• Esbrinar els interessos dels alumnes i integrar-los a la dinàmica del curs i a la programació

    • En els nivells de no-catalanoparlants  la part oral té més pes i dóna peu a introduir activitats i temes relacionats amb els interessos dels alumnes.
    • A les entrevistes, hi ha persones que han fet referència a sortides, a sentir música, a cantar, a parlar de temes d’interès per als laumnes, etc.
    • En la mesura que a les classes es treballa més l’expressió oral aquest tipus d’activitats és més viable.
    • La intenció de conèixer els alumnes i els seus interessos és present en tot el professorat entrevistat, independentment de si aquest coneixement és utilitzat o no.
  1. Rosa Carme

    12 jul. 11
    12:11 #

    Els interessos dels alumnes, sobretot en els grups de no-catalanoparlants, són molt importants, però s’ha de dir que les programacions en què ens basem ja intenten cobrir aquestes necessitats bàsiques ( anar a comprar, anar al metge, buscar feina…). En els grups d’intermedi i suficiència les programacions actuals no s’adeqüen gaire als interessos dels alumnes.

  2. Mònica

    12 jul. 11
    12:20 #

    Penso que és molt important tenir en compte a l’aula els interessos dels alumnes, però de fet les programacions i els materials dels grups de no-catalanoparlants ja els treballen des de bon principi. No puc dir el mateix, però, de l’actual treball per tasques dels nivells intermedi i suficiència (preparem una festa, presentació d’un acte de lectura de poemes, trobar feina…) ja que no s’adequa a allò que l’alumne vol saber fer quan acabi el procés d’aprenentatge.

  3. Lídia

    13 jul. 11
    11:15 #

    El treball per tasques intenta casar els interessos dels alumnes amb l’aprenentatge de la llengua. Cal aprofitar les intervencions dels alumnes per establir converses a classe.

  4. Elisabet

    14 jul. 11
    17:24 #

    A l’inici de curs recomano passar una enquesta als alumnes, amb preguntes que permetin saber dels alumnes allò que volem saber: temes d’interès, activitats preferides, habilitat amb què se senten més o menys segurs, organització preferida per treballar (parelles, grups petits, gran grup), experiències passades agradables o desagradables, etc. Reunim els resultats i presentem-los a la classe, perquè sàpiguen quina és la tendència dels grup i perquè siguin conscients que els tenim en compte, a ells i a les seves perspectives.

    No estic d’acord que la necessitat de treballar l’habilitat escrita en els nivells I i S delimiti els temes a tractar.

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • llorenc.comajoan@uvic.cat: Ja està tot penjat. Merci a tothom per la vostra participació. I això queda obert, o sigui...
  • cbernado: Susanna, No vas mal fixada… és que no hem tingut temps de penjar-ho, encara! A principis de la...
  • Susanna Corcho: Potser vaig malfixada, però, oi que encara no heu penjat la graella que vam elaborar el diarrer dia...
  • Imma: Em sembla que malgrat els anys que fa que m’hi dedico veig -pel que dieu- que encara n’he...
  • Imma: No es pot estar en desacord amb cap de les aportacions anteriors, especialment amb el que es diu del pànic...

Núvol d'etiquetes