Espai comunicatiu i de suport per als alumnes de cursos de nivell intermedi

Subscriu-te via RSS

  • I2. Material per repassar

    Escrit per el 20/3/2020 a les 11.14 h, a General

    Com tots sabeu, el curs es dona per acabat a causa de la crisi del covid-19.    Podeu aprofitar aquests dies de confinament per treballar una mica.  Així podreu repassar i us distraureu una mica.

    La primera recomanació és que llegiu: Llegiu!  Va bé per a l’aprenentatge, però sobretot per evadir-se, distreure’s i gaudir.

    En segon lloc, us penjo aquí enllaços als itineraris d’aprenentatge de nivell intermedi perquè repasseu temes estrella del curs.

    Vocalisme: síl·laba tònica i àtona, diftongs, accents, dièresi, a/6, o/u)

    Vocalisme

    Consonantisme: Hi ha molts temes, però els que us recomano especialment són els de la essa sorda i sonora (s, ss, z,  c, ç) i el de les oclusives (p/b, t/d, C/g)

    Consonantisme

    Cuideu-vos!

    Article complet

  • I2.U2. Què en penses de la reforma horària?

    Escrit per el 3/2/2020 a les 14.36 h, a General

    Després de llegir a l’aula el text sobre el nou plantejament horari, de veure les vostres opinions al respecte i de llegir les opinions de diferents usuaris, escriu en el blog un comentari explicant què et sembla aquesta proposta.  digues quina és la teva opinió i explica el perquè del teu posicionament.

    El proper dia les llegirem a classe.

    Article complet

  • I2. SOS Accents!

    Escrit per el 30/1/2020 a les 14.04 h, a General

    Worried Man — Image by © Images.com/Corbis

     

    Us preocupa l’accentuació?

    Si  voleu  fer més exercicis d’accentuació, aquí teniu un enllaç que us pot interessar.  Els  exercicis d’accentuació comencen a la tasca 26 (la trobareu a l’apartat de Normes d’accentuació).

    Accentuació

    Article complet

  • I2. U2. Lèxic de roba

    Escrit per el 23/1/2020 a les 11.27 h, a General, Intermedi 2

    Digueu quines d’aquestes frases són correctes. Intenteu resoldre aquests dubtes lingüístics amb l’Optimot.

    a) S’ha comprat un traje molt elegant.

    b) S’ha comprat un trajo molt elegant.

    c) S’ha comprat un tratge molt elegant.

     

     

    d) Aquest pantaló em va curt.

    e) Aquests pantalons em van curts.

     

    f) M’agrada aquesta fandilla.

    g) M’agrada aquesta faldilla.

     

    h) La camisa gris et queda molt bé.

    i) La camisa grisa et queda molt bé.

     

    j) A l’estiu prefereixo anar amb armilla.

    k) A l’estiu prefereixo anar amb xaleco.

     

    l) Quan surto de la dutxo sempre em poso l’albornòs.

    m) Quan surto de la dutxo sempre em poso el barnús.

     

    n) Sempre vaig a la platja amb els bermudes.

    o) Sempre vaig a la platja amb les bermudes.

    Article complet

  • I2. ATENCIÓ: CLASSE CANCEL·LADA PER MOTIUS METEOROLÒGICS!

    Escrit per el 23/1/2020 a les 11.17 h, a General

    Avui no hi ha classe: L’Ajuntament d’Olot ha decidit cancel·lar totes les classes d’avui a la ciutat.  Haureu de celebrar doncs el dia mundial del punt volat de manera individual!

    Per a una visió positiva de la pluja, mireu això:

    Com que és dia de quedar-se a casa, us poso feina per a fer i no endarrerir gaire el ritme del curs.

    1. Prepareu l’expressió oral que farem la setmana vinent. Recordeu que heu  de triar una pregunta “estúpida” i explicar-la a classe. Feu un esquema amb la graella  que teniu a continuació. Atenció els alumnes que no vau venir a classe dimarts, m’heu de dir quines preguntes heu escollit abans de preparar la vostra intervenció per assegurar-nos que no en repetiu cap! De tota manera, al llistat marcaré de color vermell quines preguntes ja estan agafades (però com que ho faig de memòria, és possible que me’n deixi alguna).

     

    1. Presenta’t!
      Quina pregunta has triat?
      Per què l’has triat?
      Quina és la resposta?

      Explica-ho de manera clara i entenedora.

      De quina manera acabaràs el teu discurs?

      Intenta pensar alguna manera enginyosa que no sigui “Ja està!” o “Gràcies per escoltar-me”.

    2. Dimarts parlarem, dels diftongs. Per preparar–vos, llegiu la teoria de la p. 92 del llibre.   Així quan l’expliquem a classe ja us sonarà una mica.

    3. Llegiu el text introductori de la unitat 2 (p. 18, em sembla) i feu els exercicis de comprensió lectora de la p. 19. Després, mireu l’entrada del blog I2. U2. Lèxic de la roba i feu l’exercici que us proposo, en cas de dubtes, consulteu a l’Optimot.

     

    Article complet

  • I2. Només queden dos dies per al dia mundial del punt volat!

    Escrit per el 22/1/2020 a les 13.10 h, a General

    Sabeu què és el punt volat?

     

     

     

    Abans que us en faci  cinc cèntims, escolteu aquesta cançó…

    https://xavieruga.bandcamp.com/track/punt-volat

     

     

    Tothom sap què és la ela geminada, però molta gent l’escriu malament: amb un punt baix, un guionet o un punt gruixut. Molta molta gent ignora què és el punt volat, el símbol adient per a escriure la ela geminada, per això es va considerar que calia  celebrar el dia mundial d’aquest signe, per donar-lo a conèixer.  El 24 de gener de 1913 es van aprovar les normes ortogràfiques del català modern i es va establir  l’ús del punt volat en català per a escriure la ela geminada, per això es va decidir que era el dia idoni per celebrar el punt volat.

    Sabeu  com s’escriu el punt volat amb ordinador? Només cal que pitgeu a la tecla del 3 que hi ha a sobre de la lletra e i a la tecla de majúscula alhora.

    Més informació:

    Dia del punt volat

    Article de Màrius Serra: https://www.lavanguardia.com/opinion/20180123/44225479142/dia-del-punt-volat.html

    Article complet

  • I2. Apòstrof i contracció

    Escrit per el 17/1/2020 a les 11.01 h, a General

     

    Ahir a classe vam repassar els apòstrofs i les contraccions, temes que vam treballar al curs anterior. Pitgeu a l’enllaç que teniu a sota. Se us obrirà la pàgina dels itineraris d’autoaprenentatge de nivell intermedi sobre els determinants. Trobareu  a dalt a  mà dreta de la pantalla a sota d’articles  l’apartat apòstrof i l’apartat contraccions amb teoria i exercicis sobre cada tema.

    Determinants

     

    Article complet

  • I2. Preguntes estúpides?

    Escrit per el 17/1/2020 a les 10.41 h, a General

    A continuació, teniu un recull de les preguntes que us heu fet vosaltres a la classe. Llegiu-les i trieu-ne dues per buscar-ne la resposta Haureu d’explicar la resposta a la resta de la classe.

    1. Fins on arriba el front del calbs?
    2. Per què els crancs caminen de costat i no endavant?
    3. Per què separat s’escriu tot junt i tot junt s’escriu separat?
    4. Hi ha nans japonesos?
    5. Qn és l’altra meitat de l’entorn?
    6. Per què el   cant dels galls i dels ànecs no produeix eco?
    7. Si la llana s’encongeix en mullar-se… per què les ovelles no s’encongeixen quan plou?
    8. Per què es fan servir agulles esterilitzades per donar una injecció letal?
    9. Adam i Eva tenien melic?
    10. Per què les dones no es poden pintar les pestanyes amb la boca tancada?
    11. Quan surt la mercat una nova marca de  menjar per a gossos amb millor gust … qui el prova?
    12. Per què el món és rodó i en diem planeta? Si fos pla en diríem rodoneta?
    13. Per què quan plou aixequem les espatlles? és que ens mullem menys?
    14. Per què les magdalenes es posen dures i les galetes toves?
    15. Per què apaguem la ràdio del cotxe quan no veiem alguna cosa?
    16. Quan marxa la lluna, on va?
    17. Qui va ser primer, la gallina o l’ou?
    18. Si les caixes dels avions són taronges, per què en diuen caixes negres?
    19. Quin és l’ésser viu que viu més temps i quin viu menys?
    20. Per què el paper es fa dels arbres?
    21. Com puja l’aigua quan fem un cafè a la italiana?
    22. Per què hi ha persones de tants colors?
    23. Per què els orientals tenen els ulls més tancats?
    24. Per què tenim ull de poll als peus i potes de gall als ulls?
    25. Com creixen les pedres?
    26. Per què des d’una nau espacial l’espai  es veu negre?
    27. Per què floten els transatlàntics?
    28. On posen gasolina els astronautes?
    29. Per què les monedes són rodones?
    30. On van les estrelles que cauen?
    31. Per què hem d’anar a treballar?
    32. Per què la lluna és rodona?
    33. Per què es fa de nit?
    34. Per què l’aigua del mar és salada?
    35. Per què es forma l’arc de sant Martí? Quants colors té?
    36. Com es fa la cervesa  sense alcohol?

    Article complet

  • I2. U1. La llista dels 15 accents diacrítics

    Escrit per el 8/10/2019 a les 8.11 h, a General, Intermedi 3

    Aquí teniu la llista dels 15 accents diacrítics.

    Fixeu-vos que no hi ha cap paraula de dues síl·labes que porti accent. Vam posar èmfasi especial a la classe en la paraula soc, que ara no porta accent. també em sembla interessant comentar la paraula adeu. Tot i que Déu porti accent, quan forma una paraula de dues síl·labes ja no en du.

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Tomas Agusti Dagas: Bon dia ,jo crec que els horaris i maneres de viure són molt personals.No hi ha païssos ni estats...
  • Ben moujah: Molt sovint, en la nostra vida no donem tanta importància al temps. Per això, és hora de fomentar...
  • Eva: Personalment no m’agrada la idea d’europeïtzar els horaris: que cadascú dini i sopi quan pugui. El...
  • CATI ABEL PUIGFERRER: Fer una reforme horària, en sembla una bona idea, i crec que seria positiu amb molts aspectes....
  • Jenine Subirana Ros: Fa molt temps que es dóna voltes a la reforma horària, està més que demostrat que els països on...

Núvol d'etiquetes