat a l’aprenentatge

    Natalia
    I2

  34. Cristina Elena Traistaru

    19 oct. 11
    18:45 #

    Cristina Traistaru I1

    Es molt important al FEEDBACK d’un professor o tutor .


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes