Segon dia…
a) Les propietats textuals
Hem valorat les cartes de presentació de l’Albert a partir del qüestionari següent:
b) El substantiu: gènere
Hem llegit l’article d’Eva Piquer “La taula rodona“. Ens ha servit per recordar la figura de Joan Solà i per introduir-nos en la morfologia nominal. Hem comentat que el diccionari ens pot ajudar a l’hora de formar el femení dels substantius referits a persones.
Ens hem fixat en com recull el DIEC2 les formes estudiant i estudianta.
estudiant
1 m. i f. [LC] [PE] [AD] Persona que estudia en una universitat, en una escola, etc. Un estudiant de medicina. Una estudiant de dret.
estudianta
f. [LC] [PR] Estudiant 1.
Estudiant tant pot ser un nom masculí (un bon estudiant) com femení (una bona estudiant). En canvi, estudianta només pot ser femení: una bona estudianta. Així mateix, hem comentat que el DIEC2 remet l’entrada estudianta a estudiant. Per tant, hem d’entendre que estudiant és la forma preferent en femení i la més adequada en registres formals.
DEURES:
- Extraieu del web Argumenta la informació necessària per elaborar una exposició oral eficaç.
Cap comentari