• Presentar els objectius d’aprenentatge (del mes, de la setmana…) als alumnes

    • De 17 persones, 6 han respost que no presenten els objectius d’aprenentatge i 11 sí que ho fan.
    • Dels que han contestat que no, 2 no s’ho havien plantejat (1 potser ho farà a partir d’ara), 1 diu que ho fa molt en general (que ja  es veurà si hi ha temps o no de fer-ho), dos no presenten els objectius generals però sí el que es farà en aquella classe.
    • Dels que han contestat que sí, 6 presenten objectius generals a principi de curs (alguns, a més, els de cada classe o unitat). I dos fan avançament de la propera sessió.
  1. cbernado

    13 jul. 10
    14:12 #

    Dörnyei suggereix que aquesta presentació dels objectius és millor que sigui d’objectius concrets i a curt termini.

  2. Esther

    04 jul. 11
    16:50 #

    Quan començo un curs de nivell Intermedi o Suficiència, el primer dia de classe els passo un calendari orientatiu amb els continguts que anirem treballant per tal que puguin seguir el curs si algun dia no poden venir. Abans no ho feia i sovint em trobava que els alumnes em feien moltes preguntes sobre els continguts que treballaríem i s’impacientaven. Des que ho faig, fins i tot, veig que a l’hora de fer les tasques els alumnes estan més relaxats perquè saben que, tot i fer aquella activitat que no hi acaben de veure el sentit, hi ha uns objectius previstos i programats. Segurament no és la millor opció, però a mi em va bé. Algú més ho ha provat?

  3. Montse Crous

    05 jul. 11
    10:53 #

    Jo també passo aquest calendari orientatiu, però aquest curs m’ha anat molt bé explicar als alumnes el que anirem treballant la propera setmana i els alumnes m’han dit que s’ho repensen més a l’hora de faltar a classe, s’organitzen més bé per no perdre’s cap classe.

  4. Maria Craven

    06 jul. 11
    12:51 #

    A mi sempre m’ha anat molt bé presentar tot el que farem durant el curs, sigui del nivell que sigui. El primer dia, ens mirem junts l’índex del llibre i el comentem. Parlem dels temes que poden ser més interessants, trec importància als que semblen difícils i els dic que si un exercici ens sembla avorrit o no ens agrada, ens el saltarem. Això veig que redueix la seva ansietat, els tranquil·litza, però també els ofereix un repte que presento com a assolible. També els dic que poden comprar-se el solucionari i que el poden fer servir a l’hora de fer els deures, si els va millor. Al llarg del curs, recordo els temes que tractarem el dia següent o la setmana o el mes següent, sobretot si canviem de tema, i els dic que si no poden venir procurin demanar a un company el que hem fet. Des del principi intento que facilitin el telèfon o el correu electrònic als companys per tal de comunicar-se si no poden assistir a classe. Saber el que farem redueix la por i els motiva.

  5. Elisenda

    06 jul. 11
    15:25 #

    A l’inici de cada sessió a mi em va molt bé dir als alumnes què farem durant les dues hores següents i de vegades fins i tot escric un esquema molt breu a la pissarra amb els objectius i continguts concrets. Crec que ens centra a tots plegats.

  6. Anna

    09 jul. 11
    00:27 #

    Jo el primer dia de classe no presento el objectius d’aprenentatge; m’estimo més fer-ho la setmana anterior o, fins i tot, a vegades d’una sessió a l’altre. Crec que d’aquesta manera se centren més i no s’angoixen tant.

  7. Neus Baltrons

    11 jul. 11
    15:07 #

    El primer dia de classe exposo els objectius que hem d’assolir al final del curs i presento els continguts que es treballaran una mica a l’engròs, o bé comentant l’índex del llibre o bé per mitjà d’algun esquema. Tendeixo a explicar-los què farem a cada sessió, però no ho faig de manera sistemàtica. El que sí que acostumo a fer és presentar-los els objectius i els continguts de la setmana següent. Hi ha alumnes que s’estimen més preparar una mica els temes abans de venir a classe, n’hi ha d’altres que s’hi miren una mica més a l’hora de faltar i també és útil per als que han de faltar perquè així saben què es treballarà a l’aula. En general crec que ens serveix a tots per estar més tranquils i més segurs. També em sembla important explicar clarament els objectius de les tasques perquè hi ha molts alumnes que no en veuen la utilitat.

  8. Imma

    14 jul. 11
    23:34 #

    Em sembla que malgrat els anys que fa que m’hi dedico veig -pel que dieu- que encara n’he d’aprendre molt (de vosaltres, també). Segur que és una gran virtut ser metòdic, ordenat i seguir els programes (anuals, mensuals, setmanals i -fins i tot!- diaris) al peu de la lletra.

    Potser arribarà el moment que en seré capaç, però el dia que pugui presentar un pla detallat del contingut (que vagi més enllà del famós “seguirem aquest llibre i aproximadament farem un tema per setmana”) als alumnes i seguir-lo fil per randa… de fet, ja no seré jo.

    Mitges bromes a banda, tampoc dic que viure/intentar ensenyar en el caos (i sé de què parlo, només cal veure a quina hora escric!, em sap greu: encara hi ha algú?!) sigui la millor opció; només que -com ja es va avançar el 1r dia de taller- cal tenir molt i molt en compte l’estil i la manera de fer de cada professor. Amb el benentès que hi ha una matèria mínima que s’ha d’intentar assolir, per mi, preval la coherència i sentir-se bé fent classe davant d’ells -cosa que capten de seguida- per sobre d’encotillar-se i acabar sentint-te incòmode i comportant-te artificialment condicionat per un guió predeterminat, ja que el bon clima és essencial. I, a més, encara que prenguem camins que no sortien al mapa segur que acabarem arribant al final, i havent vist paisatges que ens hauríem perdut d’altra manera.

    I ja acabo: com a alumna potser m’atabalaria que em presentessin objectius de segons quina magnitud; potser m’angoixaria la pressió i el dubte de si podria aconseguir-ho. No? Bé, hi ha d’haver opinions per a tots els gustos.

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • llorenc.comajoan@uvic.cat: Ja està tot penjat. Merci a tothom per la vostra participació. I això queda obert, o sigui...
  • cbernado: Susanna, No vas mal fixada… és que no hem tingut temps de penjar-ho, encara! A principis de la...
  • Susanna Corcho: Potser vaig malfixada, però, oi que encara no heu penjat la graella que vam elaborar el diarrer dia...
  • Imma: Em sembla que malgrat els anys que fa que m’hi dedico veig -pel que dieu- que encara n’he...
  • Imma: No es pot estar en desacord amb cap de les aportacions anteriors, especialment amb el que es diu del pànic...

Núvol d'etiquetes