• Com ho fem per ser persuasius?

    Quan jo vull que algú faci una cosa, li ho demano per mitjà de quatre estructures:

    1. Imperatiu: fes això!
    2. La perífrasi d’obligació: has de fer això!
    3. La construcció “cal que”: cal que facis això!
    4. Una pregunta directa: pots fer això?

    Ara bé si volem ser persuasius, hem de mirar de dir el mateix sense ser tan directes, ja que podríem crear un efecte contraproduent. El condicional és el temps verbal que ens ajuda a suavitzar el llenguatge:

    1. Convindria que, seria necessari que, seria convenient que, seria desitjable que…
    2. Hauríeu de…
    3. Caldria que…
    4. Què us semblaria si…

    Per tant, redactarem en condicional el fullet que redactarem per sensibilitzar els veïns i les veïnes del Carme, la qual cosa ens permetrà descobrir la necessitat també d’utilitzar el pretèrit imperfet de subjuntiu:

    Què us semblaria si proposéssim a l’Ajuntament que instal·lés un altre pi-pi can.

Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Xavier Abelló Vilella: Es corregeixen presencialment a classe.
  • Carmen: No hi ha solucions dels exercicis? Moltes gràcies,
  • Javier Quesada: Moltes gràcies a tothom pel companyerisme i la vostra amabilitat, ha sigut un plaer estar amb...
  • Montse: Moltes gràcies per tot Xavi, per la teva paciència amb nosaltres i per transmetre’ns els teus...
  • Monica: Moltes gràcies pel vídeo Xavier, sempre cuidant-nos i pensant en nosaltres.

Núvol d'etiquetes

accents diacrítics accentuació activitat activitats adjectius agenda apostrofació article articles avaluació del curs benvinguda cinema en català classe combinació de pronoms febles correu electrònic desenvolupar arguments diftongs dièresi esquema examen final exàmen oficial grups imperatiu intervenció oral J/G lectura lectura en veu alta objectiu comunicatiu opinió paràgraf planificació presentació oral Programació del curs Programa del curs pronoms febles pronoms relatius propostes recomanacions sol·licitud síl·laba tema temes verbs vocal neutra voluntariat