RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Dimarts, 20 de març del 2018

    Revisant la tasca final de la unitat 2…

    a) Revisió i correcció de textos

    [Unitat 2, tasca final]

    1. És molt difícil tenir un amic que el seu avi i/o àvia no sigui d’Andalusia […] i que, per tant, en el seu cognom no hi tingui un Martínez, un López o un Pérez. > l’avi o l’àvia del qual no sigui d’Andalusia = que no tingui l’avi o l’àvia d’Andalusia  
    2. Paco Candel va formar part de l’onada migratòria dels anys cinquanta i seixanta, on milers de persones del sud d’Espanya van venir a viure i a treballar a Catalunya. > durant els quals
    3. Els protagonistes de Els altres catalans, són aquestes persones immigrades, on per primera vegada en aquest llibre de Paco Candel, veuen exposada de forma directa i clara la seva vida diària […] > d’Els altres catalans / que per primera vegada, en aquest llibre de Paco Candel, veuen exposada de forma directa i clara la seva vida diària
    4. L’autor, qui va emigrar de petit a Barcelona, es va atrevir a explicar la seva experiència personal […] > que va emigrar de petit a Barcelona
    5. En definitiva, considero que cal insistir en la naturalitat amb la que Candel parlava de les diferències entre els catalans i els immigrants espanyols d’aquella societat de la postguerra […] > amb la qual Candel parlava
    6. […] un fenomen que fins llavors era un tema tabú i que ningú abans s’havia atrevit a parlar. > del qual ningú s’havia atrevit a parlar abans
    7. Van haver de passar més de 50 anys per entendre que aquells nous catalans formaven part de la societat catalana, tot i que provenien del mateix territori espanyol, que parlaven una llengua coneguda per la societat que l’acollia, que compartien una mateixa religió i amb qui van compartir jocs de carrer i pati. > els acollia / que hi van compartir jocs de carrer i pati
    8. […] un text autobiogràfic on abordava en profunditat la seva experiència com a immigrant, la qüestió de la identitat i el seu procés d’arrelament a Catalunya, la llengua, la religió, les dones, el sentiment de pèrdua cap al seu país d’origen i la seva relació amb el país d’adopció. > en què / :
    9. Catalunya és xarnega gràcies al fenomen de Paco Candel, amb la qual cosa em sento molt identificat, i vosaltres? > Em sento molt identificat amb aquesta afirmació
    10. “Els altres catalans”, “Dios la que se armó”… són dos exemples […] > Els altres catalans i Dios la que se armó són dos exemples
    11. Molta d’aquesta gent, tot i sentir-se també catalans, no varen ser tractats com a tals, vivint així una situació de discriminació social que, per sort, va anar normalitzant-se amb els anys. > van / i van viure així una situació de discriminació social que, per sort, es va anar superant amb els anys
    12. Malgrat la seva diferent procedència geogràfica, la diversitat de llengües i religions, manca d’una història comuna de referència i les dificultats per sortir de la marginació. > Malgrat això, què va passar?

    b) La ressenya de restaurants

    [Unitat 2, activitats 5 i 6]

    DEURES:

    • Escriviu una ressenya sobre un restaurant que conegueu. La ressenya s’ha de publicar a la revista Time Out. Ha de tenir una extensió màxima de 200 paraules. [Unitat 3, tasca intermèdia]

    Fins dijous!

Cap comentari

  1. Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • vvinyas: L’enllaç que hi havia és un enllaç a un document del blog i s’ha de clicar a sobre de...
  • vvinyas: Gràcies. Ara el reviso.
  • Jordi: Vicenç, l’enllaç que fas a l’IEC no hi duu…
  • Dori: Bon dia Vicenç, estic intentant fer l’article d’opinió i em surt un enllaç que crec que no té res a...
  • Dori: Bon dia Vicenç, ara ho entenc ja que jo estic més acostumada al llenguatge administratiu i ho veia estrany,...

Núvol d'etiquetes

accentuació adjectiu alfabet fonètic apòstrof article article d'opinió català oriental cohesió complements verbals composició connectors derivats determinants dialectes geogràfics dièresi enumeracions estilística exposició oral fonètica sintàctica gerundi gènere informe majúscules neologismes nombre notícia numerals oracions compostes precisió lèxica preposicions pronoms febles propietats textuals registres relatius resum ser i estar signes de puntuació sinonímia substantiu text argumentatiu topònims velarització verbs veu passiva vocalisme