Conèixer l’entorn sociocultural immediat de l’alumne
- Algunes persones han respost que sí que ho fan però només a través de la unitat didàctica corresponent, sense entrar en detalls, de manera genèrica.
- D’altres han respost que ho fan a través d’una sortida pel barri o la ciutat (simplement amb el professor o amb una visita concertada).
- D’altres intenten presentar-ho de manera real, portant, per exemple, plànols a l’aula i treballant a partir d’aquí.
- Altres professors aprofiten per incidir en la història del barri o la ciutat en qüestió.
- Finalment, un petit grup ha respost que no per dos motius: perquè ells mateixos no coneixen el barri o ciutat on fan classe i perquè els alumnes provenen de diferents barris o ciutats i consideren que l’activitat deixa de tenir sentit.
3 comentaris
cbernado
13 Jul 10
14:10 #
Dörnyei també suggereix per a aquesta estratègia engrescar els alumnes que explorin la comunitat de l’L2 de manera virtual o presencial.
A més a més, jo tinc una carpeta que anomeno cultura i tradicions catalanes amb material de diversa dificultat per parlar d’alguna tradició o esdeveniment cultural si coincideix amb les classes (Sant Joan, la castanyada, Sant Jordi…)
Òscar Rocabert
12 Jul 11
17:18 #
Fer sortides de les anomenades culturals és molt útil per al reforç de la motivació, sobretot als nivells bàsics i elementals. Les vegades que ho he fet, l’alumnat ha pogut comprovar que la realitat, fora de l’aula, també parla català. És una manera de posar en solfa tots els processos lingüístics, a vegades molt analítics, que fem a les classes. També ens dóna l’oportunitat de tenir noves experiències com a grup classe, perquè el fet de no estar assegut a la cadira i voltar pels espais crea nous lligams, sovint emocionals, que reforcen l’aprenentatge. El retorn a l’aula, a més, ens fa prendre una nova consciència d’allò que hi aprenem.
Lídia
13 Jul 11
11:10 #
Aprofito la unitat que treballem “On vius? “ per demanar-los que per grups preparin una sortida pel seu entorn, fent un itinerari turístic cultural. També aprofito les diades per introduir el coneixement de costums i festes catalans/es.
Escriu un comentari
RSS dels comentaris