• Com s’és ben educat a l’hora de fer propostes?

    Quan fem propostes, automàticament adoptem un to educat, per no imposar-les, fet que provocaria un rebuig immediat de la persona que les escolta.

    En aquesta pissarra es veu com a l’hora de fer-me una proposta vau fer servir el condicional, que sempre té les terminacions següents: -ria, -ries, -ria, -ríem, -ríeu, -rien. Fixeu-vos en els accents.

    A continuació vam buscar expressions que podem fer servir per fer propostes. Són aquestes:

    Et proposaria que…, Et recomanaria que…, T’aconsellaria que…, Et demanaria que…, Seria convenient que/Convindria que…, Seria interessant que…, Et suggeriria

    I també:

    Caldria que…, S’hauria de…, Prodríem/Es podria…

    Aleshores ens vam adonar que darrere d’aquestes expressions per fer propostes cal continuar sent educat fent servir el pretèrit imperfet de subjuntiu, que té aquestes terminacions: -és, -essis, -és, -éssim, -éssiu, -essin.

    Exemples:

    Et proposaria que féssim servir una pissarra digital.

    Seria interessant que sol·licitessis llibres de text gratuïts per a tots els alumnes.

    T’aconsellaria que al CNL adquiríssiu mòbils per a tots els alumnes que facin I2.

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Xavier Abelló Vilella: Es corregeixen presencialment a classe.
  • Carmen: No hi ha solucions dels exercicis? Moltes gràcies,
  • Javier Quesada: Moltes gràcies a tothom pel companyerisme i la vostra amabilitat, ha sigut un plaer estar amb...
  • Montse: Moltes gràcies per tot Xavi, per la teva paciència amb nosaltres i per transmetre’ns els teus...
  • Monica: Moltes gràcies pel vídeo Xavier, sempre cuidant-nos i pensant en nosaltres.

Núvol d'etiquetes

accents diacrítics accentuació activitat activitats adjectius agenda apostrofació article articles benvinguda cinema en català classe combinació de pronoms febles correu electrònic debat desenvolupar arguments diftongs dièresi esquema estructures examen final exàmen oficial grups imperatiu intervenció oral J/G lectura lectura en veu alta objectiu comunicatiu opinió paràgraf planificació presentació oral Programació del curs Programa del curs pronoms febles pronoms relatius propostes recomanacions sol·licitud síl·laba temes verbs vocal neutra voluntariat