• 22a sessió: 18 d’abril de 2018

    Què hem fet?

    ·Hem fet exercicis de morfologia verbal i n’hem repassat la teoria.

    ·En David ens ha parlat del dret que tenim els ciutadans a accedir a la informació relacionada amb l’administració. Si en voleu saber més coses, podeu pitjar aquí.

    ·Per acabar, hem fet un exercici puntuat: un text argumentatiu de l’apartat Escoltar per escriure.

    Què heu de fer?

    ·Heu de fer els exercicis de morfologia verbal que us vaig donar a classe.

    RECORDEU QUE LA SETMANA VINENT HAUREU DE FER A CLASSE UN INFORME COM A NOTA DE CURS.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 24a sessió (10 d’abril de 2018)

    Què hem fet?

    Aquesta setmana hem fet el dictat que la Sensi ens ha preparat i hem assistit a l’exposició que la Yolanda ha volgut dedicar al ioga.

    També hem corregit els exercicis de verbs. Us adjunto un document que m’ha enviat l’Olga i que crec que us pot ser útil.

    Hem treballat les activitats 5 del dossier (pàg. 80) i hem treballat la ressenya.

    Per acabar hem fet l’activitat 6 del dossier de lèxic.

    Què hem de fer?

    Per a la sessió del 24 d’abril, haureu de fer les activitats 6 i 9 del dossier (la contextualització de l’autor i del text, i la sinopsi o resum de l’obra), així com un guió de la resta de la ressenya. Porteu tot aquest material que en parlarem i el contrastarem amb els companys. El lliurament de la ressenya serà el 8 de maig.

    Us espero a tots el pròxim dimarts a l’Auditori Barradas!

     

    Article complet

  • 21a sessió: 11 d’abril de 2018

    Què hem fet?

    ·Hem llegit algunes de les vostres redaccions sobre la publicitat.

    ·Hem acabat de corregir els exercicis de pronoms febles.

    ·Hem fet un exercici per repassar l’ús del gerundi.

    ·I hem començat a treballar la morfologia verbal: els verbs velars, els verbs incoatius, etc.

    Què heu de fer?

    ·Heu de redactar un article d’opinió a partir dels textos que us vaig lliurar.

    TINGUEU EN COMPTE QUE:

    ·EL PROPER 18 D’ABRIL HI HAURÀ UN EXERCICI DE NOTA DE CURS: UNA ACTIVITAT D’ESCOLTAR PER ESCRIURE.

    ·EL 25 D’ABRIL FAREM UN INFORME, TAMBÉ COM A EXERCICI DE NOTA DE CURS.

    Bon cap de setmana!

     

    Article complet

  • 20a sessió: 4 d’abril de 2018

    Què hem fet?

    ·Hem corregit els exercicis de pronoms febles.

    ·Hem revisat les deu recomanacions per redactar correctament. Aquí en teniu l’enllaç.

    ·Hem corregit les frases de millora de redacció.

    ·I En David ha llegit la seva part del dictat.

    Què heu de fer?

    ·Heu de fer l’informe sobre les companyies de baix cost a partir de la documentació que us he enviat per correu electrònic.

    Bon cap de setmana!

     

     

    Article complet

  • 23a sessió (3 d’abril de 2018)

    Què hem fet?

    Aquesta setmana hem fet el dictat creatiu que ens ha preparat l’Eva.

    Us he lliurat un resum sobre la ressenya que us pot ajudar a simplificar la informació que us proposava l’enllaç del dossier. Com us vaig comentar, també us deixo aquí un model de ressenya. És més extensa de la que haureu de fer vosaltres, però us pot ajudar a visualitzar el vostre treball. Aneu enllestint les vostres lectures!

    També hem fet l’activitat 3 (pàg. 78) de la unitat 5, que gira a l’entorn del paràgraf, i hem analitzat l’article de Salvador Cardús que trobareu a l’enllaç del dossier.

    Per acabar hem començat uns exercicis dirigits a revisar usos i irregularitats verbals.

    Què heu de fer?

    Cal que feu l’activitat 4 -tasca intermèdia-, que consisteix a redactar un article d’opinió (300 paraules) sobre algun aspecte relacionat amb el fet de llegir. També heu d’acabar el full d’exercicis dels verbs.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 19a sessió: 21 de març de 2018

    Què hem fet?

    ·Hem fet l’activitat 1 de la pàgina 60 del dossier del curs.

    ·Hem continuat amb els consells per a una bona redacció. Podeu trobar els enllaços a la pàgina 59 i a la pàgina 64.

    ·La Gemma ha fet la seva intervenció oral.

    ·I la Janeth ens ha llegit la seva aportació al dictat creatiu.

    ·Per acabar, hem corregit els exercicis que hi havia de deures de pronoms febles.

    Què heu de fer?

    ·Heu de fer l’exercici de millora de redacció.

    ·Heu de fer un text argumentatiu a partir dels textos sobre la publicitat que us vaig lliurar.

    ·Els dos execicis de pronoms febles.

    Bona Setmana Santa!

    Article complet

  • 22a sessió (20 de març de 2018)

    Què hem fet?

    Aquesta setmana la Carla ha fet una exposició dedicada als assaigs clínics en oncologia.

    També hem corregit les activitats 1 i 2 del dossier de lèxic i hem polit les oracions que teníem pendents (21-30) dels exercicis de millora de redacció.

    Per acabar, hem fet les activitats 1 i 2 la unitat 5 que porta per títol “De la lectura a la ressenya”.

    Què heu de fer?

    Cal que aneu enllestint la lectura del llibre que heu triat, que consulteu l’enllaç de la pàgina 77 dedicada a la ressenya i que feu les activitats 3, 4 i 5 del dossier de lèxic.

    Que tingueu una bona Setmana Santa!

    Article complet

  • 17a i 18a sessió: 5 i 14 de març de 2018

    Què vau fer el 5 de març?

    ·La Maria us va parlar dels canvis que hi ha hagut en la nova gramàtica de l’IEC pel que fa als pronoms febles i vau fer exercicis per practicar les combinacions binàries i el canvi d’ordre de pronoms.

    ·L’Alfredo va llegir la seva part del dictat creatiu.

    ·I per acabar, vau fer un text explicatiu com a exercici puntuat de nota de curs.

    Què hem fet aquest dimecres?

    ·Hem repassat les combinacions binàries i el canvi d’ordre dels pronoms febles i hem fet exercicis per practicar.

    ·Tot seguit, en Pere ha fet la seva exposició oral sobre el contrabaix elèctric.

    ·Hem començat a treballar la teoria de l’informe. Hem vist què és un informe, tipus d’informe, anàlisis de models, caracterítiques de l’informe eficaç i hem acabat a l’apartat de consells de redacció.

    Què heu de fer?

    ·Heu de fer els exercicis de pronoms febles que he repartit a classe.

    Bon cap de setmana!

     

    Article complet

  • 21a sessió (13 de març de 2018)

    Què hem fet?

    Aquesta setmana hem vist la pel·lícula “Incerta glòria”. Confio que tots n’hàgiu gaudit tant com els que vam assistir a la sessió de les 19.15 h.

    Què hem de fer?

    Cal que redacteu un text argumentatiu (entre 200 i 300 paraules). Teniu la llibertat de plantejar-lo com us plagui, però tingueu molta cura de la correcció i la qualitat dels vostres escrits. Si necessiteu informació addicional, podeu recórrer al web de la pel·lícula o a les entrevistes realitzades als actors i al director. Fareu el lliurament de l’activitat el proper dimarts, 20 de març, i puntuarà com una tasca intermèdia.

    Bona feina!

     

    Article complet

  • 20a sessió (6 de març de 2018)

    Què hem fet?

    En aquesta sessió hem fet el dictat creatiu que ens ha preparat la Carla.

    Tot seguit hem donat la benvinguda a en Pere Joan Cortès, que en la seva qualitat d’expert en la matèria ens ha presentat la figura de Joan Sales i la dimensió literària de la novel·la “Incerta glòria”.

    I per acabar hem redactat la tasca final de la unitat 4 dedicada a l’informe.

    Què hem de fer?

    El pròxim dimarts anirem al cinema a veure “Incerta glòria”, la pel·lícula d’Agustí Villaronga basada en l’obra de Joan Sales. Els que optem per assistir a la sessió de les 19.15 ens trobarem mitja hora abans al Filmax Granvia – Centre Comercial Granvia-2 de l’Hospitalet.

     

    Article complet

Segueix-nos!


Enllaços unitats actualitzats


ACTIVITATS LECTORES

postimage

TROBA EL TEU GRUP!

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

C2 dimarts

C2 dimecres


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE


Històric


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Etiquetes