Classe amb convidades.
a) L’alfabet fonètic
RECORDEU: Segons l’esborrany provisional de la gramàtica de l’IEC, són “acceptables les diferents pronúncies tradicionals [de la e], independentment que quedin reflectides o no a través de l’accentuació gràfica”.
EXERCICIS: 8 (pàg. 17), 10, 11 i 12 (pàg. 18)
b) El substantiu: gènere
Ens hem fixat en les paraules amb doble gènere i significat diferent. També hem comentat el gènere d’algunes paraules que ens fan anar de corcoll (p. ex.: el bacteri, un escafandre, el tèrmit, el titella, la crep…).
RECORDEU:
- aglà m. o f. Gla.
- gla 1 f. Fruit de l’alzina, del roure i de totes les altres plantes del gènere Quercus, sec, indehiscent i monosperm, proveït d’una cúpula en forma de didal.
- vessant 2 1 m. o f. Aiguavés 1 . 2 2 m. Coster que uneix el tàlveg i la carena o la base amb el cim d’una muntanya. 3 m. o f. Faceta, aspecte. Aquest tipus de problemes sempre es pot atacar des de vessants diferents.
DEURES:
- És veritat que els substantius art, crisma i mar admeten tant la forma masculina com la femenina?
- Llegiu els apartats del llibre dedicats al gènere del substantiu i a la morfologia de l’adjectiu i feu els exercicis 15, 16 i 17 de la pàgina 25.
REFORÇ: exercicis d’introducció (en PDF) a l’alfabet fonètic (solucionari).
Fins dimarts!
Cap comentari