• Conèixer l’entorn sociocultural immediat de l’alumne

    • Algunes persones han respost que sí que ho fan però només a través de la unitat didàctica corresponent, sense entrar en detalls, de manera genèrica.
    • D’altres han respost que ho fan a través d’una sortida pel barri o la ciutat (simplement amb el professor o amb una visita concertada).
    • D’altres intenten presentar-ho de manera real, portant, per exemple, plànols a l’aula i treballant a partir d’aquí.
    • Altres professors aprofiten per incidir en la història del barri o la ciutat en qüestió.
    • Finalment, un petit grup ha respost que no per dos motius: perquè ells mateixos no coneixen el barri o ciutat on fan classe i perquè els alumnes provenen de diferents barris o ciutats i consideren que l’activitat deixa de tenir sentit.

     

  1. cbernado

    13 jul. 10
    14:10 #

    Dörnyei també suggereix per a aquesta estratègia engrescar els alumnes que explorin la comunitat de l’L2 de manera virtual o presencial.
    A més a més, jo tinc una carpeta que anomeno cultura i tradicions catalanes amb material de diversa dificultat per parlar d’alguna tradició o esdeveniment cultural si coincideix amb les classes (Sant Joan, la castanyada, Sant Jordi…)

  2. Òscar Rocabert

    12 jul. 11
    17:18 #

    Fer sortides de les anomenades culturals és molt útil per al reforç de la motivació, sobretot als nivells bàsics i elementals. Les vegades que ho he fet, l’alumnat ha pogut comprovar que la realitat, fora de l’aula, també parla català. És una manera de posar en solfa tots els processos lingüístics, a vegades molt analítics, que fem a les classes. També ens dóna l’oportunitat de tenir noves experiències com a grup classe, perquè el fet de no estar assegut a la cadira i voltar pels espais crea nous lligams, sovint emocionals, que reforcen l’aprenentatge. El retorn a l’aula, a més, ens fa prendre una nova consciència d’allò que hi aprenem.

  3. Lídia

    13 jul. 11
    11:10 #

    Aprofito la unitat que treballem “On vius? “ per demanar-los que per grups preparin una sortida pel seu entorn, fent un itinerari turístic cultural. També aprofito les diades per introduir el coneixement de costums i festes catalans/es.

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • llorenc.comajoan@uvic.cat: Ja està tot penjat. Merci a tothom per la vostra participació. I això queda obert, o sigui...
  • cbernado: Susanna, No vas mal fixada… és que no hem tingut temps de penjar-ho, encara! A principis de la...
  • Susanna Corcho: Potser vaig malfixada, però, oi que encara no heu penjat la graella que vam elaborar el diarrer dia...
  • Imma: Em sembla que malgrat els anys que fa que m’hi dedico veig -pel que dieu- que encara n’he...
  • Imma: No es pot estar en desacord amb cap de les aportacions anteriors, especialment amb el que es diu del pànic...

Núvol d'etiquetes