RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

"Els millors mestres són aquells que t'ensenyen on has de buscar però no què hi has de trobar". Alexandra Trenfor

  • Els resultats

    I per fi en aquest enllaç teniu el resultat de la prova d’assoliment. Hi heu d’introduir el vostre NIF, amb la lletra inclosa, sense guionets i sense espais, per saber la qualificació global obtinguda. Si és de 70 o més, al costat hi figurarà Apte/a i si és inferior, No apte/a. L’enhorabona als que ho heu aconseguit i les meves disculpes per no haver-ho sabut fer millor si és que us han faltat uns punts per arribar-hi.

    Si voleu saber la puntuació obtinguda en cada bloc, podeu escriure’m un correu electrònic perquè us la comenti. Si, per contra, voleu fer un cop d’ull a la vostra prova d’assoliment i a les correccions que hi he fet podeu contactar amb mi per correu electrònic o per telèfon, abans del 10 de maig, per concertar una cita.

    Com ja us vaig comentar, les persones que hàgiu superat la prova d’assoliment rebreu de forma automatitzada per correu electrònic el PDF del vostre certificat d’assoliment. Això serà partir de demà divendres.

    Si no heu superat la prova d’assoliment, podeu sol·licitar un justificant d’assistència al curs. Aquest justificant no es genera de forma automatitzada però el podeu sol·licitar a partir de dilluns a la Secretaria del CNL (reus@cpnl.cat) o a mi mateixa.

    Per cert, d’aquí a un parell de setmanes es reiniciarà el contingut del blog. Per tant, si no ho heu fet ja, deseu tot el que us pugui interessar: arxius en PDF, fotos…

    Per acabar us recordo que el dimarts 2 de juliol a les 19 h celebrarem la cloenda del curs amb tots els alumnes del CNL. Ja us escriuré per recordar-vos-ho. Confio que ens hi retrobem. 

    Article complet

  • L’ÀNCORA: La ressenya literària

    Arriba l’hora d’escriure la ressenya literària sobre Avions de paper que us va encarregar la revista local.

    Segur que la trobada amb Aleix Cort us va donar algunes idees. Recupereu també la feina que vam fer en grups: un esborrany per contextualitzar l’autor i el text, i un altre de la sinopsi. A més, avui hem fet una pluja d’idees dels possibles elements objecte del comentari crític. Recordeu també que el comentari crític ha d’ocupar aproximadament un 50% del total de 300 paraules que ha de tenir el text.

    Un últim consell encara: penseu un final contundent, a tall de conclusió, per a la vostra ressenya.

    Tot això per al dimecres 3 d’abril com a màxim.

    Article complet

  • EL SALVAVIDES: L’ús de com i com a

    A la classe d’avui sembla que ha quedat molt clar l’ús de com com a, però si queda cap dubte segur que el resolem amb aquest exercici interactiu del web Català 5 estrelles. Som-hi!

    Article complet

  • EL DIARI DE BORD: 29 de març

    Per començar la classe hem treballat en un parell de càpsules de gramàtica: L’ús de com i com a i La correlació de temps verbals.

    També hem continuat treballant en la vostra ressenya. Concretament, hem comentat l’article “En qué fijarse de un libro para hacer una buena reseña”, del blog Sinjania, i a continuació, en grups, heu fet una llista dels possibles elements objecte del comentari crític.

    Per acabar, hem treballat en una última estratègia per escriure bé: Mesurar l’ús d’oracions passives i d’oracions amb el subjecte elidit.

    Tot i que encara ens quedarà pendent el test de la unitat 5, a partir d’aquí ja començarem a treballar en un model de la prova d’assoliment final.

    Nois, això és la recta final!

    Article complet

  • EL TRESOR: El reportatge interpretatiu

    El llibre: crònica d’una mort anunciada

    Gemma Soro

    L’any 2018 es van vendre per Sant Jordi 1,6 milions de llibres a Catalunya. Aquesta xifra, que a primera vista sembla espectacular, no reflecteix la situació en què es troben els llibreters. Les vendes han baixat des del 2011 un 18%, la qual cosa fa que el negoci de la lectura no sigui rendible. Aquesta disminució dels beneficis s’ha traduït en el tancament massiu d’establiments en els últims anys. A Tarragona van tancar 8 llibreries el 2014 i un total de 171 a tot Catalunya.

    Però la darrera crisi econòmica no és l’única responsable d’aquesta situació ni tampoc la competència entre el format paper i el format digital. Hi ha un problema de fons molt més greu: el 35% de la població no llegeix mai o només de vegades. Tal com explica Daniel Fernández, president del gremi d’Editors de Catalunya: “El problema és estructural i resideix en la poca promoció de la lectura a escala educativa”. Avui en dia és impensable que algú que ha estat escolaritzat no sàpiga llegir però no es fa res per aconseguir que la lectura esdevingui un hàbit que perduri més enllà del període escolar.

    A més a més, no existeixen polítiques públiques dirigides a fomentar la lectura, ni per part del govern ni per part dels mitjans de comunicació, tal com denuncia Pilar Gallego, presidenta de la Confederació Espanyola de Gremis i Associacions de Llibreters: “Els espais per a la cultura s’han reduït i això ha creat un buit en la societat. La televisió, que és el més massiu, no ofereix res. Els telenotícies amb prou feines esmenten els llibres”.

    La situació en què es troba el llibre és crítica. Per una part la seva comercialització cada cop dona menys beneficis econòmics i per una altra no hi ha un públic que demandi aquest producte. La lògica s’imposa i fa pensar en un futur sense llibres.

     

    Article complet

  • Trobada amb l’Aleix Cort

    Aquí, tots concentrats fent el vostre avió de paper. No us perdeu al Facebook la resta de fotos de la trobada i, sobretot, el vídeo de l’enlairament d’avions.

    Article complet

  • Protegit: L’ÀNCORA: L’article d’opinió

    El contingut està protegit amb contrasenya. Per veure’l, introduïu la contrasenya a continuació:

    Article complet

  • Protegit: EL DIARI DE BORD: 22 de març

    El contingut està protegit amb contrasenya. Per veure’l, introduïu la contrasenya a continuació:

    Article complet

  • EL TRESOR: L’article d’opinió

    Tresors de paper

    Eva Acosta

    Segons l’estudi d’hàbits culturals més recent elaborat l’any 2015 pel Govern espanyol, el 59% de persones que llegeixen llibres ho fan en suport paper i el 17,7% en suport digital. És evident que el format paper segueix sent el més triat. A més, des del meu punt de vista, té més avantatges enfront del suport digital.

    En primer lloc, el llibre de paper no necessita instruccions, és tan fàcil com obrir-lo i començar a gaudir de l’aventura. Cal destacar també que no depèn de l’electricitat. Tanmateix, és cert que les bateries de qualsevol dispositiu digital duren bastant però en algun moment s’acaben i cal buscar una font d’energia i una connexió USB per carregar-lo.

    D’altra banda, considero que els llibres de paper són història. Una història viva que ens acompanya en el procés de créixer, els fulls rebregats d’un dia trist, mullats per l’aigua salada d’un calorós dia de platja o fins i tot amb olor d’aquell temps que mai més tornarà. És evident, doncs, que els llibres de paper són possessions molt valuoses.

    Finalment, tal com demostren el científics, cal destacar que recordem millor la lectura quan la llegim en un llibre de paper que quan ho fem en un de digital. Això es deu al fet que el cervell humà percep el text com un conjunt. A mesura que la lectura amb el llibre tradicional avança, s’aconsegueix un ritme que ajuda el lector a interpretar millor el contingut i com a lector necessito sentir el paper, perquè només així aconsegueixo endinsar-me realment en allò que estic llegint.

    Així doncs, considero que el llibre tradicional guanya la partida al format més modern. Per als amants de la lectura no hi ha res millor que endinsar-se en una llibreria i deixar-se emportar per l’olor de les pàgines, els llibres de tota mena i la màgia de triar una nova aventura.

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Montse: 3 punts. És una descripció que crec es podria fer servir com a model. La seva estructura, ritme, adjetivació,...
  • Montse: 1 punt. Descripció detallada: És difícil descriure un paraje com aquest i crec que amb la descripció ens en...
  • Montse: 2 punts. Crec que està redactat amb precisió i té una bona estructura que contrasta amb la frescor que...
  • Meritxell Magriña: 3 punts. M’ha agradat l’estructuració del text. Quines ganes d’anar-hi....
  • Meritxell Magriña: 1 punt. Et transporta molt bones vibracions i molta pau i tranquil·litat. .Hi aniria ara mateix

Núvol d'etiquetes

adjectius benvinguda com/com a el diari de bord el discurs el gerundi el mapa el mapa mental el reportatge interpretatiu els pronoms febles els pronoms relatius escriure bé gramàtica irregularitats verbals l'article d'opinió l'exposició oral la descripció la notícia la preposició a la ressenya literària la roda de premsa la varietat estàndard les preposicions de règim verbal mateix/propi ONG ortografia per/per a perquè/per què/per a què que/què ser/estar sinó/si no substantius unitat 1 unitat 2 unitat 3 unitat 4 unitat 5