RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Dimarts, 27 de gener del 2014

    Dia de comiats. Trobarem a faltar els teus comentaris crítics i oportuns, Xavier.

    ACTIVITATS DEL DOSSIER:

    • Tasca de la unitat 2
    • Activitat 2.1

    a) La construcció i la redacció de la frase

    Hem comentat alguns fragments dels informes que vau fer al final de la unitat 2. Ens hem fixat sobretot en l’ordre de la frase, l’ús de la veu passiva, l’abús dels possessius i la substantivització.

    1. L’equip directiu ens ha traslladat la seva intenció d’eliminar el transport que, fins ara, ha realitzat el trasllat dels treballadors des de l’estació fins a les oficines.
    2. Per elaborar-lo [l’informe] es disposa de la següent documentació:
    3. En relació al projecte Edu 2.0 emet el següent informe:
    4. Una vegada transcorregut un any de la implantació dels ordinadors portàtils a l’escola, el consell escolar ens sol·licita un informe sobre el grau de compliment de la normativa establerta i de l’ús que se n’ha fet per part dels alumnes d’ESO.
    5. La comunicació de qualsevol obra que es realitzi. El conserge no té l’obligació de recollir les deixalles originades per aquesta.
    6. Les carmanyoles seran recollides per l’encarregat del menjador.
    7. Es proposa també revisions periòdiques del sistema d’extracció.
    8. L’administrador de la finca proposa la contractació d‘un conserge per a la millora de la comunitat.

    b) La sinonímia: els falsos amics

    Un fals amic és una paraula que s’assembla molt a una altra d’una llengua diferent, però que no tenen el mateix significat o que només comparteixen una part dels diversos significats que tenen. La proliferació de problemes derivats dels falsos amics cada dia és més habitual. Les llengües estan en contacte permanent i la informació ens arriba d’una manera quasi immediata a través d’internet o dels mitjans de comunicació més tradicionals. En molts casos, aquesta informació ens arriba traduïda, sovint en temps rècord. [Va de bo! Nivell superior de valencià (C2)]

    c) L’article d’opinió

    Hem comentat l’estructura que ha de tenir un article d’opinió.

    DEURES:

    • Feu l’exercici 3 de la fotocòpia.
    • Busqueu un article d’opinió no gaire extens per poder comentar-lo a classe.

    Fins dijous!

Cap comentari

  1. Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • vvinyas: L’enllaç que hi havia és un enllaç a un document del blog i s’ha de clicar a sobre de...
  • vvinyas: Gràcies. Ara el reviso.
  • Jordi: Vicenç, l’enllaç que fas a l’IEC no hi duu…
  • Dori: Bon dia Vicenç, estic intentant fer l’article d’opinió i em surt un enllaç que crec que no té res a...
  • Dori: Bon dia Vicenç, ara ho entenc ja que jo estic més acostumada al llenguatge administratiu i ho veia estrany,...

Núvol d'etiquetes

accentuació adjectiu alfabet fonètic apòstrof article article d'opinió català oriental cohesió complements verbals composició connectors derivats determinants dialectes geogràfics dièresi enumeracions estilística exposició oral fonètica sintàctica gerundi gènere informe majúscules neologismes nombre notícia numerals oracions compostes precisió lèxica preposicions pronoms febles propietats textuals registres relatius resum ser i estar signes de puntuació sinonímia substantiu text argumentatiu topònims velarització verbs veu passiva vocalisme