• Incidir en l’esforç i la perseverança per aprendre una llengua i relacionar-ho amb els resultats obtinguts

    • Es felicita per l’esforç i el resultat que s’ha obtingut.
    • Es pren com a model els resultats obtinguts pels alumnes que excel·leixen des del punt de vista lingüístic.
    • S’incideix en l’esforç i el desvincula de l’examen (no és un reflex del procés i l’esforç realitzat).
    • Sí que es fa però ocasionalment; sobretot a partir de la correcció de l’expressió escrita. Afavoreix la reflexió sobre l’actitud.
    • Incideix en l’esforç proposant activitats properes i reals que els impliquin.
    • Posant deures i explicant-ne la importància. 
  1. Sergi Cercós

    18 oct. 10
    09:12 #

    Més que incidir en l’esforç, crec que afavoreix força la motivació el fet d’evidenciar el progrés en el procés d’aprenentatge, no pas a través d’exàmens, controls o exercicis puntuables sinó a través d’activitats pensades per posar de manifest l’avenç.

    Per exemple, fer el mateix dictat autocorrectiu abans i després d’haver treballat una unitat o un aspecte concret, o bé practicar una intervenció oral amb la mateixa instrucció abans i després d’haver-ne treballat els aspectes bàsics.

    He observat que, en general, això reforça l’autoestima, atès que sovint els resultats palesen un progrés, encara que sigui mínim.

  2. Llorenç

    19 gen. 11
    11:45 #

    Hola Sergi. Tens raó. Sovint associem esforç només amb examens, però l’estratègia volia relaconar-se amb el que tu comentes: l’avaluació contínua i els múltiples intents que cal donar per realitzar una activitat.

  3. Marta Martí

    04 jul. 11
    10:42 #

    Vam parlar d’aquesta qüestió a classe i vam coincidir que és una de les estratègies més comuna; a tothom se li acudeix recordar als alumnes les millores que han anat fent, especialment si s’han desanimat una mica. És molt útil comentar els canvis de l’expressió escrita.
    És molt útil i serveix sobretot perquè s’adonin que l’aprenentatge és un procés, i que tinguin paciència, com ja han dit les altres intervencions.

  4. Susanna Corcho

    07 jul. 11
    10:58 #

    Hem de felicitar els alumnes pel seu progrés. Hem de felicitar-los textualment.
    Aquest curs he fet una prova amb els alumnes A i B. L’alumna A té un bon nivell de llengua, “àmplia” formació acadèmica i moltes ganes d’estudiar. L’alumna B, té un nivell cultural i lingüístic més baix.
    Quan els tornava els exercicis corregits, ambdues rebien la nota numèrica que els corresponia a cadascú: l’alumna A nota màxima i l’alumna B més baixa. Vaig aocstumar-me a afegir algun comentari encoratjador ( molt bé!, has millorat, això sí que és bo…) a l’alumna B.
    Conclusió: l’alumna B ha progressat i l’alumna A, malgrat s’ha mantingut en el mateix nivell va venir a demanar-me que li comentés els exercicis perquè necessitava “animar-se” per continuar amb les mateixes ganes d’estudiar.

  5. Lídia

    13 jul. 11
    11:22 #

    Encoratjar els alumnes, incidir en positiu és la base per estimular-los a progressar.

  6. Elisabet

    14 jul. 11
    20:54 #

    Sovint els alumnes senten que només ells s’han d’esforçar per aprendre, que això no passa a ningú més. Cal ser-ne conscient i parlar d’això abans que els sembli un problema irresoluble, i fer-los veure que tohom s’ha d’esforçar, que és inevitable i necessari. Situar-los davant una fita d’èxit és molt estimulant.

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • llorenc.comajoan@uvic.cat: Ja està tot penjat. Merci a tothom per la vostra participació. I això queda obert, o sigui...
  • cbernado: Susanna, No vas mal fixada… és que no hem tingut temps de penjar-ho, encara! A principis de la...
  • Susanna Corcho: Potser vaig malfixada, però, oi que encara no heu penjat la graella que vam elaborar el diarrer dia...
  • Imma: Em sembla que malgrat els anys que fa que m’hi dedico veig -pel que dieu- que encara n’he...
  • Imma: No es pot estar en desacord amb cap de les aportacions anteriors, especialment amb el que es diu del pànic...

Núvol d'etiquetes