• Llibres de text: sí o no?

    Necessito de la vostra ajuda. Mentre preparàvem el curs amb les meves companyes del Servei, se’ns va plantejar un dubte.  Hem de treballar amb un llibre de text o no? Vaig pensar que ens anava com anell al dit per tirar endavant el projecte d’aquest trimestre. Penso que ens heu d’ ajudar a resoldre aquest dilema.

    http://www.flickr.com/photos/65768710@N00/2200198472

    Com el curs passat, haureu de dur a terme dos projectes: un de col·laboratiu, amb altres companys, i un d’individual. De moment, per començar a endinsar-vos en el tema, llegiu l’entrada següent. Quin és el comentari que hi deixaríeu? Escriviu-lo aquí. Obtindreu 1 punt si el comentari no sobrepassa les 5 línies i raoneu la vostra respota. Recordeu que  a més del nom indiqueu el curs que feu. Teniu fins al 28 d’octubre.

  1. MªJosé Rodríguez S1 Unitat 1

    16 Oct 12
    18:45 #

    En la meva opinió, penso que davant la situació econòmica en la que estem, en la qual els llibres són més cars i disposem de menys ajuts, assumir una despesa com és el pagament dels llibres de text és inacceptable. Crec que si no fós pels interessos de les editorials, estarien molt més estesos els mètodes de reaprofitament de llibres, cosa que trobo adient i que caldria fomentar més per part dels alumnes, de l’escola i dels pares.

  2. maria fernanda martinez S2

    16 Oct 12
    18:45 #

    Aquesta classe de coses haurien de provocar la reflexió de les autoritats educatives i dels pares per estimular que els nostres nens rebin el millor, sense detenir-nos a pensar en els interessos de les grans editorials i dels quals es beneficien econòmicament cada començament d’any escolar. En la meva època apreníem a llegir i escriure amb un sol llibre que es passava de generació en generació… i funcionava!

  3. María del Carmen

    16 Oct 12
    18:45 #

    María del Carmen Rodriguez Do Pico, S3

    Comparteixo com a mare la preocupació esmentada en l’article, per això, penso que
    si els professors demanessin llibres de text que poguessin ser reutilitzats, a més del
    llibre d’exercicis per separat i, l’AMPA i les famílies crearan una xarxa d’intercanvi de
    llibres, això ajudaria a reduir l’angoixa que pateixen moltes famílies en aquests temps
    fins que el gobern trobi les mesures més justes per a tots en l’àmbit de l’educació.

  4. Isabel González Pedraza S3

    20 Oct 12
    18:45 #

    Penso que en aquest moments, de difícil situació econòmica, tota ajuda és benvinguda. Si que és veritat que són prou cars els llibres, però existeix a les escoles maneres de estalviar diners com és en el meu cas, un projecte de socialització de llibres de text que consisteix en reutilitzar-los sense fer-los malbé pels següents nens que hagin passat de curs i estiguin inscrits al projecte. Amb aquesta iniciativa guanyem tots!

  5. Milena Novas

    20 Oct 12
    18:45 #

    Milena Novas – S1

    Abans de rés dir-vos que tinc la sort de haver matriculat la meva filla a una escola on NO s’ha utilitza’n llibres, tot funciona per fitxes. I us puc ben assegurar que els nens surten preparats com qualsevol altre. Entec que cada centre educatiu tingui la seva metologia i la seva manera de treballar, però que el MINISTERI corresponent s’inventi uns llibres GENÈRICS (així com u van fer amb els medicaments) , amb un mateix contingut , però preu inferior al del mercat, i que siguin els pares que puguin decidir lo millor pel seu fill i per la seva butxaca.

  6. Matilde Ojer S3

    22 Oct 12
    18:45 #

    Matilde Ojer S3

    Quin negoci amb això dels llibres de text. Que despesa innecessària, quan comptem amb les noves tecnologies on el Ministeri d’Educació podria distribuir per un mínim preu o gratuïtament els continguts educatius per internet.. Està molt clà, que els interessos estàn per davant nostre sempre a favor dels mateixos.

  7. Beatriz Garcia

    22 Oct 12
    18:45 #

    Beatriz S3
    Aconseguir llibres per als fills, no només ha de ser un repte, sinó un elemplo per a ells, perquè no només implica saber conservar el material sinó saber compartir en èpoques de crisi. Així mateix, crec que altres tècniques d’aprenentatge podrien substituir els tradicionals llibres, per exemple les tasques per ordinador i l’enviament d’exercicis via internet o la lectura de pagines web, podrien ser el futur de l’aprenentatge.

  8. Anabel

    23 Oct 12
    18:45 #

    Anabel Silva S3

    Sóc de l’opinió que els llibres de text són necessaris per als nostres fills. Per a mi un llibre és més que unes quantes fulles de paper, és una actitud, un hàbit que després contínua al llarg de la nostra vida. Això sí, s’hauria de trobar la manera de poder reutilitzar-los i que servissin per altres alumnes intentant estalviar la despesa que suposa per a les famílies any rere any l’inici de curs. No hem d’oblidar que l’educació és un dret per a tothom.

  9. Pepa Fernández

    23 Oct 12
    18:45 #

    Pepa S3

    La meva opinió es que s’hauria de fer la reutilització, socialització o intercanvi del llibres de text. L’escola es la que hauria que decidir fer el estalvi en llibres, hi ha moltes escoles que fan sevir aquest mètode i els funciona força be.
    Tal i com està la situació econòmica, als pares ens costa de fer aquesta despesa, cada vegada mes gran.

  10. María Moreno

    23 Oct 12
    18:45 #

    María Moreno S3

    No es pot fer negoci amb això, és incomprensible que un llibre de text aprovat per un curs no sigui acte per al següent. S’haurien de implantar altres recursos més econòmics i no obligar-nos a assumir tantes despeses en un moment tant difícil per a tantes persones. Els drets bàsics haurien de complir-se i no posar tantes dificultats, perquè la educació ha de ser accessible per a tots, independentment del status socioeconòmic.

  11. Crista Traistaru

    24 Oct 12
    18:45 #

    El dret a l’educació és un dret bàsic i fonamental en tot el món. Els nens són els més perjudicats en el que es tracta de la seva educació. Crec que els llibres de text són necessaris per als nens, però no de la manera que els venen avui en dia; utilitzant l’educació per fer negocis i obligar els pares a pagar massa diners. Hi ha mil formes de millorar l’aprenentatge: fent servir las tecnologies modernes com un suplement del llibres de text.

    Crista T – S1

  12. Natalia

    24 Oct 12
    18:45 #

    Natalia García S2

    Jo penso com la resta dels pares, no podem fer negoci amb la educació. La educació ha de estar oberta a tothom i els preus dels llibres son abusius. Estem vivint un moment economic molt complicat per a moltes familias per aixo, hauríem de buscar la forma de fomentar recursos més assequibles i reutilitzables.

  13. MARÍA BERDASCO

    26 Oct 12
    18:45 #

    Al meu entendre i des del punt de vista educatiu, crec que l’ús de llibres de text és un bon suport escolar. Per l’altre banda entenc que els preus no són assumibles per totes les famílies, però crec que hi ha més alternatives. Conec escoles on es “reciclen” els llibres d’un any per l’altre i els pares només paguen una petita quota. A més, mitjançant aquesta pràctica, també s’ensenya als nens a fer un ús responsable del material escolar.
    MARIA B (S1)

  14. Mercè Martorell

    26 Oct 12
    18:45 #

    Bona tarda,
    Estic d’acord en la utilització de llibres de text però tambè s’hauria de fomentar la seva reutilització. Tota la vida s’ha fet, els meus llibres passaven als meus germans petits, sabiem cuidar-los. No escrivíem als llibres com fan ara els nostres nens, els exercicis els feiem a les llibretes. Està clar que tot és un negoci. Els llibretes es queixen si no vènen llibres de text, però si fossin més económics tambè es compensaría aquesta despesa.
    Salutacions,
    Mercè Martorell S 3

  15. Mariela

    28 Oct 12
    18:45 #

    Hola, la meva filla encara va a P4 i de moment no necessita llibres com els nens més grans. Estic d’acord en la resta estem passant per un moment molt difícil a causa de la crisi. No és un llibre són varis els que demanen els nostres fills i més si són més d’un fill en una família. Penso que es tendria que fer quan era petita, crear una biblioteca i prestar-los els alumnes perquè puguin fer els deures i estudiar i ens estalviaríem de comprar-los.
    Salutacions,
    Mariela S3

  16. Susann Gotthardt

    28 Oct 12
    18:45 #

    Quan anava a l’escola, els meus llibres no eren tan bonics, ni molt didàctics i faltaven els colors i fotografies. Els llibres dels meus fills m’agraden molt. Els veig molt didàctic amb fotos i colors. Aquests llibres no són molt barats, però no ho veig com un negoci. Estem gastant molt més diners en coses menys útils com els llibres. En la meva opinió, crec per als alumnes és molt important tenir un llibre de text per al seu procés de aprenentatge.

    Susann Gotthardt S2

  17. jsans

    29 Oct 12
    18:45 #

    Tots ens recordem de la nostra infantesa. Aprofitàvem els llibres dels germans més grans. També potser només en teníem un en què contenia tots els exercicis de les diferents assignatures. Potser des d’aquesta perspectiva, ens costa entendre algunes decisions. Com és que cada dos anys han de canviar els llibres els centres educatius? Com és que la mainada ha d’anar carregada amb els llibres d’una jornada? Per què el professorat s’aferra en un llibre? Com és que no s’explora innovacions educatives que fomentin més efectivament l’aprenentatge?

    Pels vostres comentaris , veig que era una bona proposta per anar entrant en matèria.

  18. Jose Antonio Rosales

    12 Nov 12
    18:45 #

    Hola,
    Sóc de la opinió que és un tema molt complicat, per una banda penso els llibres de text tenen una història i uns resultats i per l`altre las noves tecnologies son un imperatiu en el mon actual. Totes dues no són a l’abast de tots, fins i tot, tenen avantatges y desavantatges es per això que una resposta definitiva no està en les mans de ningú.
    JOSE ANTONIO S1


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes