• Com ens ha anat la compra?

    http://www.flickr.com/photos/66606673@N00/3619177544

     

    Ja us vaig avisar que cada vegada és més difícil aquesta activitat. Us he de felicitar perquè va minvant la febre compulsiva de comprar errades. Aquí teniu la solució.

    correcció d’errades distància

    Cal, però,  que  en fem algunes observacions.

    1) Vigileu de no abusar amb les comes. Potser cal que repassem els errors més frequüents. Cliqueu aquí.

    4) Hem de mirar de no escriure oracions massa llargues ja que són difícils de llegir-les i, alhora, d’entendre-les. Repassem les regles per milorar les frases? Cliqueu aquí.

    5) Hem de demostrar que tenim un repertori variat. Per tant, recordeu que podem fer servir la sinonímia com a recurs per no avorrir la lectura del nostre text. Cliqueu aquí.

    7) Felicito la compradora perquè m’ha fet adonar que la persona unia dues idees oposades. Per tant, era millor fer servir una conjunció concessiva i no pas una de causal.

    11) Com puc saber quina és la diferència entre pujar i apujar? Quins altres casos sabeu?

    12) De vegades ens fem un embolic amb el gerundi, sobretot amb la perífrasi estar+ gerundi. I si hi feu una ullada. Cliqueu aquí.

    14) Si ens referim a el negoci. Com sé quin pronom l’ha de substituir, si el o ho?

    Article complet

  • Anem plegant?

    http://www.flickr.com/photos/45409431@N00/6898020292An

     

    Recta final del curs. Les tasques d’aquesta unitat són aquestes:

    • Apostem per l”aprenentatge cooperatiu. Per tant, podeu ajudar a resoldre algun dubte d’un company? Cliqueu aquí.
    • Havia de ser un projecte col·laboratiu, però val la pena que presenteu l’esborrany que heu plantejat. Cliqueu aquí.
    • Després de revisar, ara cal que publiqueu la versió definitiva. Cliqueu aquí.
    • El debat ha portat cua tant en el bloc com en piulades. Per tant, ara heu de valorar la intervenció d’un company. Cliqueu aquí.
    • Cal que tanquem el dietari d’aprenentatge d’aquest trimestre. Cliqueu aquí.
    • Finalment, ara us toca a vosaltres trencar-vos les banyes. Cliqueu aquí.

    Recordeu que el termini és el 9 de desembre.

    Gràcies per l’esforç, la paciència i la implicació.

    Article complet

  • Què hem de fer?

     

    http://www.flickr.com/photos/54759140@N00/3007746661

    Per anar acabant,  escriviu un comentari proposant quin projecte voleu per al  trimestre que ve  i explicant què us agradat o bé què cal millorar del curs .

    Obtindreu:

    • 0,5 punt pel projecte
    • 0,5 punt per  la valoració

    Article complet

  • Com us ha anat la unitat 3?

    Cal que valorem com ha anat aquesta unitat.  Escriviu un comentari que respongui aquestes  qüestions:

     

    Obtindreu 1 punt si:

    • indiqueu nom curs
    • apunteu un objectiu o un contingut que heu assolit i un altre que us costa o no l’enteneu del tot
    • compliu el termini (segons el calendari de lliurament de les activitats de síntesi)

    Si no, haureu guanyat només 0, 5 punts.

    Article complet

  • Podeu opinar

    http://www.flickr.com/photos/45541705@N00/96629375

    Escolteu l’àudio del company que teniu  a sota vostre i deixeu un comentari valorant-lo. Qui sigui últim ha de valorar el primer.  Aprofitem l’avinentesa per agrair la col·laboració de Lourdes Subirà, Carme Barba, Carles Caño, Carme Bové, Elena Xirau, Ramon Barlam, Boris Mir, Carme Durán,  i les aportacions en el Twitter de Pilar Soro, Mireia Manresa i Xavier Kirchner. Gràcies de tot cor!

    Recordeu què heu de valorar  de la intervenció oral. Cal que justifiqueu el vostre criteri.

    ASSOLIT

    POC ASSOLIT

    GENS ASSOLIT

    Acompleixes el propòsit comunicatiu.El ritme és fluid.

     

    La informació és adequada, extensa i prou estructurada.

     

    Demostres un bon repertori de recursos.

     

     

    Tens un control gramatical prou bo.

    Acompleixes el propòsit, però la informació  no és prou detallada.Has de fer pauses per planificar el discurs.La informació és breu i les idees poc desenvolupades.

     

    El repertori lingüístic és suficient, però de vegades poc precís.

     

    Tens un control gramatical suficient.

    No respons al propòsit. 

    El ritme és deficient que en dificulta la comprensió.

    Hi falta informació.

     

     

    El repertori lingüístic i de recursos és escàs.

     

     

    Tens un control gramatical insuficient.

     

    José Antonio

    M. José

    Crista

    María del Carmen

    Matilde

    Pepa

    Natalia

    Isabel

    Milena

    María

    Anabel

    María M.

    Mercè

    Beatriz

     

    Obtindreu  1 punt si:

    • indiqueu el nom de qui valoreu
    • si justifiqueu  la vostra valoració

    Article complet

  • Quina és la darrera versió?

    Ara ja podeu presentar la versió final del vostre text.  Obtindreu:

    •  1 punt si hi heu aplicat el pla de millora que vau proposar en la unitat 2
    • 0,5 punts si no hi heu introduït cap millora

    http://www.flickr.com/photos/hamed/512309138/

    Article complet

  • Us hi atreviu?

    http://www.flickr.com/photos/59479445@N00/4034380885

     

    Rellegint els comentaris que vau deixar, em vaig incapaç de liderar un projete col·laboratiu en què cadascú s’encarregui d’una diapositiva. Així doncs, farem un triple salt mortal: allehop! Us atreviu a elaborar una presentació, tant per a la infografia com la que us encarregava per convèncer que no cal cap manual com a recurs didàctic?

    Per als qui us vau engrescar a elaborar una infografia, aquí teniu  una entrada que explica com la podeu elaborar. Cliqueu aquí.  Podeu elaborar els sis primers passos.

    Tant els d’un grup com els de l’altre, us anirà bé que seguiu fil per randa aquesta presentació.  Compto que en coneixereu l’autor:

    Si voleu refrescar què vau planificar, cliqueu aquí. Les presentacions valen 2 punts. Hem parlat de triple tombarella, oi? La darrera és que compartiu la presentació. Ho podeu fer de dues maneres: per dropbox o bé per Google.docs. Cal que em demaneu que us facili l’adreça per compartir el document.

     

    Article complet

  • Com ho heu resolt?

    http://www.flickr.com/photos/95572727@N00/2461173352

     

    Per obtenir 1 punt, cal que llegiu els comentaris que han deixat els companys i que els ajudeu a resoldre’n un:

    En el comentari, heu d’incloure el nom de l’autor del dubte i explicar com ho heu fet per resoldre aquest dubte.

    Article complet

  • Continuem amb la unitat 2?

    http://www.flickr.com/photos/41346951@N05/5805008144

     

    Ara que ja hem reprès el ritme o bé podem donar per acabar el procés d’adaptació, continuem amb una altra unitat.  Us proposem aquestes tasques:

    • Anem al mercat a comprar errades. Cliqueu aquí.
    • És hora d’anar planificant la infografia o la presentació. Cliqueu aquí .
    • Sí, ja ho sé, i  l’article que vau escriure?  Cliqueu aquí.
    • Repetim amb la intervenció oral. Ara no és una ressenya sinó una opinió. Això si hem tingut èxit en la unitat 1… Cliqueu aquí.
    • Finalment, com de costum, cal completar el dietari d’aprenentatge. Cliqueu aquí.
    • Espero que us agradi tant com la primera unitat. Ànims que això ja ho tenim coll avall!  Recordeu que el termini és el 18 de novembre.
    • Bona castanyada!

     

    Article complet

  • Com us ha anat la unitat 2?

    Cal que valorem com ha anat aquesta unitat.  Escriviu un comentari que respongui aquestes  qüestions:

     

    Obtindreu 1 punt si:

    • indiqueu nom curs
    • apunteu un objectiu o un contingut que heu assolit i un altre que us costa o no l’enteneu del tot
    • compliu el termini (segons el calendari de lliurament de les activitats de síntesi)

    Si no, haureu guanyat només 0, 5 punts.

    Article complet


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes