RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Intent de negociació

     

    En primer lloc, he de dir que sóc una negociadora novella.

     

    La definició de negociar és: Discutir o tractar (d’alguna cosa) amb algú per tal d’aconseguir-la, d’establir-la, d’arribar a un acord.

     

    Tenint en compte aquesta definició podríem dir que sí que he negociat. L’alumnat de l’Elemental 3 i jo hem arribat a un acord pel que fa als 20 punts de la nota de curs.

    Ara bé, abans de discutir aquesta qüestió, jo ja tenia en ment un exercici que volia que fessin perquè comptés per a la nota de curs. D’entrada vaig callar i els vaig demanar que proposessin activitats que podrien puntuar, tot mirant l’estructura de la prova homologada que es trobaran a final de curs. (Observeu que ja no estic negociant del tot!)

    Resultat: van decidir, i jo també hi estic d’acord, que l’expressió oral hauria de ser la part més important de la nota. Després es van anar animant i van aparèixer altres propostes: exercicis de gramàtica, exercicis d’expressió escrita…

    El problema va ser que no es posaven d’acord en la distribució dels punts.

    Llavors vaig pensar: “Aquesta és la meva!” i els vaig dir que jo tenia una proposta… La majoria va exclamar: “Home, haver començat per aquí”.

    Van acceptar la meva proposta i la vam millorar, però seguien sense acordar què valia cada exercici. Vam decidir que ajornàvem aquesta decisió per a la propera sessió.

    Finalment, en grups de 4, van distribuir els punts per a cada exercici. Vam fer una posada en comú i vam arribar a un acord bastant “salomònic”.

    Us passo l’enllaç al document final que recull els nostres acords.  Acords nota de curs 2

    Quina valoració en faig, de tot plegat?

    Com ja he dit al principi, això no ho havia fet mai d’aquesta manera i m’ha faltat organització. Primer, ho vaig fer amb tot la classe i va ser un guirigall. Després, vaig fer petits grups i va funcionar millor.

    Crec que els alumnes no estan acostumats a negociar i els costa, perquè no veuen el benefici que en poden treure. Espero que al final de curs puguin valorar positivament aquesta pràctica i s’adonin que els ha estat útil.

     

     

1 comentari

  1. jsans

    08 Nov 12
    20:31 #

    Neus,

    ja en parlarem demà, però em sembla que has fet un màster de negociació. El document ho demostra. Et felicito perquè m’ha agradat moltíssim tant el plantejament com el resultat.

    Respondre

RSS dels comentaris

Escriu un comentari a jsans

Cancel·la respondre a comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli projectes pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip