• Sessió de dilluns 7/03

    Escrit per el 08 de March del 2011 a les 10:24 a: Diari de sessions, Història de la llengua, Sintaxi

    Novament els PRONOMS FEBLES!

    Avui hem continuat treballant els pronoms febles, encara amb algunes dificultats. Per això, voldria recordar-vos alguns punts importants:

    • Una de les causes dels errors en la pronominalització són els problemes a l’hora de reconèixer la Funció Sintàctica que fa el constituent (mot, sintagma o frase) que ha de quedar substituït pel pronom.
    • En aquest sentit, recordeu que, per identificar aquesta funció sintàctica, heu de basar-vos en la frase en la qual heu d’inserir els pronoms febles i, per tant, analitzar primer el verb d’aquella frase. Penseu que una mateixa paraula, tot i que es refereixi a una mateixa realitat, pot fer una funció sintàctica diferent segons el verb del qual depengui. Per exemple:

    La Marina és una noia molt bonica, però la Marta no la hi troba gens.

    Fixeu-vos que a la primera oració el verb és SER i, per tant, ‘una noia molt bonica’ és ATRIBUT (s’hauria de substituir per HO: La Marina ho és).  En canvi, a la segona oració el verb és TROBAR, que, en aquest cas, té un SUBJECTE (Marta), un OD (LA = Maria) i un C. Predicatiu (hi = molt bonica).

    • És fonamental que us aprengueu les formes dels pronoms febles i l’ortografia que cal aplicar-los segons si van davant o darrere del verb, apostrofats o no.

    Avui també hem corregit els exercicis sobre el text de Tirant lo Blanc i us he donat unes fotocòpies sobre pronoms febles i fonètica (als qui no heu vingut, us les donaré dimecres).

    DEURES PER DIMECRES:

    • Llibre, pàgs. 324-326: activitats 18-21.
    • Acabarem de corregir els exercicis de pronoms de les fotocòpies (Dossier Suficiència).
    • A classe, farem els exercicis de les fotocòpies, tant de pronoms com de fonètica.

    DEURES PER DILLUNS (14/03): [cal fer-ho en aquest ordre]

    • Llegir atentament l’àrea 4 de la Unitat 9 (pàgs. 372-375) i fer l’activitat 31.
    • Llegir atentament l’àrea 2 de la Unitat 9 (pàgs. 343-345) i fer les activitats 5 i 7. La 7 és una redacció que m’heu de lliurar.

Cap comentari

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigui el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Dolors: Gràcies Núria! Ara mateix m’ho miro. Bon estiu i una abraçada!
  • mireia mas: Moltes gràcies Núria!!! He demanat informació per saber si hi puc accedir i també si ho puc compaginar...
  • Núria: Exacte! Tot i que, en general, aquesta ‘x’ és sonora quan la paraula comença per ‘ex-’...
  • Dolors: Mmmm….. jo diria que és perquè la “m” i la “v” són sonores i fan convertir ks...
  • Lorena López: Hola, Tinc un dubte de fonètica, a veure si algú m’ho pot aclarir. Segons el solucionari que ens...

Núvol d'etiquetes

argumentació Ermessenda Fonètica General Producció de textos pronoms febles trobadors Varietats del català V Trobada