Novament els PRONOMS FEBLES!
Avui hem continuat treballant els pronoms febles, encara amb algunes dificultats. Per això, voldria recordar-vos alguns punts importants:
- Una de les causes dels errors en la pronominalització són els problemes a l’hora de reconèixer la Funció Sintàctica que fa el constituent (mot, sintagma o frase) que ha de quedar substituït pel pronom.
- En aquest sentit, recordeu que, per identificar aquesta funció sintàctica, heu de basar-vos en la frase en la qual heu d’inserir els pronoms febles i, per tant, analitzar primer el verb d’aquella frase. Penseu que una mateixa paraula, tot i que es refereixi a una mateixa realitat, pot fer una funció sintàctica diferent segons el verb del qual depengui. Per exemple:
La Marina és una noia molt bonica, però la Marta no la hi troba gens.
Fixeu-vos que a la primera oració el verb és SER i, per tant, ‘una noia molt bonica’ és ATRIBUT (s’hauria de substituir per HO: La Marina ho és). En canvi, a la segona oració el verb és TROBAR, que, en aquest cas, té un SUBJECTE (Marta), un OD (LA = Maria) i un C. Predicatiu (hi = molt bonica).
- És fonamental que us aprengueu les formes dels pronoms febles i l’ortografia que cal aplicar-los segons si van davant o darrere del verb, apostrofats o no.
Avui també hem corregit els exercicis sobre el text de Tirant lo Blanc i us he donat unes fotocòpies sobre pronoms febles i fonètica (als qui no heu vingut, us les donaré dimecres).
DEURES PER DIMECRES:
- Llibre, pàgs. 324-326: activitats 18-21.
- Acabarem de corregir els exercicis de pronoms de les fotocòpies (Dossier Suficiència).
- A classe, farem els exercicis de les fotocòpies, tant de pronoms com de fonètica.
DEURES PER DILLUNS (14/03): [cal fer-ho en aquest ordre]
- Llegir atentament l’àrea 4 de la Unitat 9 (pàgs. 372-375) i fer l’activitat 31.
- Llegir atentament l’àrea 2 de la Unitat 9 (pàgs. 343-345) i fer les activitats 5 i 7. La 7 és una redacció que m’heu de lliurar.
Cap comentari