• Diari de bitàcola 15/03/2013

    El passat divendres vam començar la classe corregint els deures de pronoms febles de la setmana passada i aclarint els dubtes.

    Desprès vam corregir els exercicis de transcripció fonètica del llibre pàg. 436, núm. 9, la resta que quedaven pendents.

    Tot seguit, el Jaume ens va introduir el tema de les conjuncions, pàg. 357 del llibre. Ens va explicar que subordinen una oració a l’altre i va parlar sobre els usos del doncs, el perquè/ per que/ per a què…

    Per practicar, vam fer el exercici 19 i 20 de la pàg. 363 del llibre i ens queda pendent per a casa el exercici 21.

    Més tard, va parlar del paràgraf i la importància dels connectors i allò a tenir en compte a l’hora de redactar.

    Desprès del desitjat descans, la Maria Garcia ens va parlar sobre el interessant i per a molts desconegut TDAH (Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat), patologia genètica que molts nens pateixen i que moltes vegades passa desapercebuda sobretot a les nenes, a causa de la dificultat del diagnòstic. Ens va explicar que a les nenes predomina el dèficit d’atenció , en canvi als nens predomina la hiperactivitat. Va parlar de les dificultats de concentració i del control de les emocions, entre d’altres. 

    Per finalitzar la classe, vam fer un exercici de bateria de preguntes tipus sobre els dialectes, molt útil per tenir una idea amb vista a l’examen.

    Això va ser tot, bona setmana i bona feina a tothom!

    Míriam

     

    Miriam Orantes

     

    Article complet

  • Documents 15/03/2013

    Documents de la sessió d’ahir:

    paragrafs_connectors        conjuncions     Ex. pronoms febles   Ex. pronoms relatius   Text Sociolingüística i història llengua

     

    Article complet

  • Diari de bitàcola 8/03/2013

    Bon dia a tothom i dispenseu el retard!! 

    El divendres 8 vam començar corregint els exercicis que havia pendents, el text al que nosaltres havien de trobar-li les errades i les frases de fonètica. Que per cert s’han d’acabar de deures per casa! 

    Després vam fer un full d’exercicis de Oracions Subordinades que ens va donar el Jaume. 

    Llavors vam fer el sempre tan anhelat descans i al tornar el Sergi Font ens va fer la seva exposició oral sobre la Fira de la candelera de Molins de rei i en resum ens va explicar que era la seva 162ª edició i que es feia des de l’any 1852, que està considerada festa d’interès nacional, que hi han uns 900 expositors i per últim ens va donar uns consells pràctics per anar a la propera edició que serà el 1 i 2 de febrer del 2014! 

    A continuació el Jaume ens va donar un full amb els diferents termes de la sociolingüística que van haver de relacionar amb les seves definicions i que també ens podrà servir per estudiar pel Gran examen!! Però aquesta vegada no hi havia viatge a NY!! 

    Per acabar en Jaume ens va fer unes preguntes i ens va explicar les diferències entre els dialectes i per rematar, un mini dictat!

    Puri

    Article complet

  • Documents 8/03/2013

    Documents comentats en la sessió d’ahir divendres:

    Bateria-doracions-substantives

    dialectes             Dictat                    ex_febles3               Article opinio

    Article complet

  • Diari de bitàcola 1/03/2013

    El divendres dia 01/03/2013 vam començar la classe corregint els exercicis de verbs, pronoms febles i la transcripció fonètica de les tres primeres oracions de l’exercici 9 de la pàgina 436 del llibre.

    Tot seguit, vam fer un repàs de l’apartat d’ortografia de les pàgines 308 a la 312 del llibre. A classe vam fer l’exercici 5 de la pàgina 313. De deures em de fer de l’exercici 6 al 13 de la pàgina 312 a la 315. L’exercici 11 és opcional.

    Després del descans la Cristina Fernàndez ens va parlar del psicopedagog i dibuixant italià, en Francesco Tonucci, també conegut com “Frato”. Ens va mostrar diverses il·lustracions en les quals es critica, sobretot, el món educatiu i docent. La Cristina ens va explicar que, al dedicar-se a la docència, es sent identificada amb aquest autor, va ser interessant i original. En Frato té un punt de vista molt acertat i a tenir en compte en molts aspectes.

    Per acabar, en Jaume ens va introduir en el “meravellós” món de les oracions subordinades substantives i els seus tipus (pàgina 354 del llibre), i vam fer l’exercici 16 de la pàgina 357.

    Bona setmana i fins divendres!

    German

    Article complet

  • Documents 1/03/2013

    Documents de la sessió d’ahir divendres:

    Oracions substantives             derivacio_sufixos            Text a corregir  literatura_catalana_postguerra.

     

    Article complet

  • Exercici pronoms febles 22/02/2013

    M’heu demanat que pengi l’exercici de pronoms febles de divendres passat… És aquest ex_febles2

    Article complet

  • Diari de bitàcola 22/02/2013

    Avui hem començat la classe corregint els exercicis de la setmana (vocabulari i promons febles) i aclarint els possibles dubtes. 

    A continuació, en Jaume ens ha donat els exàmens per repassar-los tots junts i veure els errors més comuns de fonètica, gènere i número del nom i l’adjectiu, relatius, pronoms febles, vocabulari i verbs. 

    Després, hem fet un petit descans i tot seguit l’ Inma ens ha fet la seva exposició oral. Ens ha parlat sobre la UOC (Universitat Oberta de Catalunya),  entitat que facilita l’accés als estudis universitaris mitjançant les noves tecnologies, amb flexibilitat horària, material didàctic, ajuda docent, assessorament i campus virtual; per tal que les persones puguin formar-se al llarg de la seva vida.  Per concloure, ens dóna l’adreça Web (www.uoc.edu) per si algú s’anima.  La propera setmana farà l’exposició la Cristina Fernàndez. 

    En acabat, en Jaume ens ha donat més exercicis de pronoms febles. Hem fet de l’1 al 17, i la resta els hem d’acabar a casa. A més a més, en Jaume ens ha dit que penjarà alguna coseta més al bloc (algun text i exercicis per repassar matèria). 

    Bona setmana i bona feina a tothom!!

    Article complet

  • Documents 23/02/2013

    Documents de la sessió d’ahir divendres:

    ex_verbs1

    Si voleu llegir un conte, divertit i desmitificador, que té com a tema de fons els pronoms febles cliqueu aquí

    Article complet

  • Prova del dia 15/02

    Per als que nou vau poder venir el divendres passat, us adjunto la prova que vam fer:

    Full 1                      Full 2                      Full3

     

     

     

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Pablo: Hola a tots/es, Ha estat un plaer i n’he après molt. Independentment del títol m’gha agradat fer...
  • Puri: Jaume estic intentant enviar-te un correu electrònic i em dóna error tota l’estona. Avui m’ha donat...
  • jmarfany: Susana, Avui mateix penjo un “mètode” que potser et podrà ajudar. Sort i bona feina! Jaume...
  • Susana: Hola a tots, estic “barallant-me” amb els pronoms febles i no sé com fer els exercicis per tenir...
  • Pablo: Hola companys, Com el Nadal ja ha passat, us desitjo una bona entrada d’any a tots i totes… inclòs...

Núvol d'etiquetes