RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Docs.cpnl.cat

    Un exemple pràctic del google.docs

    Al CNL d’Osona, en el nivell de suficiència 1,2 i 3 hem proposat una lectura als alumnes: Tretze tristos tràngols, d’Albert Sánchez Piñol.

    Es tracta que els alumnes llegeixin en cada nivell uns capítols determinats del llibre i en treballin alguns aspectes.  El professorat d’aquests nivells està repartit entre Vic, Manlleu i Torelló, per això ens va molt bé treballar sobre un mateix document  sobre el qual anem proposant canvis i esmenes. Això ens facilita la feina i ens estalvia desplaçaments.

    Una mostra d’una part del document:

    VALORACIÓ

    Compartir un mateix document a distància amb el professorat ens facilita molt la feina i la fa més eficaç. Es poden fer esmenes directes al full sense haver de necessitar missatges que ho notifiquin. En el moment de fer l’esmena, si hi ha un altre professor connectat, hi pots parlar a través d’un xat, la qual cosa et permet tenir-hi comunicació directa.

    Compartir un mateix document amb els alumnes també és profitós. En primer lloc perquè tots tenen accés a un mateix document de treball, independentment de si han vingut a classe o no. Si es fa en grup, tots poden revisar, esmenar i fer propostes del document que han fet els companys, de tal manera que en resulti una activitat òptima, feta en grup, però a distància.

    Finalment, el fet que alumnes i professors comparteixin un mateix document genera una interacció i una dinàmica que fa més fluid i real l’aprenentatge.

Cap comentari

  1. Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Carme Bové: Lourdes, tornarem a coincidir, segur!
  • Lu: Carme, jo també vaig demanar per tu al final de la jornada, però no quedava ningú a la sala (ens van fer sortir,...
  • Carme Bové: Felipe, tindrem més oportunitats i seguirem el contacte a través del Twitter. Gràcies!
  • Felipe Zayas: Gracias, Carme, por la información que das sobre mi conferencia. Qué lastima que no pudiéramos hablar...
  • Albert Fabà: A vegades m’he preguntat com és que els xinesos són tan bons aprenents. Crec que en bona part,...

Núvol d'etiquetes

actitud positiva aprenentatge aprenentatge entre iguals aprenentatge no formal benvinguda col·laboració competències cooperació desig enfocament comunicatiu enfocament per tasques entrevista escriure ESO fidelització gestió d'aula Google Docs distàcia gramàtica habilitats JAL llegir metodologia motivació PLE presentació programacióper tasques seqüència_didàctica tasques text voluntat