RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Avaluació inicial. Suficiència 2

     

    L’experiència d’avaluació inicial que vaig comentar en l’última sessió va ser en un S2 i per treballar els textos instructius.

    En primer lloc, vam caracteritzar els textos instructius seguint aquesta graella: CARACTERÍSTIQUES DELS TEXTOS INSTRUCTIUS Vam definir què era un text instructiu, per a què servia, quina estructura pot tenir, exemples... Aquesta feina la vam fer tots: la classe i jo mateixa. Inconvenient: hi ha alumnes que no diuen res i deixen fer els altres. Solució: fer-los reflexionar primer individualment, després comentar-ho en parelles i després en grups. Però ja sabeu que sovint el temps és escàs i, ho confesso, tiro pel dret.

    Després, els vaig presentar  la tasca que farien: una recepta de cuina (en grup) a partir d’una llista d’ingredients: Recepta de cuina

    I abans de començar a fer el text, vam acordar els criteris d’avaluació: Graella autoavaluació text instructiu 2

    A partir de la revisió de les receptes van adonar-se que se’ls havien colat alguns infinitius, que no tenien molt clar quins pronoms febles havien de fer servir, que abreviatura i símbol no és el mateix…

    Així doncs, vam observar què sabien fer : estructura, ordre, lèxic… i què no dominaven encara, i, d’aquesta manera, ens hem pogut dedicar més  a allò que realment necessitaven.

    Per si voleu veure algunes de les receptes que van inventarBacallà a les fines herbes POLLASTRE A LA REPUBLICANA (2)

    Posteriorment, han redactat altres textos instructius: consells per a situacions desesperades, normes per visitar un parc natural (a partir dels símbols), instruccions d’un joc, elaboració d’una manualitat… per tal de consolidar els coneixements adquirits.

    I això és tot!

5 comentaris

  1. jsans

    14 Mar 13
    21:40 #

    Neus,

    Ja em va agradar quan ho vas explicar, però ara encara m’agrada molt el plantejament. Pel que fa al temps, ho hem de treballar. Hauríem de repassar què va comentar la Neus Sanmartí en les Jornades, però em sembla que havies de preveure el mateix temps d’avaluació que de curs. Si aplicant l’avaluació inicial, millora la qualitat dels textos al final del procés, doncs, no és pas pèrdua de temps.

    També els hem d’anar acostumant a aquestes activitats de negociació. Al començament, trigaran; però, a mesura que en vagin fent, seran més estrictes amb la disposició temporal que hagis indicat.

    Moltes gràcies,

    PS: per cert, no sé si animar-me a fer la recepta del pollastre el 14 d’abril.

    1. nandreu

      16 Mar 13
      19:07 #

      Gràcies, pel comentari. Estic d’acord que si millora la qualitat dels textos al final del procés no és una pèrdua de temps. Ben al contrari! Sóc jo mateixa que em munto la pel·lícula i m’atabalo.

  2. gencinas

    15 Mar 13
    0:40 #

    Neus,

    M’ha agradat moltíssim! Quina bona feina!

    1. nandreu

      16 Mar 13
      19:17 #

      Gràcies també a tu, Grisela. Que consti que no et faig la pilota! Quan vas exposar la teva avaluació inicial em vaig adonar que teníem molts punts en comú i és molt agradable veure que hi ha altres companys que comparteixen idees i maneres de fer.

  3. gencinas

    15 Mar 13
    0:43 #

    Gràcies, Neus!

Categories

Històric

Enllaços

Núvol d'etiquetes

ABP Any Fabra aprenentage cooperatiu aprenentatge cooperatiu aprenentatge experiencial aprenentatge per projectes artefactes digitals atenció a la diversitat autonomia avaluació avaluació inicial avaluació reguladora avaluarxaprendre Carme Bové cohesió competència digital comunitat d'aprenentatge criteris avaluatius cultura compartida curs 2012/13 decàleg per incorporar l'avaluació reguladora Edcamp equip de treball Escape room Fernando Trujillo gamificació ludificació mapa d'aprenentatges mapa de la sessió María Acaso motivació negociació Neus Sanmartí objectius Olga Esteve pedagogia inclusiva portafoli pràctica reflexiva pràctiques lingüístiques reptes rol del professorat seqüència didàctica tallers tasca treball en equip