RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Educació 2.0

    L’entrada d’Internet a les aules ha suposat una revolució en la docència: es pot accedir ràpidament a múltiples fonts de coneixement, generar-ne de nou, interactuar amb altres persones i, tot plegat, de forma pràcticament gratuïta; però tot té els seus avantatges i els seus inconvenients.

    D’una banda, els continguts que podem trobar a la xarxa algunes vegades pot ser poc rigorós, però saber-ne fer una bona selecció i aconseguir destriar les publicacions serioses de les que no ho són tant també forma part de l’aprenentatge. A més a més, hi ha el tema de les xarxes socials. Quants de nosaltres hem descobert algun alumne a l’aula fent un tuit, un whatss app o tafanejant al Facebook?

    D’altra banda, crec que el fet que qualsevol persona pugui publicar continguts i compartir-los (en blocs, a la Wiquipèdia o, com fem entre els treballadors del CNL de Barcelona, amb el Google.docs), ens pot oferir una oportunitat d’or per fer un aprenentatge molt més ric, cooperatiu i dinàmic: l’estudi pot deixar de ser una pràctica individual i solitària per convertir-se en una extensió de l’aula allà on siguis, on es mantingui el diàleg sense la necessitat d’estar pendents d’un timbre que ens marqui el final de la sessió.

    Els que ens dediquem a l’ensenyament hauríem d’aprofitar l’oportunitat que ens donen aquestes eines modernes: podem complementar les nostres explicacions amb imatges, sons, vídeos, jocs i tot el que la nostra imaginació ens permeti inventar. Tot? Més aviat jo diria “tot el que puguem”… La teoria de l’educació 2.0 és fantàstica però, i està demostrat, la pràctica és una mica més complicada.


Cap comentari

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • mmiret: Tens tota la raó, Raquel. Jo seria la primera que no voldria sortir, però potser els menys tímids s’hi...
  • Raquel Olivé: Caram! m’ha semblat molt interessant! ara bé, no sé si els alumnes s’hi engrescarien gaire:...
  • Raquel Olivé: Com a Consorci, podem obrir un bloc amb els alumnes on vulguem i com vulguem? o s’ha de fer en...
  • Raquel Olivé: Aquesta setmana al meu I3 vam explicar com havíem de riure en català correcte pel twitter! HAHAHAHA!...
  • Raquel Olivé: Molt bo el vídeo! m’he fet un fart de riure!

Núvol d'etiquetes

2.0 adell aprenentatge aprenentatge dinàmic aprenentatge educació col·laboració usos de wiki aprenentatge informal autonomia avaluació blocs blocs educatius blogs a ensenyament Comunicació comunitat d'aprenentatge connectivisme Diccionari visual Edupunk Enfocament per tasques ensenyament Entorn Facebook google docs Informació integració nova pedagogia PLE PLN senyoreta SLC Montcada i Reixac tasques tic web 2.0 wiki wikis youtube