• Com entenem aquesta modalitat?

     

    Per fi, aquest és l’article final que hem elaborat entre tots al llarg d’aquest primer trimestre. A veure què us sembla? Què us agrada i què s’ha de millor? Encara som a temps de canviar. Aquest text serà una pàgina del bloc i servirà com a tasca inicials per als companys que s’apunten per primera vegada. Espero llegir els vostres comentaris.

    Bona feina!

    La modalitat a distància satisfà a totes aquelles persones que tenim  interès per aprendre, però  que ens falta temps per anar a classe de forma continuada.  Considerem que el principal benefici d’aquest mètode és que nosaltres, els alumnes,  som  qui decidim el nostre propi ritme de treball i el professor – en aquest cas, tutor—  es converteix més en un guia. Ara bé, aquesta metodologia exigeix un període d’adaptació, sobretot en l’ús  de les noves tecnologies.

    Com ja hem apuntat, ens permet rendibilitzar  l’aprenentatge per diferents  motius.  D’entrada, podem gestionar-nos l’horari i el ritme de dedicació de les diferents unitats. Es difícil calcular la quantitat de hores que necessitem, ja que això dependrà de com aprofitem el nostre esforç. De totes maneres, sempre aconseguirem estalviar temps. En segon lloc, aconseguim assolir els diferents objectius gràcies a l’esforç i la confiança en nosaltres  mateixos, cosa que  ens proporciona força satisfacció. A més, com que som nosaltres qui gestionem la nostra formació sempre podem ampliar i plantejar-nos activitats complementàries.  Per exemple, podem fer dictats en línia per millorar l’ortografia, consultar els diferents diccionaris disponibles al bloc per resoldre dubtes lingüístics, llegir en veu alta per escoltar-nos i corregir les errades de fonètica i tractar de practicar el català en les nostres activitats quotidianes, com establir converses quan fem les compres. D’altra banda, comptem amb un tutor. S’encarrega de guiar-nos en l’aprenentatge que es basa que l’alumne investigui, explori, pensi, decideixi i investigui els seus errors. Tot i que ens pot donar suport en un moment determinat, també ens motiva constantment. Així doncs, pensem que l’alumne a distància s’ha de definir com una persona  que es responsabilitzar de participar en les activitats.  Es compromet en les obligacions que comporten aquesta modalitat d’estudi. Cal que sigui perseverant en el seu aprenentatge per aconseguir els seus objectius. Considerem que ha de reunir els valors següents: constància, disciplina, voluntat i ment oberta.

    Tanmateix, aquests avantatges poden convertir-se en adversos. El fet d’aprendre sols molts cops ens  desmotiva o ens fa creure que no podrem aconseguir la nostra fita.  A més, no haver d’assistir a cap centre ni tenir un horari pot ser una dificultat per a aquelles persones que no tenen prou capacitat per organitzar-se i seguir un horari de formació. Us recomanem unes pautes per superar aquests inconvenients. Primer de tot, com a alumnes, hem de tenir ganes de superar-nos i l’objectiu de treure’ns el curs. Cal tenir disciplina, és a dir, mirar el correu electrònic, el bloc de manera constant i fer les tasques per al dia indicat. No hem de llençar la gorra al foc ja que potser el primer cop no ens surt, ni el segon tampoc però a base d’anar practicant a poc a poc anem aprenent, hem de saber que no som màquines i molts cops per aprendre alguna cosa ens cal esforçar-nos-hi. És important el fet d’ampliar els coneixements que ens ensenya el tutor tant amb un llibre de text com amb altres opcions (via Internet, altres persones…). Per exemple, podem aprofitar l’estona que fan els deures els nostres fills per dedicar-nos al curs a distància. Un altre desavantatge pot ser el desconeixement de les tecnologies. Ens pot semblar que perdem molt temps esperant que les tecnologies funcionin correctament en el seu moment. Ara bé,  si aconseguim superar la primera fase, alliberar-nos de la por a l’aprenentatge a distància, descobrirem que en realitat tot són avantatges, ja que podem adaptar el curs a la realitat individual de cadascú.
    Com a conclusió, podem dir que l’aprenentatge a distància va més enllà d’una transmissió de coneixements virtuals, sinó que és un nou model pedagògic. Perquè a més de  l’assoliment dels continguts, transmet una manera d’enfrontar-se a l’experiència de cadascun en l’àmbit laboral o social de la persona. D’altra banda, la innovació del mètode és que el punt de partida es troba en l’alumne, en el seu material propi i en la recerca activa i personal en el procés de l’aprenentatge. Hem d’afirmar que la modalitat a distància és un nou repte. Implica un nou paper per a l’alumne que ha d’adaptar-se a les noves tecnologies i li requereix més constància i disciplina. També suposa un nou paper per al tutor perquè ha d’engrescar contínuament l’alumne per mantenir-lo motivat. Amb el seus avantatges i inconvenients, s’ha de tenir en compte com una opció de futur que cada vegada s’implementarà més. Per tant, creiem que aquest model a distància és un excel·lent mètode d’aprenentatge per aquests motius. Primer, facilita la conciliació de la vida laboral i familiar amb els estudis. Segon, permet una àmplia flexibilitat d’horaris. Tercer, ens posa a l’abast l’ús de les noves tecnologies de la informació.
    I, per últim,  ens motiva a realitzar una recerca activa dels continguts, i per tant, una implicació quasi al cent per cent. Per tots aquests motius, i a més, per la nostra experiència personal, us recomanem aquest nou i enriquidor camí.

    Que tingueu una bona travessa !!!

    Text elaborat per M. del Carmen, Amparo, Beatriz, Mayte, Montse M., Lidia, M. José, Mertixell, Montse A., M. Ángeles, Mercè, Cristina, Lola, Míriam, M. Carmen, Milena, Lupe, Rosa M., Pepa, Lourdes, Ana, Esther, Mónica, Josep A., Silvia, Verónica, Matilde, Natalia, Yvonne, Sandra, Tomas, Mariela, José Luis, Marga, Antònia

     

  1. ROSA S1

    19 Des 11
    18:45 #

    M`agradat molt l`article. Defineix molt bé, la modalitat a distància.. BONES FESTES A TOTS.

  2. Amparo Atencia S2

    20 Des 11
    18:45 #

    Hola Jaume,
    Estic convençuda que has definit molt bé la modalitat a distància de qualsevol aprenentatge. Nosaltres em donat idees de com ho veiem i tu has plasmat totes aquestes en un article, on es diferencia els avantatges i inconvenients que trobem en el moment de voler conciliar la vida laboral i familiar amb els estudis.
    Has remarcat amb negreta les paraules claus per poder fer un bon debat: modalitat a distància, horari, ritme, assolir els objectius,…..

    Feliç Any 2012 per tothom!!

  3. Lidia Claverí

    20 Des 11
    18:45 #

    Lidia Claveri S1.

    L’article acull totes les idees que em plasmat al llarg del trimestre. Si és veritat que nosaltres els alumnes em distribuït el temps per aprendre els continguts de cada tema. També em après a desenvolupar les noves tecnologies i sobretot fer servir el català com us diari tan per l’escriptura com la part oral cosa que abans no el feia servir tant. L’article es ben sabut que com tu, el tutor, amb l’ experiència que hi tens amb aquest mon, nosaltres mai haguéssim pogut arribar a fer un article com el teu. Ho haguéssim fet d’una manera molt més senzilla.
    Bon Nadal i feliç any nou a tots.

  4. Mayte Fusté S2

    20 Des 11
    18:45 #

    Mayte Fusté S2

    Hola

    M´agradat molt l´article, estic segura que els nous companys els servirà per poder començar a entendre aquest mètode i segur que ells al final també podran elaborar un article com aquest, on tots participin i puguin aportar les seves idees i opinions com nosaltres.

    Bon Nadal a tothom!!

  5. Montse M.O.(S2)

    21 Des 11
    18:45 #

    Bon dia companys!
    Estic molt contenta pel resutat obtingut.Segur que per tu, Jaume, ha estat una tasca molt dura i a la vegada satisfactòria fer aquest puzzle.Penso que recull molt bé les opinions de tots els participants i té un caire positiu, engrescador que animará a altres persones a iniciar-se en la modalitat a distància.

    Us desitjo a tots i totes bones vacances
    BON NADAL,BONES FESTES I FELIÇ ANY 2012!!!!!!!!

  6. María del Carmen

    22 Des 11
    18:45 #

    María del Carmen Rodriguez Do Pico, I 3

    Jaume,

    Has fet una tasca faraònica. Has eleaborat com a fil conductor un text on s’expressen
    les nostres inquietuds i experiències respecte a l’ús de les noves tecnologies per l’aprenentatge a distància. Com tutor fidel i acurat dels nostres comentaris, segurament motivaràs a altres persones a iniciar-se en aquesta modalitat i perdre la por, ja que
    junts aprenem uns dels altres i que superarem la meta enriquits.

    El que sens dubte crec, és que cap ho hauria fet millor.

    MOLT BONES FESTES

  7. Mercè Martorell I3

    23 Des 11
    18:45 #

    Bon dia,

    M’agradat molt l’article i serà una bona ajuda per entendre com és aquest tipus d’ensenyament, i com diuen els companys i companyes, animarà als nous per fer-ho.
    Jaume, et felicito, crec que has fet una bona tasca.

    Us desitjo a tots unes Bones Festes i millor Any.

    Mercè Martorell I3

  8. José Luis González Torras. S1

    Bon dia Jaume,

    L’article esta força bé, es introductiu, explicatiu, esta molt ben estructurat es molt clar i sobretot, resol qualsevol tipus de dubte o de por que pogués tenir el nou alumne.
    M’agrada molt el detall de les paraules entenedores en negreta i el treball de sintexi per recollir totes les idees. Et felicito Jaume, no era gens fàcil.

    BON NADAL I MILLOR ANY NOU.
    Un petit desig pel nou any: Treball per tothom.

    Si us agraden els cavalls, us convido aquestes festes a visitar la web de la que soc el “webmaster” i a visitar l’ hípica.
    http://www.janlandia.com

  9. Josep A. Aliaga

    24 Des 11
    18:45 #

    Josep A. S1

    Hola Jaume,

    Crec que l’article està molt bé i que reflecteix el que és i el que suposa estudiar a distància, es a dir, les seves avantatges i també els seus inconvenients.
    El que has fet tot molt mèrit perquè resumir les opinions de tots i fer d’això un article, no deu ser gens fàcil.
    M’afegeixo als altres companys que han comentat que l’ús de negreta és clarificador i ajuda a veure les paraules clau que defineixen el que és aquesta modalitat d’estudiar a distància.

    BONES FESTES !!! i com diu el José Luis, TREBALL PER TOTHOM !!!

  10. M.Carmen S3

    01 Gen 12
    18:45 #

    Jaume,

    he llegit l’article final i m’ha agradat molt! Penso que has integrat molt bé els nostres comentaris dins del text. Així doncs, defineix d’una forma clara en què consisteix la modalitat a distància com a mètode d’aprenentatge.
    Que vagi molt bé el proper curs!

    Bones festes i bon any 2012!!!

    M.Carmen S3


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes