Diari de bitàcola 15/03/2013
El passat divendres vam començar la classe corregint els deures de pronoms febles de la setmana passada i aclarint els dubtes.
Desprès vam corregir els exercicis de transcripció fonètica del llibre pàg. 436, núm. 9, la resta que quedaven pendents.
Tot seguit, el Jaume ens va introduir el tema de les conjuncions, pàg. 357 del llibre. Ens va explicar que subordinen una oració a l’altre i va parlar sobre els usos del doncs, el perquè/ per que/ per a què…
Per practicar, vam fer el exercici 19 i 20 de la pàg. 363 del llibre i ens queda pendent per a casa el exercici 21.
Més tard, va parlar del paràgraf i la importància dels connectors i allò a tenir en compte a l’hora de redactar.
Desprès del desitjat descans, la Maria Garcia ens va parlar sobre el interessant i per a molts desconegut TDAH (Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat), patologia genètica que molts nens pateixen i que moltes vegades passa desapercebuda sobretot a les nenes, a causa de la dificultat del diagnòstic. Ens va explicar que a les nenes predomina el dèficit d’atenció , en canvi als nens predomina la hiperactivitat. Va parlar de les dificultats de concentració i del control de les emocions, entre d’altres.
Per finalitzar la classe, vam fer un exercici de bateria de preguntes tipus sobre els dialectes, molt útil per tenir una idea amb vista a l’examen.
Això va ser tot, bona setmana i bona feina a tothom!
Míriam
Miriam Orantes